Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Letiště:Hodkovice n/M. "pod hranou"

Web:http://inc.wz.cz

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Blizzard

You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
IHt5EhrvrHw
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
61pAPB6JwPk

Parametry

Výrobce: Multiplex
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: Hotliner
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1380 mm
Délka: 910 mm
Váha: 950 g
Plocha křídla: 19 dm2
Vrtule: Aeronaut CC 9,5x7, 32A
Motor: TGY SK3 3536-1200Kv
Elektronika: Orange 8ch FASST, HobbyKing 40A BS
Serva: 4x Corona 939MG digi, 1x HXT900
Baterie: TGY 2200 3S1P Li-Po

Hodnocení

Tento model zatím nikdo nehodnotil...
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Tohle letadlo je taková klasika od Multiplexu. Kdo si chce vyzkoušet "skorohotliner" za rozumné peníze, je tohle letadlo ta správná volba. Ke stavebnici toho není moc co dodat - informací je všude dost. Ale nebyl bych to já, abych si to trochu nezesložitil. První úpravou je jiné zavírání kabiny. Kupodivu se tam totiž baterie TGY 2200mAh 25-35C nevejde (taková ta klasika z Hobbykingu za deset doláčů). Ona se tam nevejde na stojato - vadí MPX konektor kabeláže křídla. Ale nevejde se ani na ležato - vadí zámky. Proto jsem je nepoužil a zavírání řeším dvěmi magnety. Jeden je v zadní části kabinky a druhý je za náběžkou na křídle. V křídle jsou jako výztuhy použity uhlíkové tyčky D1.5 - skleněnou D1 jsem potřeboval na něco jiného - je totiž v jednom kuse, v délce asi 5m. Tím křídlo dostalo trochu více tuhosti a je to i esteticky zajímavé.
Křídlo dostalo ještě jednu modifikaci - klapky. Ty jsou na jedno HXT900, které je z poloviny zapuštěné v trupu a z poloviny v křídle. Náhon klapek je jednostranný - druhá klapka je hnaná přes "U" drát. Ložisko z brčka je schované pod středovou plastovou výztuhou. Díky klapkám jsou přistání naprosto OK.
Povrchovka je řešená samolepkami - ono na Elaporu nic jiného uspokojivě nedrží.

Pár postřehů:
• Měl jsem docela strach ze záletu, ale zbytečně - tohle lítá samo.
• Zvolená motorizace je na horní hranici toho, co je doporučeno v návodu, ale stále bez nutnosti chlazení. Stoupá to kolmo nahoru bez zjevného ztrácení rychlosti.
• Docela často se objevují informace, že má tendenci padat po křídle na nízké rychlosti - nikdy jsem nic takového nepozoroval.
• Výchylky mám nastavené tak, jak je to v návodu. Testoval jsem i 100% diferenciaci, ale sudovitost výkrutů to úplně neodstranilo. Těžiště bylo na začátku dle návodu, ale postupem času jsem se propracoval hodně dozadu. Laborovat s těžištěm není problém – v současnosti mám baterii tak, že je její přední hrana zároveň se zadní hranou kabiny.
• Kolega Honza šel z motorizací svého Blizzarda ještě trochu dál. Motor NTM 3536 1800KV, vrtule 8x7, 60A.

Celá stavba modelu zde: http://inc.wz.cz/category/14-blizzard-multiplex/

Všechny moje modely zde: http://inc.wz.cz/Letadla

Komentáře

Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek