Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1978

Modelář od:2007

Bydliště:Metylovice

Letiště:Metylovice

Web:http://nakadah.ic.cz

ICQ:245075328

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Esprit Mini

You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
LZ91dIhlx8k

Parametry

Výrobce: RC-lamino.tym
Kategorie: Hotliner
Materiál: Laminát + balza
Rozpětí: 905 mm
Délka: 715 mm
Váha: 802 g
Plocha křídla: 14.7 dm2
Vrtule: APC E 5,5x4,5"
Motor: Velkom Model VM24/10 8,4V DC
Elektronika: Corona RP8D1, Turnigy 30A DC, Turnigy 3A UBEC
Serva: 3x Hitec HS-55
Baterie: Rhino 1850mAh 3S 40/5C

Hodnocení

8
z 10 | 7 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

10.1.2011 - Model prodan novemu majiteli do Prahy

Tentokrat neco se stejnosmernym pohonem, ktery uz je nekolik let ponekud z mody. Proto kodove oznaceni "Oldliner". Prvotni impulz byl nakup stejnosmerneho motoru tridy "600" z dilny firmy Velkom Model (nyni Model Motors). Motoru sem vymenil uhliky, opravil, vycistil a premyslel co s nim dal. Kamarad Milan cistil stare zasoby a nabidl mi levne tenhle model. Nejak na nem nechtel pokracovat. Model byl silne napaden "kutilem domacim", coz byl majitel jeste pred Milanem. Musel sem vyrobit novou vyskovku (demontovatelnou), upravit ulozeni kridla (ktere bylo krive) a jeste nejake drobnosti (uprava motorove prepazky, vetraci pruduchy atd.). Bohuzel lepsi uz to nebude, tak se s tim musim smirit.

Motor s pouzitou vrtuli APC E 5,5x4,5" a baterii Rhino 1850mAh 3S toci 20.500ot/min pri proudu 27,9A a prikonu 298W (dle testu v casopisu RC modely snasi az 335W bez problemu). Testoval sem ho na plnem plynu po dobu 3,5 minuty. Pouze se silne zahral, ale nic co by se nedalo udrzet v ruce. Bohuzel vaha motoru (247g) je trosku vic nez klasicka "600-ka", takze sem byl nucen do ocasu umistit 30g olova, coz je skoda ale nic s tim nenadelam. Baterie je umistena skoro v tezisti a dal uz nejde posunout kvuli servu vyskovky.

Nekteri se podivi proc sem pouzil i spinany UBEC - bohuzel stejnosmerny regulator Turnigy ma BEC obvod s maximem pouze 1A, coz je pro 3 serva HS-55 ponekud malo. Vaha modelu je sice vysoka, ale plosne zatizeni (54,55g/dm2) tady v galerii maji i jine stroje ktere bez problemu litaji. Pocitam s tim ze ho budu muset poradne hodit. Zalet planuju na lepsi pocasi a vhodnou naladu.

INFO ze zaletu:
Bez problemu se da posadit do vzduchu ani ne moc silnym hodem. Motor ho tahne naprosto bez problemu skoro kolmo nahoru. Chova se jako skutecny pylon i se vsemi negativy. Lita velmi rychle a velmi obratne, naklonit pritahnout a riiiiiznout zatacku na fleku a letime dal...Ovsem nezpomaluje skoro vubec, 100m draha mu byla malo. Pokus o zpomaleni v kruhu nedopadl az tak uspesne, sice sem pristal ale zlomil vrtuli a udelal na trupu par prasklin. Minimalku nema az tak spatnou, ale pokud klesne pod ni tak se okamzite bez varovani sesype do vyvrtky. Takze sem stihnul vyvrtku vybrat tesne nad zemi a placnout s nim na bricho do vyssi travy a hliny zmekle po desti. Pro moje misto k litani to model vhodny neni, nu coz na svatecni litani na letisti bude fajn.

Video z letu s kamerkou na palube: http://www.youtube.com/watch?v=LZ91dIhlx8k

Pro lepsi pristani sem si namixoval kridelka jako klapky 5mm dolu. Chce si to nalitnout na pristani sirokym obloukem, kdy hezky zpomali a pak jen nad zemi opatrne podrovnavat az sedne. Naklon se uz nesmi dramaticky menit, jinak se sesype po kridle dolu. Ale z letani sem spokojen. Pro letani staci na VOP vychylka +-5mm (pulene nema smysl davat, je to pak moc line) a pro kridelka je idealni zapnout pulene z +-8mm, tedy +-4mm. Po letani je baterie a regulator vlazny, ale motor pekne pece (asi male chladici otvory).

Komentáře

Vybavený trup - motor+regulator+baterky+přímač+2xserva +VOP+SOP váží 490g a křídla 216g. Já mám polystyrénová křídla.
18.5.2010 19:59 Nakadah
zelda> no jo ale tohle je oldliner se stejnosmernym motorem o vaze 247g :D takhle je taky koncipovany. Zavazi sem proste dat musel abych se vlezl do rozsahu teziste. 54,5 a 48,3 g/dm2 to bude trosku rozdil.
18.5.2010 19:57 Zelda
Mě váží i s baterkou 710g. Koukal jsem,že máš na trupu pod VOP závaží. Mě těžiště vyšlo bez problémů. Koukni ke mě na modely.
18.5.2010 17:21 Nakadah
zelda> ta moje baterka staci na 3,5minuty na plny plyn - odzkouseno vybijenim na uroven bezpecneho napeti a kapacity. Rict o nem ze je hodny to je uhel pohledu, pro zkuseneho je hodny pro nezkuseneho je to mrcha :D ze to ma siroky rozsah rychlosti to je pravda, akorat na te minimalce ber varovani vrta - zkusim posunout teziste vic dopredu co to udela. Prozatim leje a leje, trava bude promacena jeste nejaky cas - takze si jeste pockam.
18.5.2010 11:02 Zelda
Já ho mám také a překvapilo mě jak je tento model hodný. Na to jak má tlustý profil má široký rozsah rychlostí. Na přistání si vždycky přepnu výškovku na větší výchylky a krásně plave. Minulou sobotu jsem s ním točil i termiku:) Akorát by to chtělo silnější baterku. Mám tam Lipol 3x1800.Na 4minutový motorový let stačí.
15.5.2010 13:54 TwI5ter
Serus ja mam na BLIZZARDOVI brzdy na 120% a itak sa tej svini dole nechce xD pristavani umna je hesky vo hubu ...
12.5.2010 22:08 Nakadah
No moje vysilacka ma omezene moznosti. Pokud si nastavim rozsah vychylek tak tim samozrejme omezim i rozsah brzd/klapek. Nastavil sem si kridelka +-7mm a vyskovka +-5mm. Kdyz tak koukam na moznosti brzd/klapek pro 100% rozsahu tak snad budou fungovat jako klapky. Vezmu ho na letiste o vikendu pokud bude pekne a vyzkousim to.
12.5.2010 11:16 Luzr
Jo, to jsem taky zjistil ze největším problémem u podobných strojů je mít dost místa na přistání.... Možná bys tam, se servy na každé křidýlko, mohl namixovat brzdy? (nebo, nedej bože, flaperony?).
8.5.2010 20:29 Milan_Nes
Parádní práce a parádní "old school", moc se těšim na info ze záletu ... nejlíp videjko :)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek