veka1
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
veka1

Ročník:1959

Modelář od:1967

Bydliště:Bohumileč

Letiště:Rokytno

Web:http://vekamodel.cz/

Komentáře uživatele veka1
Focke Wulf TA 152 11.11.2020 17:17
....dej si bacha,protože to při "minimálce" má snahu padat do vývrtky ... cim to muze byt?
Jiz jste to vyresili a zjednali napravu ,aby se situace v budoucnu neopakovala ?
FW TA-152H "Fritz" 6.6.2018 13:44
Zakladni problem vidim v nedorozumenei. Vse co vytykas te stavebnici je udelano cilene. Priste si rozmysli, zda chces paradni komercni letadlo s vykony pylonaka, nebo combatovou ucelovku, ktera cenou, konstrukcnim rozmerovym a tvarovym resenim vyhovuje pravidlum ACES ( proste v zadnem pripade nemuze vypadat jako maketa) .A hlavne letovym projevem splnuje pozadavky combataru. Ty se od tech tvych znacne odlisuji. Je to tak?
Čejka 31.7.2014 10:43
myslim, ze soucasti popisu by mohl byt i tento odkaz: http://becvar.rajce.idnes.cz/Cejka_-_RC_kluzak_z_roku_1964/ ... coby prvni konstrukcni stavba je to velice pekne.
Čejka 30.7.2014 15:27
... potesil si. Tak to ma byt, tak sa to ma lepit.
Short Skyvan facelift 27.1.2014 00:13
... i kdyz budes vlekat jen kus hadru (transparent), neni vhodne, aby byl privazany na ocas modelu.
Jeho aerodynamicky odpor, znasobeny pomerne velkym ramenem (plosna delka trupu+vlecne lanko), negativne ovlivni ovladatelnost modelu. Proste snadno dostanes model do situace, kdy momenty od ridicich ploch nedokazou prekonat momet, vytvoreny odporem vleceneho predmetu (kluzak, transparent) a model se dostane do neovladatelneho rezimu. Asi tak , jako kocour, ktereho nekdo za ocas zvedne z povrchu zemskeho....
Pokud je hacek u vlecne masiny v tezisti , nebo lehce za tezistem (na hrbetu , nebo boku trupu), ovladatelnost modelu je narusena jen minimalne.
Vlecna obvykle stoupa pod uhlem, na ktery pohhonna jednotka jeste ma.Vleceny kluzak ji udrzuje v natazenem stavu automaticky( kratke rameno mezi tezistem a zavesem hacku) a leti prakticky nad vlecnou (tahne ji nahoru). Vyvozovany momet je relativne maly a nebrani volnemu pohybu vlecne kolem vsech tri os.

Vzhledm k nemoznosti seroizni kontroly vzajemne polohy modelu v prubehu vleku, nelze dost dobre aplikovat styl aerovleku pouzivany u normalnich letadel.

PS.aby se vlecne lano nedostalo do mezer mezi kormidly, byva na nem navlecena lehka buzirka. Jeji prumer je vetsi nez jsou zminovane skviry a je cca 0,5-1 m delsi, nez vzdalenost mezi hackem a kormidly. .

veka1
Short Skyvan facelift 26.1.2014 22:20
...premyslel si trosku o tom co se stane( z pohledu mechaniky letu), kdyz na ocasni plochu prezentovaneho modelu povesis cca 500-800g tezky kluzak? Pokud ano,proc mas hacek umisteny pod ocasem a ne v tezisti,pripadne lehce za tezistem?
Ps. pred casem jsem ti daval kontakty na lidi u vas,kteri by ti v mnohem mohli poradit i technicky pomoci, protoze problematiku aerodynamiky, mechaniky letu a konstrukce letadel ovladaji. Uz si za nima byl?

veka1
12normalni domácí 9.11.2013 12:11
myslim ze si srandu nedela,staci kouknout sem: http://galerie.rcserver.cz/index.php?action=udtl&amode=&id=2527
Pilatus Porter (TURBO) 24.7.2013 02:00
Pekný kus práce.
Technická... k čomu (okrem zvýšenia hmotnosti a ceny ) slúži ten smrekový nosník, zapustený do horného obrysu rebier. Alebo to je technologická príprava pre upevnenie krídelok a klapiek?

veka1
F2B Max 7.6.2013 01:24
Mchale, ja ti věřím proč ne. Dokonce před x léty vyšel v Modeláři výkres na Spinx Akromaster, který byl namalovaný tak, že model šlo postavit s minimem úprav jako U akrobat i RC model. Obě verze tak nějak poletovali .. Viděl jsem je i naživo v Rakousku. Ani jedna z verzí toho letadla se nikdy nedostala na přední místa ve svých kategoriích .... o tom tu točíme. Nebavíme se o modelech pro létání někde na palouku za barákem.
Na fotkách nahoře je letadlo aerodynamicky vyladěné tak,že jeho piloti mají šanci v kategorii F2B stát na těch nejvyšších stupních v celosvetovém porovnávaní. Ten model mají již několik let v základní výbavě úřadující mistři světa a evropy.
Kdyby to letadlo někdo bezhlavě okopčil a osadil rádiem , moc radosti by mu nepřineslo.Sačí se trošku zamyslet nad jeho proporcemi.... aerodynamika se blbě tahá za nos. Myslím, že ji neobměkčí ani tvé obligátní howg :-)

veka1
F2B Max 5.6.2013 04:57
.. omluva. V posledním příspěvku se mi povedlo v textu několikrát uvést označení F2A ve vztahu k RC akrobatům. Správné označení je F3A . F2A jsou upoutané rychlostní modely.
Bohužel , když se po odeslání příspěvku u něj objeví otazníček, pak již systém nenabídne možnost "Upravit".

veka1
F2B Max 3.6.2013 23:10
Broty, děkuji za tvou úpřimnost, beru tvé sděleni v patrnost a trvale ukládám do duše. Musím však říct ,že vnímaš psaný text způsobem, jak jsem ho nikdy nenapsal. Každý jsme nějaký, že? :-)
PS. ještě k té "reklamě"..., to je věc provozovatele fora a moje. Nevzpomímam ,že bych se o podmínkach přispívání sem i na RCmánii domlouval s tebou.

veka1
F2B Max 3.6.2013 11:45
.. nejsjem učitel národů.Není mou povinností každému vysvětlovat jak co funguje a mnoho věcí taky sám nevím.
Když však vidím veřejně prezentovaný názor, který se neslučuje s realitou , tak občas ,když jsem v dobrém rozmaru se pokusím dotyčného pootočit správným směrem.
Je na něm, zda se pak vydá cestou hledání odpovídajících informací, nebo bude dělat uraženého.
Dle mě je vhodnější navést dotyčného, ať si své tvrzení sám ověří v reálu ( zkušenost býva obvykle nepřenosná), než mu vpált do xichtu ,že problému nerozumí a vypráví nesmysly,případně jej nechat v omylu. . Toto není můj styl ani cíl.

PS. bývá u mě zvykem se zákazníkem podrobně probrat provozní vlastnosti a konstrukční zvláštnosti modelu , který pro něj dělám.
Totéž platí i o výkresech... k nim patří komplexní informace co dotyčného při stavbě a provozu modelu čeká. Současně s poskytnutím plánu dostáva ode mě i celkový poradenský servis (včetně možné pomoci se seřízením a záletem modelu) , aby nemusel psát po různých df, co z čeho a jak má udělat .... To jen tak pro upřesnění textu :" poskytnu ti plánek. ...."

veka1
F2B Max 2.6.2013 21:54
...tak moudra , Broty, jo? Děkovat nemusíš, stačí o problematice něco málo vědět ( k tomu moje moudra nepotřebuješ) a pak psát ? Pošlu plán i tobě a pak si budeme moci popovídat, chceš? :-) Kdy si naposled viděl,nebo řídil F2B akrobata ?
PS. stačí, když připustíš, že akrobat vyladený ke špičkovým výkonům na drátech se svými proporcemi absolutně nehodí pro páčkování a naopak....Důvodem jsou naprosto odlišné požadavky na letový projev .

veka1
F2B Max 1.6.2013 15:54

Ahoj neni ho skoda uputat ho . je pekny tak nech letiiii za 5....jajo3kn,poskytneme ti plán na tento model. Postavíš ,osadíš ho RC vybavením a potom nás pozveš na ukážku jeho páčkovania ( aby ti nebolo ľúto že je upútaný ) ,bereš?

veka1

Arsenal VB-10 27.5.2013 14:59
použití elektrikářských " lustr svorek" na modelech poháněných spalováky je dlouhodobě ověřené ( sleduji cca 12 let v combatu a jiných poletuchách co občas vyrobím pro zákazníky).
Na fotkách je však zobrazené nevhodné ( nebezpečné) provedení spoje, navíc použitá svorka ma malý vnitřní průměr . S majitelem jsem to již probral.
Pro ostatní dávam odkaz na df, kde je vidět správné a funkční provedení zmiňovaného uzlu : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=52207 .
Pro funkčnost je důležitý přesah jednotlivých prkvů přes robustní mosaznou spojku. Drát od serva má zapilovanou plošku s plynulým výběhem). Fixační šrouby dosedaji plošně na drát, ne přímo na plastové tělo bowdenů.
Šrouby ze svorkovnice je vhodné zkrátit na přiměřenou délku ,nebo použít jiné ( inbusové) a vždy zajistit Loctitem pro rozebíratelné spoje.
Neznám případ, že by v provozu spoj povolil, spíš je problém vytahat bowdeny a drát ze spojky v případě demontáže , nebo potřeby změny v seřízení. To je raději odštípu a dám delší drát od serva , nebo vyměním i duši bowdenu za novou (z důvodu zachování volné délky za vněším pláštěm) .

veka1
Meridian 10cc 30.4.2013 16:07
Pro sidi... ale no tak. Nedělej z toho motoru chudáčka , který si bez pšouknutí z výfuku do nádrže , nedokáže nasát a udržet klidně i 0,5m sloupec paliva. To by pak starší motory , které neměli tlumiče , neběhali vůbec , ne?
Podle debaty na rcm i tu , mám pocit ,že problém bude někde jinde, ale myslím, že to po internetu nevyřešíš. Jediné schůdné řešení je najít někoho, kdo motorům opravdu rozumí a je ochoten s tebou i tvým motůrkem strávit přijemný víkend : -)

veka1
Reno Combat Mustang 18.4.2013 10:47
hmm, myslím že tě chápu až moc, ale skus to vysvětlit pánům Eulerovi a Tetmajerovi , co vymysleli toto: http://www.sps-ko.cz/documents/MEC_kratochvil/PRU%C5%BDNOST/22_PRUZNOST_A_PEVNOST_Vzp%C4%9Brn%C3%A1%20pevnost.pdf

PS. když chceš můžeš mi zavolat např na skype, pokecáme trošku o problematice,nebo jen tak , obecne o letadlech ( kontakt najdeš na mém webu) .
veka1
Reno Combat Mustang 18.4.2013 01:17
djefak... je nějaký důvod, že nemůžou být provedeny všechny táhla na tom letadle minimálně tak, jak je to k výškovce? Samozřejme že můžou , když bys to udělal. Místo toho tu obhajuješ neobhajitelné a přesvědčuješ mě, že to tak může být , bo je to jenom několik gramů hmotnící combat, určený prakticky k cílené likvidaci,tak proč na něm upatňovat obecné konstrukční zásady, že? Ber v potaz, že to čtou lidi problematiky neznalí ,kteří pouze odezírají a pak to podle odkoukaného zmastí .
Když na to přijde ,je to tvoje konstrukce a funguje k tvé spokojenosti. Že by mohla být strojařsky víc sofistikovanější na to už bohužel neslyšíš.
Nikde jsem nenapsal, že jsi něco zprasil, jen jsem od tebe chtěl slyšet rozumné zdůvodnění , proč na tom modelu nemáš táhla v přímkách ... bohužel si zatim prakticky neodpověděl a sděluješ mi, že se bavíme v nepochopitelných sférách . Možná pro tebe ... ja jsem nohama na zemi. :-)

PS. tajně jsem doufal že napíšeš: " na dalším letadle to skusím udělat o něco líp, když už tu informaci mám" , bohužel, asi jsem fakt naivka.:-(

veka1


Reno Combat Mustang 16.4.2013 21:08
...dejfak ,dejfak.
Ty si stál u zrodu světového a českého combatu , že ho tak zhazuješ?? Neb tvrdit "však to stejně rozbiju", tak proč to dělat pořádně je zcela mimo mísu :-(.
Když jsme kdysi tvořili první pravidla combatu, mj zásadní otázkou byla bezpečnost = mít vyřešeno vše pokud možno jednoduše, ale funkčně a spolehlivě. Proto se v konstrukcích objevili jehly karburátoru mimo motor, samostané a nezávisle ovládané poloviny výškových kormidel, zdvojené uchycení křídel , kotvení motorů ke konstrukci ....
Platilo to jak pro Scale tak pro Open combat. Bohužel co je skutečný Open combat pravděpodobně netušíš, jinak by jste si tak nepojmenovali vaše letištní radovánky s gumídky. Přijde mi, že zavedením gumových combat kategorii se v lidech nějak vytrácí pocit zodpovědnosti za sebe i stroj (však to skoro nic neudělá, nic to nestojí ... ),
Budiž ,stejně si však myslím že i ty gumy by si zasloužili konstrukčne a stojařsky kvalitní provedení systému řízení. Co se týče omalovánek ty máš pěkné, ale to mě moc netrápí. Tečky na letadle nikomu hlavu nerozmlátí ani nezpůsobí jeho destrukci.

veka1
Reno Combat Mustang 16.4.2013 09:24
Nevím co myslíš tím křivé.. myslím tím to, že jejich tvar mezi koncovými body ( klouby) se ani zdaleka neblíží přímce. Prostě to nejsou rovné tyčky, ale nhledej v tom vědu....
Stačí upatnit v konstrukci základní postuláty platné ve strojírenské praxi... v tomto případě respektoat pravidla jež platí pro vzpěr štíhlých prutů s kloubovým uložením.
Zvyk je železná košile.. ted na malém,účelovém modelu ti to projde, u většího by podobné řešení pravděpodobně mohlo být příčinou divného chování modelu nebo i jeho zkázy.

Hlavně si nezdůvodňuj jak to nejde, spíš model od počátku navrhuj tak, aby táhla vycházeli dle možnosti přímé,přiměřené délky vzhledm k průezu a materiálu táhla ,bez nutnosti použití vodítek .
Jejich uložení a tvar by měl respektovat podmínku minimálního vybočení (vysunutí) ze směru působicí síly kvůli eliminaci vzniku paraziního zatížení ohybem, jak táhel, tak pák.
Z hlediska symetrie výchylek by táhla měli být v neutrálních polohách kolmé k ovládacím pákam. Jakýmkoli třecím vodítkam ,které chtě nechtě zvyšují odpor proti pohybu táhla je dobré se vyhýbat. U velkých letadel se k tomu účel používají pomocné uhlové páky nebo kadky a hlavně rozdělení dlouhého táhla na několik kratších ,dimenzovaných a uložených tak, aby nevybočili ani při maximálním zatížení systému řízení.

PS. Z nebo W ohyb na táhle, vymysleli líní modeláři v době neproporcinálních souprav a elektromagnetem ovládaných kormidel ,aby mohli jednoduše trimovat. Tehdy to bylo celkem vyhovující a účelové řešení. Bohužel asi netušili ,kam se modelařina v oblasti RC dostane a že současní modeláři se nedokážou momentálnimu stavu techniky ( větší modely, silnější serva ..) v oblasti konstrukce táhel přizpůsobit :-)
veka1
 12345  z 6
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek