Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Modelář od:2013

Bydliště:Prague

Letiště:vetšinou Jizerky :)

Ukázat přátelům na Facebooku

Optima A123 - carbon

Parametry

Výrobce: LS Model
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: Hotliner
Materiál: Jiný materiál
Rozpětí: 2200 mm
Délka: 1080 mm
Váha: 1900 g
Plocha křídla: 37 dm2
Vrtule: RFM 13x9"
Motor: MVVS Redliner 5,6/960
Elektronika: JETI Spin Pro 66, Fut 7008SB, Unisens-E,
Serva: Fut S3150 (klapky) Fut S3172 (křidélka)
Baterie: TGY A-Spec 2200, Billowy Power 2200

Hodnocení

8.5
z 10 | 2 hlasy – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Poté, co jedna neslavná příhoda nějak neudělala dobře na pleť předchozí Optimě, vidím krásnou možnost si zase trochu "zamodelařit" a zakutit a udělat si novou, lepší, hezčí, krásněji atd. Vím že Optimu chci zase a nejlépe hned. To prvé půjde, to druhé ne.

Takže se domlouvám s Leošem Svobodou na přípravě nového křídla. Bude mít vysoce nestandardně (v zásadě zatím unikátně) uhlíkový trámec jako spojku a přidané další uhlíkové vyztužení (3 vrstvy). Když křídlo dorazí, rozhoduji se tomu krásnému kousku udělat i nějaké adekvátní osazení. Nepoužívám proto tentokrát standardní bižuterii k Optimě a upravuji křídla tak, že jsou vzájemně propojena MPX konektorem automaticky při nasunutí na trámec, náhony jsou řešeny MP Jet duralovými vidličkami, mosaznými pákami a ocelovými čepy se ségrovkami. Přepákování na straně serva laděno a odladěno co do úhlu a délky páky na max krok serva – táhlo řešeno 2mm svařovacím drátem s vyřezanými M2 závity.

V trupu vylaminována dvojitá podlaha kvůli vedení kabeláže telemetrie, k regu a BECu a přidána nasouvací deska s instalovaným rozvodem a osazeným přijímačem a nějakou telemetrií, na které je i konektor pro připojení spojených křídel a 4 extra "porty" pro připojení telemtrie SBUS/2

Setup pohonu identický s předchozí verzí v posledním provedení – tedy MVVS Redliner 5,6/960, JETI Spin Pro 66, který statečně odolává špičkám v odběru i kolem 90A, 4s 2200 mAh aku, RFM 13x9“.

Telemetrie omezena jen na sdružené číslo Unisens-E, které ale dává ve Futabím protokolu informace o proudu, kapacitě, napětí, variu, výšce, otáčkách a všeobecné náladě pasažérů. Napájel jsem jej přímo na 4mm2 kabel regu, abych ušetřil další konektory po cestě. Jelikož jsem nevěděl kam jinam s ním, použil jsem i teplotní čidlo, které mi má hlídat teplotu pláště motoru, ale teď nějak stávkuje. Oproti předchozímu setupu naopak zatím vyhozeno GPS čidlo. Tak nějak kromě blbnutí se zobrazením dráhy letu nevím, jak jej nějak smysluplně využít.

Reg, BEC, a Unisens-E jsou přidělány na vlepených můstcích, co jsem vykutal frézou ze sklotextilu

Tentokrát nehodlám riskovat s napájením Rx a serv z pohonného aku a tak přidávám oproti předchozímu setupu BEC, a extra Rx aku.

Serva tentokrát komplet Futaba – Klapky dvě „šuplíkové“ a dlouho odkládané S3150, na křidélka S3172. Kdybych to řešil dnes, vezmu ty 3172 na celé křídlo a mohl bych to celé udělat HV a ušetřit si BEC.

27.5.2014 – zálet. Po základním nastavení jsou jasné dvě věci. Hmota navíc (cca 150g – hlavně další Rx aku, BEC, nějaké to vyztužení křídla a spojka –přiznávám trochu maximalisticky pojatá co do velikosti a pevnosti) je znát. Větší rychlost, mnohem větší energie a pronikavost, větší rasance letu, ještě menší citlivost na vítr – to jsou pozitiva. Hůř se ale bude brzdit, a trochu klesla stoupavost (nyní „jen“ nějakých 32 m/s max – kolem 30 m/s celkem běžně). Nyní létá moc příjemně a pro mě je potěšující, že zdá se neztratila nic z toho, co jsem na ní měl rád. Bude ještě potřeba doladit brzdu, aby byla pokud možno více user friedly a přitom co nejúčinnější no a ještě odladit těžiště – zdá se, že se změnou hmotnosti bude chtít trochu jinam, než bylo. Každopádně na přesné těžiště je Optima celkem citlivá. Nezačne sice nijak zvlášť zlobit a je stále bez potíží řiditelná, ale stačí 2mm jinam a začne ztrácet výkony.

Komentáře

ne měl sem štěstí v neštěstí - umřelo mi servo VOP, tak sem tam vrazil HD digitála
a čekám na počasí, zítra poletí :)
30.6.2014 17:48 jindraj
ptal jsem se Leoše ... prý není problém udělat další :) - co ty zalétl jsi?
30.6.2014 17:22 Milan_Nes
paráda. ... radost pohledět a ten nosník se mi moc líbí ...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek