Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1972

Modelář od:2005

Bydliště:Kladno

Letiště:Kladno(letiště Velká Dobrá)

ICQ:322519810

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Extra

Parametry

Výrobce: ? (second hand :-) )
Kategorie: Polomaketa
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 2460 mm
Motor: Titan 62ccm

Hodnocení

8
z 10 | 2 hlasy – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Muj první obřík - Extra von "druhá ruka"
Extra koupená přes modelbazar, rozpětí něco pod 2.5m, motor Titan 62, včetně serv, zatím nezváženo. Budou zapotrebi dodelavky - dokončit vyztužení podvozku, zabudovat palivovou nádrž, osadit přijímač, baterky. Co mě v tuto chvili zaráží, je viditelné na fotu, kde je Extra focena zepředu - výškovka není rovnoběžně s křídly, zdá se mírně posunutá dolů na pravou stranu, musím to jestě překontrolovat. Této věci jsem si dríve nevšimnul, vše se zdálo byt rovné, rovnoběžné, kolmé. Fotky jsou pořízeny ihned po tom, co jsem ji přivezl.

Komentáře

PROSIM TA MAS TAM AJ NEJAKU ROPZVODNU DOSKU, POWER BOX, ALEBO LEN VSETKO CEZ PRIJMAC?
8.9.2010 12:46 pp
Objevují se různé problémy provozního původu. Po pojíždění v trávě se delaminoval ohyb levé nohy (sklolaminát, nahrazeno duralem a ocelovým lankem do tvaru obrácené V a pružinou na odpružení). Uvolňují se samořezné šrouby které drží kryt motoru. Přestal těsnit O kroužek na palivovém ventilu, to vysvětluje dost velkou spotřebu benzínu na 5 min letu... Do čumáku jsem přidal 130g olova ale ukazuje se to jako změna k horšímu. O vertikálním stoupání nemůže být řeč, s vrtulí JAS 24x8 jsme včera naměřili na plný plyn 5300-5400 ot/min (něco je tedy špatně). Jestli nebude o víkendu chcát, bude se trošku experimentovat s vrtulema a benzínem...(Někdo doporučuje Special 91, někdo zase Natural 98, čert aby se v tom vyznal) Co je ale dost nepříjemné jsou občasné výpadky Rx (QPCM), který na dvou místech našeho letiště přechází na okamžik do failsafe. Anténa mi zatím vlaje po laminátovém trupu (což asi není úplně OK). Rx se přehodí do EPPáka a bude se lítat na oněch místech a uvidí se...
Extra má za sebou první nouzák - přehnal jsem to s trimem plynu a na finále zdechnul motor. Přistání stylem - vydojit v 10cm nad plochou dokud to nesedne samo. Včera jsem ji ale na přistání moc natahoval, vytratil rychlost a začala se lámat po levém křídle asi v 1.5m nad zemí. Stačil malý impuls plynu krátce kontra křidlélka a vše OK. Co ale musím říct, že mi tohle éro moc nesedí... je hodné, hodně odpustí, docela pomalé ale... prostě si zatím nějak nerozumíme, mám pořád pocit, že se s ním peru o knipl :-)
Starostí s tím teda víc než dost...

A na závěr dvě moudra
- správné přistání začíná správným rozpočtem na přistání
- co se dá ojeb*t (pevnostně) na malém éru, se tady časem projeví. (včera prasklo ocelové 2mm lanko odpružující podvozek, přitom předpisové přistání na 3 body. Ono se to totiž skládá kousek po kousku až to jednou povolí...)
11.8.2010 00:32 pp
Zálet se staženou prdelí (původní majitel mi několikrát důrazně opakoval že se ji "bál") Dnes proběhly 2 lety. Vše OK, zdá se mi trošku těžší na zadek (jsem zvyklý z malých modelů trošku tahat za výškovku i v horizontálním letu, možná spíš jde o nezvyk). Motor není úplně OK, je třeba ho ještě seřídit, vrtule dřevěnka Jas 24x8, otáčky rostou asi do 2/3 plynu pak už ne. Chce trošičku delší rozjezd, odlepuje se skoro sama, ve vzduchu letí docela pomalu, má trošku opožděné (ale docela razantnější) reakce na výškovku... Ale chce to vlastně jen s rozmyslem tahat za knipl, žádný fígl v tom není.... Během přistání nádherný přízemní efekt, nechce sedat, letí, letí a pořád letí :-) až sama sedne. Nádherné přistání na 3 body - je třeba přistávat ve správném úhlu, v určitém okamžiku lehce přitáhnout výškovku a to ostatní už proběhne skoro samo :-)

PS: Celou dobu jsem se ji na základě informací původního majitele preventivně bál taky :-) ale po prvním letu (ikdyž přítomné obecenstvo se toho letu muselo určitě potají usmívat pod fousy:-) nemám z ní vlastně velký respekt neb je to docela hodné éro)
Jen motor by to chtělo asi tak 80cc, s ZG62 to lítá jako hornoploch nebo omotorovaný větroň)
Docela mě překvapilo že jakkoli je model docela těžký (udržet ho v rukách během vyvažování bylo docela heroický výkon) tak plocha křídel udělá svoje a éro ve vzduchu prostě drží...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek