Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

CLEA II

Parametry

Výrobce: Vlastní stavba
Kategorie: Větroň
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 2650 mm
Délka: 1300 mm
Váha: 2350 g
Plocha křídla: 56.2 dm2
Vrtule: CamCarbon 13x6,5 / 12x8
Motor: Dualsky XM3548EA-3,5
Elektronika: Reg. Dualsky 65A, přijímač FrSky D6FR, DIY rozvodná deska
Serva: 4 x Mex 85 BB HD; VOP+SOP HS-485HB
Baterie: ZIPPY 3s1p 4000mAh

Hodnocení

8.91
z 10 | 11 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Myšlenka něco takového spáchat přišla, když jsem už poněkolikáté přemisťoval nadbytečný trup, který jsem získal jako "bonus" jinému letadlu. Tenhle trup neznámého původu byl identifikován pravděpodobně jako starý model Rytmus od VH-model. K němu byly tedy nakonec dodělány křídla dle podkladů od [url] http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=6894[/url] s pár úpravami (zeslílení nosníku apod.) a trup byl potažen na červeno.

Křídla a ocasky konstrukční stavba, hlavní nosník uhlíkové pásnice, smrkový hranol a balsovo-překližková stojina. Vedlejší nosník smrk a balsovo-překližková stojina. Potah celobalsový 1,5mm + Oracover. Spojka kalená ocel 8mm, druhá spojka uhlík 6mm.

Na fotkách ještě není uhlíková pásnice hlavního nosníku dodělána na uších, ve finále je protažená cca do jejich poloviny.

Křídla v tomhle provedení snesou i ostřejší zacházení a rychlost.

Náhony klapky a křidélka vnitřkem (přepákování: servo 7mm, klapka/křidélko 12mm => vůle 0 0 nic :) ), VOP a SOP uhlíkové táhla 2mm. Oproti fotkám již doplněny krytky serv a krytky vystupujících částí náhonů.

O pohon se stará Dualsky 3548EA-3,5, který živí monstrózní (kvůli dovážení) tříčlánek ZIPPY 4000mAh přes regl Dualsky 65A.
S daným pohonem a vrtulí 13x6,5 je statický špičkový odběr na zemi 77A a špičkový příkon 850W. Regl i motor to díky slušné kvalitě, impulsnímu provozu a odlehčení za letu snášejí bez problémů... jako druhá a pro mě letově příjemnější varianta je vrtule 12x8, kdy je letadlo svižnější, ale stále má dost tahu na stoupání kolmo vzůru po dobu 10-15 vteřin (déle to nemá smysl, nejde už pomalu vidět :) ) - statický příkon je v této konfiguraci cca. 82A/910W, ovšem za letu se opět odlehčuje do přijatelných hodnot.

V letadle je něco jako jednoduchý Powerbox s dvojitě jištěným napájením (ext. UBEC 3A/přijímačovky), odporovým děličem pro telemetrický vstup hlídání napětí baterie a stabilizačním Low ESR kondenzátorem pro přijímač. Napájení přijímače a serv je odděleno tak, aby proudové špičky serv neměly za následek reset přijímače.

Video z prvního zákluzu bez motoru:
http://www.youtube.com/watch?v=fklImgagxL4&feature=youtu.be

Komentáře

Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek