Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1953

Modelář od:2007

Bydliště:Chomutov

Od roku 1972 jsem měl přestávku 35 let. K modelářství jsem se vrátil opět v roce 2007.

Ukázat přátelům na Facebooku

Dornier Do-217

Parametry

Výrobce: SIG
Kategorie: Polomaketa
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1194 mm
Délka: 953 mm
Váha: 1268 g
Plocha křídla: 20.9 dm2
Vrtule: 2x 8"x6"
Motor: 2xFC 28-22, 2xreg. 20A
Elektronika: Spektrum DX6i
Serva: 4xMEX-12
Baterie: Turnigy, 3S, 2200mAh

Hodnocení

9.15
z 10 | 27 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Model je ve fázi zalétávání. S třílistými vrtulemi 8"x4" byl model pomalý a vzhledem ke značné hmotnosti i málo stabilní jak v podélném tak i příčném směru. Podstatného zlepšení bylo dosaženo posunutím těžiště o cca 5 mm dopředu oproti doporučení výrobce a náhradou třílistých vrtulí za dvoulisté 8"x6". Jinak model ve vzduchu působí velice pěkně. Prozatím zvládl přemet a výkrut.

Několik postřehů ze stavby pro případné zájemce o tento model:
- jedná se o stavebnici v rozsypu od americké firmy SIG
- stavebnice obsahovala veškerý potřebný materiál pro stavbu mimo podvozku (prioritně je uvažován model v bezpodvozkovém provedení) a mimo potahového materiálu
- všechny důležité díly jsou řezány laserem
- vše (až na jeden díl (výztuha bočnic trupu pod kabinou) do sebe dobře pasovalo
- použitá lepidla: Herkules a CA
- práce je příjemná, protože je člověk zbaven nepříjemného vyřezávání žeber atd.. Je otázkou zda to za vyšší náklady stojí?

Přes příznivý dojem ze stavebnice a i vlastní stavby se americký kapitalista dopustil několik nepřesností:
- pravděpodobně návod je pro nějakou starší verzi stavebnice a tím pádem v několika málo případech je obrázkový doprovod odlišný od výkresu, ale nejdůležitější odchylky jsou díry v pevném potahu křídla pro vedení kabelů pro serva a k motorům, dále potom výřez v náběžné hraně pro motorové gondoly (nutné je se držet výkresu)
- největší chybou je však návrh ovládání ostruhy. Pokud se provede dle návodu, tak ostruha bude fungovat opačně než směrová kormidla (já jsem si to nezkontroloval a pak jsem musel kuchat hřbet trupu nad ostruhou - původní způsob ovládání předpokládal připojení páky ostruhy přímo k táhlu pro ovládání směrových kormidel. Jednoduché řešení, které jsem použil, spočívalo v použití dvojramenné páky na servu a ovládání ostruhy samostatným táhlem.

To je asi vše podstatné.

Komentáře

Pěkný model ....paráda !!!
8.5.2011 20:40 Zdenekhr
pěkný!
8.4.2011 22:21 milanp11
Váha vyšla dost vysoká, nějak se to nasčítalo: podvozek, stříkací tmel, plnič a vrchní lak. Křídla jsou potažená vliesem a trup včetně výškovky, směrovky a motorových gondol jsou polepeny mikelantou. Akumulátor má rovněž skoro 200g. Díky vysokému plošnému zatížení se to chová opravdu jako stíhačka.
8.4.2011 22:20 milanp11
8.4.2011 22:11 fletout
slušná váha
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek