Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1970

Bydliště:Praha 8

ICQ:387545158

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Learjet 45

Parametry

Výrobce: Jamara
Kategorie: Polomaketa
Materiál: EPP, EPS, Depron
Pohon: Dmychadlo
Rozpětí: 1200 mm
Délka: 1300 mm
Váha: 1320 g
Motor: 2x 3500Kv
Elektronika: 2x HD ESC 40A, Nightfly,
Serva: HD 1900 A, HS 81
Baterie: 4S1P A123

Hodnocení

8.86
z 10 | 21 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Upravená polomaketa od Jamary. Dodělal jsem zatahovací podvozek, osvětlení a vyměnil tří lopakové dmychadlo za šesti a dodělal žůžení výtokovéhu kanálu kelímky od kafe z automat. Původní turbína nemá žádné zůžení. Takto jsem dosáhl stat. tahu 850g při odběru 37A. Celý model jsem potáhl Oracovrem. Dělá se to velmi špatně, vysledek není nic moc. Létá pěkně, ale rád padá po křídle při malé rychlosti a bez varování. Na rozjezd mu stačí tak 10m, ale na přistání je třeba aspoň 20 a víc. Musel jsem předělat náhon výškovky. Původní je dvěma bowdeny a ani 3kg servo nezabránilo tomu, aby se výškovka dostala do neutrálu. Pořád to chtělo nahoru nebo dolu. Dal jsem servo přímo do výškovly a dvěma krátkýmy táhly spojil obě části. Teď už funguje jak má. Jinak zdařilé letadlo.

Komentáře

No to potažení se dělá ukrutně, ale strašně blbě. Fólie se nedá více ohřát, aby se potřebně smrskla. Na turbínách je vidět nutnost nastříhání potahu. Pokud se víc ohřeje, polistyren se taví, bortí a dělá ,,husí kůži". Cargo je jiný materiál, ale obávám se stejného problému. Mám Cargo a já plánuji ho olaminovat. Malér Carga je ocas. Je tězký a jestě laminát. Muselo by se odlehčit všechno vzadu včetně trupu. I po potažení fólií je povrch letadla měkký a jsou na něm víc vidět všechna otlaky, u mě hlavně z transportu a manipulace. Když mě nic rozumného nenapadne, tak dostane jen kabát mé soukromé letky. Ahoj
10.11.2009 13:17 were
O tom pristavani mi povidej, ja litam na opustenem parkovisti a taky to bude tak tech 25m, tak sedam na plnejch klapkach tesne nad padovkou - a nejhorsi je ze na konci jsou stromy, takze jak si clovek nalitne tak uz do toho musi jit :o) Obdivuju to potazeni, ja bych nerekl ze nic moc, ale ze je to parada! Uvazuju ze bych podobne potahl Cargo od Multiplexu, ale bojim se vysledku
10.11.2009 10:58 Lada_B
Ono s tou hmotností to není tak zlé, ale spíš je to daný konstrukcí ére. Je poměrně dlouhé, ale vzdálenost křídel od VOP a SOP není velká. S tou rychlostí je to taky na debatu. Jelikož se na přistání musím trefit na dva panely na šířku a cca 25m dýlky, tak se samozřejmě snažím zpomalit na pádovku a někdy se hold nezadaří. Zatím upad dvakrát, naštěstí těsně nad dráhou, takže žádná škoda na stroji. Jinak to lítá pohodově i pěkně svižně, ale krátce. Při klidném lítání vydrží do čtyř minut a dobíjím kolem 1800-1900 mAh.
9.11.2009 12:46 were
to valentapat: podle me jenom tim to asi neni, hodne za to muze taky ta hmotnost - ja mam epp Mustanga od Splichala, ktery se chova uplne stejne a je to pritom hrbolate epp. Pritom normalne pokud ma hmotnost jakou by mel mit je to hodne letadlo, necha se vydojit na pristani atd., proste hodnoucke ero, ale ja ho mam skoro o tretinu tezsi nez by mel byt a jeste pod kridly jsou zavesene napodobeniny pridavnych nadrzi a najednou je z nej mrcha co se musi pristavat s klapkami a dusledne drzet na rychlosti, jakmile mu clovek povoli zacne se sypat k zemi. A ma podobne parametry, rozpeti pres metr a vaha pres kilo
9.11.2009 12:14 Tomas
Ty kelímky jsou dobrý nápad a pěkně to vypadá.
9.11.2009 08:36 valentapat
rád padá po křídle při malé rychlosti a bez varování - nebude to tim oracoverem ? - prilis hladky povrch a ztrata vztlaku - tomu zabrani hrbolaty povrch EPP nebo turbulatory. Ja dal 1mm silny turbulator i na 1720mm Pipera, a rozdil v pomalem letu je markantni.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek