pp
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
pp

Ročník:1972

Modelář od:2005

Bydliště:Kladno

Letiště:Kladno(letiště Velká Dobrá)

ICQ:322519810

Komentáře uživatele pp
Cessna 182 Skylane 1.3.2014 10:56
https://www.youtube.com/watch?v=EgB6vMaOyTQ
Cessna 182 Skylane 1.3.2014 10:56
V současné době odpočívá na skříni, neustále se projevuje problém se čtyřtaktem, na trávě má slabý tah a model má velké problémy se odlepit ze země.
Extra 300 1.3.2014 10:49
roky ;) jsem tu nebyl a tak je další info pasé.... ale budiž... samodomo dělaný výfuk z 1mm hliníkového plechu se nepovedl, sice zvukově a rozměrově to bylo přesně co jsem čekal, ale ve svislém letu zdechával motor, holt výfuky u dvoutaktů je docela duchařina. Nakonec jsem tam dal výfuk klasiku. Velký problém byla motorová přepážka, ta se asi po pátem přidání plynu na zemi vytrhla i s motorem. Udělal jsem novou, slepenou ze dvou kusů překližky a tohle už drží. Jiné problémy jsem nezjistil. Začal se pomalu odlepovat "domeček" se servama, vyřešeno epoxydem. Dá se říct, že až na to lože nebyl žádný problém s konverzí z elektro na žhavíka. Extra pořád létá.
Extra 8.9.2010 12:46
Objevují se různé problémy provozního původu. Po pojíždění v trávě se delaminoval ohyb levé nohy (sklolaminát, nahrazeno duralem a ocelovým lankem do tvaru obrácené V a pružinou na odpružení). Uvolňují se samořezné šrouby které drží kryt motoru. Přestal těsnit O kroužek na palivovém ventilu, to vysvětluje dost velkou spotřebu benzínu na 5 min letu... Do čumáku jsem přidal 130g olova ale ukazuje se to jako změna k horšímu. O vertikálním stoupání nemůže být řeč, s vrtulí JAS 24x8 jsme včera naměřili na plný plyn 5300-5400 ot/min (něco je tedy špatně). Jestli nebude o víkendu chcát, bude se trošku experimentovat s vrtulema a benzínem...(Někdo doporučuje Special 91, někdo zase Natural 98, čert aby se v tom vyznal) Co je ale dost nepříjemné jsou občasné výpadky Rx (QPCM), který na dvou místech našeho letiště přechází na okamžik do failsafe. Anténa mi zatím vlaje po laminátovém trupu (což asi není úplně OK). Rx se přehodí do EPPáka a bude se lítat na oněch místech a uvidí se...
Extra má za sebou první nouzák - přehnal jsem to s trimem plynu a na finále zdechnul motor. Přistání stylem - vydojit v 10cm nad plochou dokud to nesedne samo. Včera jsem ji ale na přistání moc natahoval, vytratil rychlost a začala se lámat po levém křídle asi v 1.5m nad zemí. Stačil malý impuls plynu krátce kontra křidlélka a vše OK. Co ale musím říct, že mi tohle éro moc nesedí... je hodné, hodně odpustí, docela pomalé ale... prostě si zatím nějak nerozumíme, mám pořád pocit, že se s ním peru o knipl :-)
Starostí s tím teda víc než dost...

A na závěr dvě moudra
- správné přistání začíná správným rozpočtem na přistání
- co se dá ojeb*t (pevnostně) na malém éru, se tady časem projeví. (včera prasklo ocelové 2mm lanko odpružující podvozek, přitom předpisové přistání na 3 body. Ono se to totiž skládá kousek po kousku až to jednou povolí...)
Extra 11.8.2010 00:32
Zálet se staženou prdelí (původní majitel mi několikrát důrazně opakoval že se ji "bál") Dnes proběhly 2 lety. Vše OK, zdá se mi trošku těžší na zadek (jsem zvyklý z malých modelů trošku tahat za výškovku i v horizontálním letu, možná spíš jde o nezvyk). Motor není úplně OK, je třeba ho ještě seřídit, vrtule dřevěnka Jas 24x8, otáčky rostou asi do 2/3 plynu pak už ne. Chce trošičku delší rozjezd, odlepuje se skoro sama, ve vzduchu letí docela pomalu, má trošku opožděné (ale docela razantnější) reakce na výškovku... Ale chce to vlastně jen s rozmyslem tahat za knipl, žádný fígl v tom není.... Během přistání nádherný přízemní efekt, nechce sedat, letí, letí a pořád letí :-) až sama sedne. Nádherné přistání na 3 body - je třeba přistávat ve správném úhlu, v určitém okamžiku lehce přitáhnout výškovku a to ostatní už proběhne skoro samo :-)

PS: Celou dobu jsem se ji na základě informací původního majitele preventivně bál taky :-) ale po prvním letu (ikdyž přítomné obecenstvo se toho letu muselo určitě potají usmívat pod fousy:-) nemám z ní vlastně velký respekt neb je to docela hodné éro)
Jen motor by to chtělo asi tak 80cc, s ZG62 to lítá jako hornoploch nebo omotorovaný větroň)
Docela mě překvapilo že jakkoli je model docela těžký (udržet ho v rukách během vyvažování bylo docela heroický výkon) tak plocha křídel udělá svoje a éro ve vzduchu prostě drží...
Extra 300S 11.8.2010 00:21
Tak bohužel, tato Extra již není v hangáru... V sobotu před letošními velikonocemi (2010, Ostrava-Výškovice) někdy nad ránem se mi nějaký hajzl vloupal do auta a vzal si na památku tuhle Extru :-( Pro zajímavost musím zmínit, že nechal v autě autorádio, bednu s vysílačem, nabíječku, tašku s doklady od auta (ano, jsem vůl, poprvé v životě jsem je tam nechal přes noc) a vzal jenom trup a křídla... :-)
Takže Extra neskončila v zemi na ruce nebo na únavu materiálu, ale skončila nejspíš někde v cizím sklepě...
Nelítala sice nijak oslnivě, ale měla pro mě historickou hodnotu a měl jsem ji rád. Čest její památce.

http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=27317
Extra 300S 9.10.2009 11:53
wasulda (04.10.2009 - 13:49)
"... Letadlo musí vonět, vrčet a kouřit :-D"
tak tak :-)
Konec CAPa 232 7.7.2009 13:20
Ad foto č.1 - přesně jak se říká - "šel do kytek"
TL-2000 28.7.2008 14:21
http://www.sapac.com.cn/producte.asp?LarCode=Planes&action=2
http://www.sapac.com.cn/prodshowe.asp?ProdNum=208&zid=200710231501284047620&action=2
video k 28.7.2008 na strankach neni
extra 25.3.2008 12:35
Je fakt hezká, ale opravdu davej pozor při lítání. Tahle Extra nic neodpustí a po ztrátě rychlosti nebo přetažení jde po křídle do vývrtky - je třeba OPRAVDU dávat extra pozor na úhel náběhu.
Ariane V10 20.9.2007 00:59
Jó, vy už roupama nevíte co dělat :-) Vám už nestačí, že to letí kolmo, ale soutěžíte jak rychle vám to v té kolmici stoupá :-) :-) :-) Tak si říkám, že třeba časem bude nová kategorie, kde se bude soutěžit ve vertikální stoupavosti... a to ostatní bude jen o tom, jak dostat éro na zem k dalšímu vypuštění...
Viktore, ten svištivý zvuk při průletu nemá chybu!!!!
Jinak mě hodně pobavila ta kategorie "Větroň - HÁZEDLO" :-)
F - 14 Tomcat 20.9.2007 00:52
F-14 který si jednou musím postavit, jenom bude o něco větší. Zatím to odsouvám, ale jednou bude. A musím ho proletět. Prostě můj vysněný model :-)
Mustang 29.8.2007 21:18
Hoki, škoda že ses nezmínil na rcmanii že motor málo táhne. Tyhle modely potřebují pořádně přemotorovat, takový 3s LiPol 1700mAh a AXI2208/20 Gold nebo ty vícezávitové z toho udělají raketu a teď nemyslím, že musíš létat pořád pod plným plynem. Budeš mít rezervu výkonu a zbytek je na tobě. Můžu ti říct, že průlety v 1m nad zemí na plný plyn ... to prostě člověk musí zažít! Byl bych ti klidně půjčil zmiňovaného AXI na vyzkoušení i s reglem, leží mi teď v šuplíku. No opravdu škoda té výměny. Alferyho modely lítají pěkně. Škoda, škoda...
WC-01 29.8.2007 13:46
Jó, pouhým vytočením hajzlpapíru z role jeho životní cyklus nekončí...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek