Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Zephyr V-70

Parametry

Výrobce: Durafly
Kategorie: Cvičný model
Materiál: EPP, EPS, Depron
Pohon: Dmychadlo
Rozpětí: 1533 mm
Délka: 1000 mm
Váha: 1200 g
Vrtule: setové dmychadlo 70mm 5 listů
Motor: Turnigy 2226-3000
Elektronika: setový regl 55A
Serva: setové
Baterie: Gens33004S25C/Turnigy36003S45C

Hodnocení

4.5
z 10 | 8 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Fotky jsou aktuální a Zefír už toho má vážně dost nalétáno a je řádně zbastlen, v tomhle stavu to vážně neposílají. Kupoval jsem ho protože byl za půldarma a takovouhle kravinu přeci musím mít...
Na čínu to celkem drží pohromadě – křídla jsou na ohyb slušně pevná, horší je to s torzní tuhostí – tenký profil a kuličky Pokud chce mít člověk letadlo rozebiratelné a nechce slepit obě poloviny (což nevím, jestli moc pomůže, nezkoušel jsem) tak se křídla budou pěkně ohýbat v místě spojení. Trup celkem ujde, nejslabší místa jsou mezi kabinou a dmychadlem, tam to ovšem drží díky křídlu, a za dmychadlem zhruba za koncem křídla.
Problém je prostor pro vnitřnosti, který je hrozně malý, což je v kombinaci s krátkým čumákem na nic – vozím 80g olova a větší baterku už tam nenarvu. Navíc v originálu je zamýšleno, že v tom prostůrku bude nacpána jak baterie, tak regulátor a to s minimálním chlazením – zkoušel jsem dodělat otvor v kabině (díky čemuž mi jednou ulétl a pěkně popraskal), ale je to na houby, není tam žádný výdech – takže nakonec během poslední úpravy skončil regulátor nad dmychadlem - zatím je chycen dost provizorně, hlavně kabely.
Největší porod bylo s uchycením křídel - originální varianta trpí při přistáních, protože šrouby koukají a je to dolnoplošník bez podvozku. Navíc jak jsem přidal článek lipolek, už jsem se o křídla vážně bál, tak jsem dal dohromady tu vyloženě elegantní parádu nad křídly – obyčejný uhlíkový podvozek přišroubovaný ke křídlům a k trupu. Také jsem vzal kryty táhel serv – ty byly stejně tak křivé, že o ně táhla drhla – a nalepil je zespodu křídel jako lyžiny. Stejně je na letadlu vidět každé přistání. Perličkou je protažení kabelů od serv na křidélkách do trupu - protože křídla jsou hrozně tenká a trup nad nimi také (je tam dmychadlo) není tam vůbec prostor jak nějak inteligentně vyřešit zapojování.
Pokud člověk přistupuje k vybavení v rámci jeho ceny, není to zas tak hrozné. Serva i docela mají nulu, vadné jsem měl jenom jedno. Regulátor funguje a motor fungoval také, zničil jsem ho kvůli tomu, že jsem nezkontroloval dmychadlo, kde byly místo 4 šroubů jenom 2. Dmychadlo samotné je asi docela křáp (nemám s nimi moc zkušenosti), ale má slušný zvuk a vzhledem k tvaru trupu stejně nebude efektivita pohonu nic moc. Celkově když se všechno okolo pohonu zkontroluje, neměly by podle mě být 4 články problém pro tuhle sestavu. A samozřejmě obvyklé věci, zalepit serva, zkontrolovat kde co nedrží a dolepit a podobné.
Jinak létá celkem slušně, nechá si toho na to jaký je to ingot líbit docela dost. Při přetažení se jen prosedá, na rychlosti se chová docela způsobně. Problém je přistání, kdy je někdy lepší ho vydojit nad zemí až prostě spadne, protože jinak díky ne úplně malé rychlosti člověk riskuje, že při normálním přistání něco utrhne. Vzhledem ke hmotnosti o plachtění nemá smysl moc přemýšlet, větroň to vážně není – ale také to není žádný dravec, létá spíš jako celkem hodné rychlejší f3a, jen díky dmychadlu má menší stoupavost. Je to kravina na blbnutí, ne žádný stroj na výkon. Na 4S je to výrazně větší zábava, ale opravdu to chce nějak (rozhodně nenabádám k podobné prasárně jako mám já) vyztužit uchycení křídle k trupu. Dá se celkem slušně použít jako nosič kamery – nezaclání vrtule a na čumák se dá obstojně přidělat. Z trochou citu v prstech jsou záběry plynulé a není to taková nuda díky o něco větší rychlosti. Trochu problém jsou krátká křidélka (snad aby v nich nemusela být výztuha), která tak musejí mít obrovské výchylky, což je hlavně při větru docela cítit. Celkově musí mít člověk letadlo nastaveno dost ostře (pokud nepoužívá dvojité výchylky), protože jinak nemá šanci po vzletu letadlo rozumně udržet rovně – vzhledem k váze a profilu je to spíš hod oštěpem než letadlem.
Ale za ty peníze, je to docela švanda, hlavně ten zvuk vážně není k zahození – je to spotřební letadlo, modelařiny v tom moc není. Slogan Hobbykingu je vlastně pravdivý, takovouhle blbinu těžko mohl předtím někdo vidět.

Komentáře

Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek