Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1959

Modelář od:1967

Bydliště:Bohumileč

Letiště:Rokytno

Web:http://vekamodel.cz/

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Major- retro model r.1966/2

Parametry

Výrobce: VEKAmodel
Kategorie: Cvičný model
Materiál: Jiný materiál
Rozpětí: 1200 mm
Délka: 870 mm
Váha: 1090 g
Plocha křídla: 20.4 dm2
Vrtule: APCE 9/4,7
Motor: AXI 2814/12 +regl Jeti Hacker 40
Elektronika: přijímač Jeti Duplex R4
Serva: 2 x HS -101
Baterie: LiPol 3S1P 2200mAh

Hodnocení

9.12
z 10 | 17 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Skoro "historický" neboli retro model z roku 1966 ,konstrukce L.Jiráska z Mnichova Hradiště. Vzhledem k lehce zpevněné konstrukci ( odolnost a opravitelnost jsem testoval na stole i na poli) a vyššímu plošnému zatížení ,je možné model spolehlivě provozovat až do větru cca15m/s ( ověřeno v reálu) .
S uvedenám pohonem model stoupá cca 23m/s a kolmé klesání z výšky 300m dosahuje hodnoty cca45m/s. Závěrečné vybrání ve 20-30m nad zemí, malým přemetem ,křídlo bezproblémově zvládá.
Model je schopen základní akrobacie, dobře klouže. Výkony v kluzu se rapidně zlepší po sejmutí podvozku.
Hornoplošné uspořádaní,značné předsunutí podvozku a malá plocha směrovky jsou příčinou dost komplikovaných vzletů ze země ( vybočuje) , ale už jsem se to trošku naučil. Chtěl jsem však zachovat charakteristické dobové rysy modelu (dopředu vysunutý podvozek u volného sloužil především k ochraně vrtule při přistání a model se házel z ruky), tož jsem s uvedeným neduhem musel smířit.
Model si vozím prakticky na každé létání..Slouží především k efektivnímu vyplnění pauzy mezi tréninkovými lety s F2B akrobatem. a občas vozí kameru.

veka1

Komentáře

28.6.2012 11:17 veka1
Model původně lítal s podvozkem dle plánu a s většími koly. Dostat jej ze země bylo nereálné, proto jsem zhotovil podvozek s menším předsunutím. ( na fotkách). Motor byl původně poloviční - PJS 550. Po hození z ruky to i lítalo ,skoro jako historik.
Měl jsem však jeden volný motor z rozmláceného Mustanga. Tož si říkám zkusím ... no a mám historickou stíhačku. Teto pohon ( adekvátní motoru 3,5ccm) z Majora udělal model do každého počasí ,tak tam již zůstal.
Ad hmotmost: pokud model někdo postaví dle plánku a osadí malým spalováčkem ( motůrek hmotní 80-90g) s váhou nebude problém. Můj Major je vědomě postaven ze zesíleným nosníkem křídla a osazen 425g vybavením ( pohon +RC), což je celkem znát . Mě to však vyhovuje -má vyšší pronikavost .
Nějaký zbytečný gram přidala i barva trupu . Bohužel ve snaze o perfektní vzhled je pod barvou i plnič ... ukázalo se to být špatné řešení. Narostla hmotnost a na hranách lišt se v barvě objevují mikropraskliny. Prostě měkký vlies není vhodný podklad pro tvrdší barvy v silnější vrstvě.
PS. na Diblíka nebo Kubíčka možná časem taky dojde ,ale ted nejsou lidi.... musím dokončit West WInd, rozchodit Čejku , Pluto. Lunák , Seagul a Ero II.
veka1
28.6.2012 10:44 DAF
Moc pěkně zpracovné, hlavně křídlo, ta žlutá na náběžce vypadá velmi efektně. Včera se mi dostalo do ruky poslední číslo RC Revue, kde zrovna tenhle plánek vychází v reedici. Podvozek je opravdu obzvláště dobře předsunutý. Podle shlédnutého plánku by snad měl být ještě víc vepředu (ale to jen jak na to tady koukám). Až nebude nic lepšího na práci, možná se po nějakém takovém "stařečkovi" podívám. Chtěl bych ale dodržet původní letovku, protože bych do toho rád nacpal MP Jet 040 D Classic (nebo jak se to přesně jmenuje). Přes Akurko jsem navíc sehnal kopii plánu modelu Diblík, což je něco podobného, taky takový "stařeček" a podobné konstrukce i rozměrů.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek