Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1961

Bydliště:Sereď

Letiště:Dolná Streda

Web:https://www.rcportal.sk/kamil-u128/modely

Modelár v rokoch 1975-1983, 2006-...

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Tréner 2 - upútaný model

Parametry

Výrobce: vlastná výroba
Jak postaveno: Vlastní konstrukce
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 667 mm
Váha: 795 g
Plocha křídla: 24 dm2
Vrtule: EMP 9x4,7

Hodnocení

8.27
z 10 | 15 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

25.6.2012
Model je dokončený a pripravený na zalietanie.

27.6.2012
Pokus o zalietanie modelu - neúspešný, lebo na ihrisku behali akísi divní ľudia, rovnako oblečení a kopali tam do niečoho guľatého. Tak som sa otočil a išiel som domov.

28.6.2012
Prvý let. Ťažisko je "trocha" vpredu - model sa správa ako strašne poslušný autobus. Lieta sám, pomaly, ale ťah má, osmičku nad hlavou bez problému. Ťažisko musím posunúť hodne dozadu.

1.7.2012
Model som daroval kamarátovi. Vahadlo, resp. vyvedenie laniek z krídla je veľmi vysoko nad ťažiskom, preto model letí naklonený do kruhu. Kamoš sa to pokúsi kompenzovať ďalším závažím na vonkajšom krídle, ale hlavne to bude pre neho fantastický model pre začiatok, ako nechá ťažisko v tej polohe, ako som mal pri prvom lete.
Ja staviam nový model s vahadlom v krídle.

Komentáře

pro standa 117
Bažant je na svou dobu konstruktérsky velice sofistikovaný model. Problém je ale v tom ,že jeho konstruktér se pravděpodobně s žádným upoutancem ( a že jch navrhl celkem dost) nedostal dál ,než po kulaté premety ,souvrat,případně let na zádech. A o tom tu točíme...
Upoutaný model to by nemělo být synonymum pro dělovou kouli ,přivázanou na špagátku, která letí především z důvodu působení odstředivé síly.
Upoutaný model by měl svého pilota poslouchat a být řiditelný ve všech letových polohách. To předpokladá rozumou nosnou plochu, profiláž , správnou mohutnost VOP,dobře rozvržené boční plochy trupu a přiměřený tah pohonné jednotky . Model musí být schopný řízeně letět i několik kruhů bez motoru ( pouze na základě tahání) .A toto konstrukce pana Faru nesplňují a splňovat nikdy nebudou. Prostě je tak nenavrhl. Takže historiky ano ... pokud jde o nostalgii a radost ,že si postavím něco s čím jsem jako kluk dělal první pilotní pokusy.
Ale pro výcvik v řízení upoutaců je dnes dostatek nových konstrukcí ,které jsou létavé a bezproblémově řiditelné. Toto je základní předpoklad úspěchu.. Záruka ,že se začátečnk skutečně naučí létat akrobacii. je v tom , že model umí víc než pilot. Ve výcviku nelze zápasit s nevhodnými letovými vlastnostmi modelu a nespolehlivým pohonem , to nemůže být souboj s drakem ... A vo ,vo tom to je.
veka1
29.6.2012 10:10 standa117
bažant ... je to stoletá poletucha to uznávám ale při úpravách do novější podoby lítá také obstojně jen už motory Mvvs 1,5 je zkrátka krok vedle . chce to elektriku
27.6.2012 11:34 veka1
kamárádi , nejde o to ,zda kategorie vymřela ,nebo ne ( trošku přehled mám) . Pozitivní však je , že když se Kamil v dnešní době pustil do stavby účka , tak si dal říct a nepostavil Bažanta ,nebo nějakou podobnou "historickou " poletuchu. Ja vím nostalgie a všeobecné povědomí staví Bažanta, Moskyta, Rondo .. do pozice školních modelů,ale .... V současnosti bych tyto modely postavil do role "účkařských mučidel " ... za trest ,že učedník nedával ve škole pozor,nebo do školy vůbec nechodil . Tož Kamlovi před nastoupeným df vyslovuji veřejnou účkařskou pochvalu , A vo,vo tom to je ,sranda musí být.
veka1
26.6.2012 16:56 bermas
Pro Veka1. No Peťo to je myšleno tak, že dráteníci pomalu vymírají. hAle mi jim heště hukážeme, jak říkají sousedi.
26.6.2012 16:36 Vladan
pro veka1: Jasně Petře, máš pravdu. Tato kategorie samozřejmě nevymřela, ale určitě víš, jak jsem to myslel... :-)
Připadá mi, že kdysi se s těmi dráty točilo nějak více...
26.6.2012 02:23 veka1
pro Vladan. Tož kamaráde, kde vidíš závan starých časů?? Pohon soudobý, přepákování v soudobém duchu ( 100mm na Tčku) , profil soudobý ( Igor Burger), potah soudobý. Jedině co připomíná staré časy je vysoký " historický" podvozek. a příliš velká rozteč vývodů řídícíh drátů na konci křídla. Měla by být kolem 25-30mm. Bych řekl ,že to letadlo je postaveno dle posledních aerodynamických a konstrukčních poznatků v oblasti školních U -modelů a mělo by bezproblémově odlétat celou akrobatickou sestavu dle FAI. A vo ,vo tom to je. :-)
25.6.2012 17:38 paolo_k
Pěkné pěkné, tož pětka jasná:) Koukám, že máš taky odborného mňoukajícího poradce pro airodynamiku:))) My teď stavííme Ariane V6 a týden jsme hledal vrtuli...Kocourovi se nezdála a tak ji odnesl a ukryl za gauč...:)Tak ať to létá
25.6.2012 16:39 Vladan
Závan starých časů... Nádhera a za 5
25.6.2012 16:07 bermas
Samozřejmě předpokládám, že přijdou Ti jedničkáři se svojí troškou do mlýna. Já jsem nadšený a držím palce. Doufám, že přibudou fotky i komentář.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek