Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1977

Bydliště:Hovorčovice

Letiště:Sedlec (Moří důl)

Web:http://pepson.net

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

F4U-4 Corsair

You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
VH9osVRbrLc

Parametry

Výrobce: Lanxiang
Kategorie: Polomaketa
Rozpětí: 1600 mm
Délka: 1273 mm
Váha: 3800 g
Plocha křídla: 47.27 dm2
Vrtule: 4listá
Motor: Čínský velký oranžový :)
Elektronika: Regulátor: Gens Ace 75A
Serva: 13x
Baterie: LiPo 6S 22.2V 3700MAh

Hodnocení

9.23
z 10 | 31 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Po vybalení z krabice přišlo mírné zklamaní chvílema přecházející až do děsu.

Model je vyroben z polystyrenu vmačklého do formy a je celkem pěkně povrchově zpracován.
Zato maketovost utrpěla mnoho:
Tvary křídel jsou celkem povedené.
Trup je na čumáku o 5cm delší než má být (zřejmě kvůli těžišti)
Model je zřejmě dělán ve verzi F4U-1 které je také nejpodobnější, ovšem je dodáván se 4listou vrtulí (verze U-1 nikdy neměla 4listou vrtuli)
Kokpit v modelu reprezentuje pouze dira s jakousi podivnou sedačkou (zřejmě se autor striktně držel překladu cockpit)
To všechno je ovšem pouze taková legrace proti podvozku. Tento je umístěn zcela na špatném místě v křídle, má ošklivá nemaketová dvířka a v neposlední řadě jeho hlavní součásti jsou vyrobeny z plastu. Takový plast jaký výrobce použil jsem ještě nikdy neviděl (praská totiž při pouhém pohledu na něj)
Když jsem přestal panikařit, začal jsem modelařit. Rozhodl jsem se model předělat od základu a přestavět jej na verzi F4U-4. Protože jsem chtel válečnou variantu, sáhl jsem hluboko do archívu a zjistil, že tyto Corsairy létali na Okinawě již několik měsíců před koncem války ...a bylo rozhodnuto.
S 318kou létal 2Lt. Whishenhant.
Co bylo potřeba upravit?
1. Přidělat přední kapsu pro vzduch kompresoru.
2. Předělat opravdu ošklivý náznak válců motoru. Místo té hrůzy jsem vytvořil polomaketu P&W R-2800 W18 Double Wasp složenou z 976 dílů :)
3. Vyříznout boční otvory pro výfuky a vyrobit výfuky.
4. Vytvořit kompletní cockpit a pilota do nej (pilot ve stavebnici zcela chybí)
5. Kompletně odstranit vstupy vzduchu k olejovému chladiči na kořenech křídel a předělat je do správnéto tvaru.
6. Předělat klapky odtoku vzduchu na motoru (je jich tam divný počet nesedící ani na jednu verzi).
7. Odstranit spodní kapsu odtoku vzduchu na trupu za motorem, a předělat ji do správného tvaru.
8. Zadělat náznak stupačky na levém křídle a předělat stupačku na pravém křídle.
9. Kulomety nejsou ve stavebnici přítomny takže dodělat 6 Browningů.
10. Přidělat stožár antény a upravit i původní divně tvarovanou anténu.
11. Hlavní podvozek... kompletně předělat celou podvozkovou šachtu, plastové díly retracku udělat z duralu a poupravit mechanismus tak aby se kola při zavření podvozku vešla do šachet. Dále pak vytvořit nová maketová dvířka šachet.
12. Ostruha... předělat uchycení motoru pro zatahování ostruhy (je z toho samého magického plastu a vydržel cca 3 zasunutí na sucho)
Zlamovací vzpěra aretující ostruhu v otevřené poloze praskla hned po předělání úchytu motoru který ji zalamuje. Vyrobil jsem tedy celou zlamovací vzpěru z duralu.
13. Závěsy na pumy jsem chěl funkční a tak je mám. Bylo potřeba vyrobit duralový mechanismus pro odhoz a propojit jej s ovládacím servem.

V neposlední řadě pak samozřejmě nastříkat novou kamufláž a dodělat patinu...

A to je asi tak všechno...

Rád bych podotknul, že model doposud není zalétán, protože stále hledám někoho kdo umí vyrobit mosazná ozubená kola pro otočení podvozku o 90°. Původní plastová kolečka jaksi neustála stání modelu na zemi po dobu nekolika dní. Jedno z koleček se rozskočilo na 2 kusy.

Včera 6.8.2012 jsem konečně zprovoznil podvozek kompletně předělaný do duralu.
Ero je tedy připraveno k záletu... teď už jen dobré počasí

...a je tu krátké video ze záletu:
http://youtu.be/VH9osVRbrLc

...a dalsi video.
http://www.youtube.com/watch?v=4DmJlrB6AU0

Komentáře

Kamile pošli mi e-mail, můžeme si o tom popovídat.
27.10.2012 10:08 kamilh
Koukam ze chodis letat do Neratovic, je tam plocha dost velka na zaletnuti benzinaka 30ccm? Jsem take z Hovorcovic a i kdyz clenem LMK Letnany, radeji bych zalet v polich. A v Sedleci neberou. Sorry za duplicitu, nez jsem to napsal, skoncili session.
27.10.2012 10:06 -------------
Koukam ze chodis letat do Neratovic, je tam plocha dost velka na zaletnuti benzinaka 30ccm? Jsem take z Hovorcovic a i kdyz clenem LMK Letnany, radeji bych zalet v polich. A v Sedleci neberou.
7.10.2012 17:09 Pepson
Diky za krasne komentare panove, vazim si toho ;)
5.10.2012 21:49 pareksn9
To je opravdu krásná práce,některé detaily na letadlu ani nechápu padám na hubu:)
9.6.2012 20:54 pavelbachron
Krásné
9.6.2012 09:12 Wojtek_I
Nadhera za 5! A motor za 10+
7.6.2012 14:30 newor
Vyzerá to naozaj super. Keď také niečo vidím zmenšuje sa moja averzia ku čínskym paškvilom, lebo to núti čoraz viac ľudí zase pekne-krásne niečo robiť aj rukami (a hlavou, samozrejme). Želám veľa krásnych zážitkov pri lietaní.
7.6.2012 09:41 Razgec
Výsledek je úžasný!
Letu ZDAR!
7.6.2012 08:58 JohnyPes
supr remake, samozrejme za 5, nechapu, jak nejakej vyrobce muze prodavat takovej konstrukcni salat
6.6.2012 18:52 igel
Nadhera, samozrejme za 5. Nechapem niektorych hodnotiacich.
6.6.2012 14:27 Marula
Krasa pane kolego... Perte to sem, at se muzem inspirovat ;). K popisku: Spise bych uvedl vyrobce Pepson nez Lanxiang, pac se predelalo hodne veci a vse jsem videl na vlastni oci, hlavne ten nestastny rozpadajici se podvozek. Horror bych jeste doplnil tim, ze dodana baterka sla na reklamaci, takze... Je to pech Pepo a drzim palce, at se vse napravi a muzeme to jit zalitnout ;)
6.6.2012 14:21 were
Nadhera! A ten motor proste nema chybu
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek