spitfiremk1
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
spitfiremk1

Ročník:1962

Modelář od:1977

Bydliště:Bochoř-okr.Přerov

Letiště:Řikovice nebo doma a kde se dá.....

...výhradně stavím své konstrukce a rád experimentuji na polích neoraných..Ano i já jsem podlehl ARF životu, ovšem pouze ve dvou kusech..L-39 a Piper J-3 Cub od CM -pro.-má srdeční záležitost-..Další neplánuji..Alespoň..Tak nevím letos-2010 -zase něco přibylo..holt času je čím dál méně a čína je levná....

Komentáře uživatele spitfiremk1
Tak a je to....
Tenhle starý dobrák po 11 letech provozu, šel k zemi...Při výkrutu, který v pohodě uměl, naráz ve fázi na zádech přestala reagovat výškovka i na plné potlačení..Šel z 20 m po zádech do obilí..ze zprávy vyšetřovací komise vyplynul závěr..Kulový závěs bowdenu na páce serva výškovky, byť byl na šroubu M3 a utažen maticí, se po letech spolu s postupným povolováním matky dostal na konec závitu, matice upadla a čep vyskočil...Stačil by loctite a bylo by po problému. Šroub byl preventivně dlouhý5 cm, protože servo bylo zalepeno v nepřístupném ( a nekontrolovatelném) místě.A přes to se to stalo.
Nicméně obě křídla a ocasní plochy zůstaly bez poškození...Takže půjdou na něco nového, opět šíleného a lehčího. Obě křídla se servy a dráty váží 880 gr, což je výzva..
Dnes mu zapálím svíčku a zahraju něco z mobilu..Kamarádovi... :-))
Iljušin IL-10 6.8.2018 20:09
Super stavba, hlavně jde o neokoukaný model, My se na klubu chystáme dělat výřezy na IL-2 m3 1800mm rozp.
Palio Pro Thermik 14.8.2017 20:04
Mám ho taky, asi15 let. Miga 600 jsem vyhodil a šel tam turnigy 3546/6, vrtule 13x5 a baterie 4s 3300 mah. Stoupá v 45 st. úhlu až do ztráty viditelnosti. Křidélka opravdu nepotřebuje. I ten výkrut udělá krásně jen s tím co má (podotýkám, že ne sudový, ale v ose..Jde to) Krásně klouže. ale dostat ho na zem chce praxi, hlavně v rozpočtu na přistání..
Ford 150 16.5.2016 20:27
http://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Ford_150-prestavba_z_hracky-prvni_kroky./

Zde jsou další snímky, co se mi sem nedaří umístit
P 51 9.12.2014 18:28
Majo, máš to opravdu hézké, navíc ten model vidí každý týden..Opravdu to lítá skvěle rychle ale hlavně i krokem..To umí málo modelů stihaček.
buldozer Caterpillar D5 11.3.2014 20:27
Tak to jsem řešil, ale...na 2s se to udáví a regly hodí ochranný stop. kvúlí stojícím motorům, jež vyhodnotí právem jako velký odpor-zkrat. Na ježdění paráda.Ale jakmile dám 3s dá se to citlivě řídit taky a navíc to má výkon na prohrábnutí pásů při roztlačení hromady písku atd. Chce to dát expa kolem neutrálů. Navíc jsem jednou rukou točil video a druhou řídil, takže....
buldozer Caterpillar D5 11.3.2014 18:56
http://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/Buldozer_Bruder_-prestavba_na_RC
Zde je celý postup úprav a stavby, včetně videa v akci, Dejte mi vědět, zda je odkaz funkční.
dík.
Praga LT 38 (t) 5.12.2013 19:46
Nádherná technicky provedená práce...a na nějaké "komentáře s pravopisnými chybami" nehleď...:-) barva je hodně blízko originálu..Možná to zesvětlilo fotografování. L téčka skutečně hýřila pouťovými barvami, poplatnými době vzniku..Ještě jednou chválím, taky dělám tanky(1:16) a vím co to je upravit kupovaný model do stavu funkčnosti..
3.11.2013 22:15
tak většího už nechci, leda 1:1, a to bych s ním vyrazi rovnou na úřad vlády, dělat reformy...ten malý stačí bohatě i na odliv financí, už jsem na 7.000 kč....
Avatar? 21.3.2013 07:33
kdepak, jen lítat, ono už ,i když je tam jen min.nárůst váhy, tak přibyla setrvačná hmotapo celé délce trupu a ta potom při zastavování pohybu, nebo při prudkých změnách pohybu má vliv na prudší odezvy stabilizace. Takže se to celé rozkýve, prosedne, ale dá se s tím lítat úhledně a bezpečně, zkrátka jsko se skutečnou předlohou..:-))
La-5 FN 19.2.2013 19:52
Zálet byl úspěšný. Stoupavost kolmo vzhůru-do ztracena...Maximálka cca 80, minimálka 12-20 km/h s běžícím motorem...Klouzavost tak 1:5 (díky nízké váze a odporu draku). Takže na přistání neustále alespoň tři zoubky plynu, podrovnat a vypnout. Při větru už od 2 m/s sedá jak Harrier...:-))Je to miláček..
Cessna 172 mikro 4.3.2012 23:00
..Doprýdlky, hlavně že jsem s ním fungoval v sedmdesátých letech v AK Holešov...Mě se hned zdála ta imatrikulačka podezřelá...:-))
F-16 16.2.2012 17:36
Pro Michala

...Cokoliv jde poprvé do vzduchu, by mělo být těžší na hlavu, pokud to vyhovuje nechám být, nebo hned sedám a je li možnost, posouvám baterii, nebo dávám balast tam, kde je třeba. Jít s érem těžkým na ocas poprvé nahoru je sebevražda!! Neustále se to vzpíná nahoru a musíš to kniplem pořád korigovat a to tě zaměstná víc, než vymyslet jak to držet, aby to neztratilo rychlost... V druhém případě, s těžkým čumákem, je to daleko jednodušší. Přitáhneš to trimem, nebo ještě pomúžeš kniplem a rychlosti na bezpečný návrat to má dost. Vyvaž to tak, aby to v místě uvedeného těžiště výrobcem právě přepadalo na čumák. Vystartuj, naber výšku, leť vodorovně a sleduj při kniplech v neutrálech kam to směřuje. Pokud je třeba , dotrimuj. Až je vše OK,zkus vysadit motor a klouzej. Model musí držet stejný sestupný úhel trupu k zemi, nesmí zrychlovat, nebo letět po parabole. Zrovnatak nesmí houpat (přebytkem rychlosti začne stoupat, ztratí rychlost, propadne se, znovu klesá a nabírá rychlost, vystoupe...Po přistání se buďto nechají polohy kormidel po natrimování tak jak jsou, nebo se vše vrátí a dovažuje se olovem ,baterkama atd.Rozhodně bych model vyvážil s přední centráží, tzn. posunout těžiště min. 5 mm dopředu. Model potom letí klidněji i při vyšší rychlosti a neuhýbá ze směru. Zadní centráž se dává na 3 D akrobaty a vše co má být obratné...Ale musí se to víc řídit..
Zkus uvěřit 35 letým zkušenostem a mrkmni na můj první jet L-39 zde na foru v galerii.
T-34/85 27.3.2011 14:21
...Dík za podporu, ale jsem se překlikl. Jde to nějak předisponovat do aut? ani ve svých 49 letech mi ten PC nějak nejde...
Benji 24.3.2011 20:33
Za 5, já ho ještě mám na MVVS 4,6 ješte dnes mám při vzpomínce na lítání vyrážky na prdeli....původně lítal na Juniora 2 ccm a stoupal s ním i ve výkrutech..
MIG - 15 2.11.2010 11:59
Ten elektron-6....ve spalovákách maká bez vady a cukání.mám ho i ve vícemotorové elektře na ss motory Mig 400. Chce to jen řešit vedení anteny co nejdále od reglu a hlavně střídavého motoru.A pokud možno neužívat zkracovací cívky antény,byť ji výrobce přikládá.To je tak do autíčka na menší vzdálenost.Mám vyzkoušeno rušení na mých 40mhz při létání v blízkosti fabrik a dílen, kde hlavním zdrojem vyzařování různých pafrekvencí jsou pulzní rozběhové regly strojních motorů. Proto se domnívám, že reglík střídavý tak či tak nějaké procento toho bordelu naleze po drátech či anteně do přijimače a je tu cukatura...Stejnosměrné regly mi toto nikdy nedělally....Každopádně to řeší 2,4, ale ne na 100 procent!!.chce to tak i tak uklidit si v modelu a nemít tam klubo vodičů spletené s antenou, aku kabely apod...
piloty vystříhám z nařezaných hranolů miolitanu a ty pak nůžkami podélně obstříhám do válců na nohy a ruce, hlava je polystayren, barvy agama.
Mikron 2.7.2010 23:10
TAKŽE DNES PROBĚHL VELMI ÚSPĚŠNÝ ZÁLET...Šel přímo z ruky nad obilím (pro jistotu) na půl plynu a bez záludností stoupal tak ve 20 st.úhlu.Všechny trimy na nule, jen VOP malinko nahoru, abych rovinku nemusel držet na kniplu.Na půl pl\nu zvládá výkrut, přemet (větší) souvrat.Letová rychlost odhadem do 30 km/h.Po přidání naplno má tendence vlivem reakč.momentu od motoru, točit se pomalu v podélné ose po levém křídle(FSK vrtule má dost velký průměr).Vše se dá ale zavčasu korigovat křidélky, popř.si pohrát s mixem-motor-křidélka(ale opatrně).v plném trysku zvládne tak 4 vertikální výkruty, kratince zavisí a pak ho přemůže kroutící moment znovu. a hurá k zemi.Těch cca 100Wattů motoru je znát, dá se létat razantně, maximálka je zhurba okolo 70 km/h.Kluz je úměrný ploše a točící se vrtuli navolno.Brzdu jsem zrušil, vrtule je lehká a okamžitě zasekne, takže vznikne točivý náraz setrvačnosti a éro, pokud je na minimálce, ochotně spadne po křídle.Bez brzdy je klouzavost tak 1:15.Zatím máme za sebou dva lety základní akrobacie na půl plynu, tudíž i lipolky 1000 mah 3s Zippybyly vlažné a po deseti mijn. v nich bylo ještě 3,7 na čl. Míň je nelétám.Mám je druhou sezonu a stále se dají nabít na 4,18 V na čl. Každopádně zkusím FSK vrtuli zkrátit o 20 mm na průměru. motoru se uleví, reglu taky a odpadne problém s krouťákem. Navíc bude motor i rychleji akcelerovat a ta maximálka nebude tak zbytečně velká, jednak to není visolet, ale malé a milé akrobaťátko. Není kumšt létat v krychli o straně 60 m, ovšem tam je to na víc než půl plynu, kvůli ostřejším otočkám a stoupáním. Jinak pro slabozraké, jako jsem já je malý prostor nutnost!!. Model je hůř čitelný pro svou malinkatost. No já jsem spokojen, zase zadařilo:::
Mikron stavba 28.6.2010 21:55
........Není co přidávat, vše je popsáno detailně u modelu Mikron, kde jsou fotky hotového modelu.jelikož je fotek mnoho, musel jsem založit další stranku -nový model-, abych přiblížil jen stavbu.Tímto se všem puntičkářům omlouvám :-))
Mikron 25.6.2010 13:09
pro kurbaderu...
Ten modul mi tam dává dnes v Satrii, v pondělí pro to jedu,MZK je má první 2,4 ka.Po bezchybných zkušenostech s klasickými mikro a jinými přijimači téže firmy, jsem neváhal a šel do Twinu MZK.Nebaví mne táhat za modely půl metru drátu a navíc řešit problémy s rušením či výpadky přijimačů řady rex mini 5-7 od Jeti.MZK zatím komunikuje s telemetrií od Duplexu, časem asi vyvine své moduly.Navíc výrobce nabídl všem uživatelům natáhnout do systému poslední firmware, což jsem ještě před zástavbou učinil-pro jistotu, takže jsem zvědav...
 1234  z 4
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek