Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1983

Modelář od:2007

Bydliště:Přerov

ICQ:250723584

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

FPV Maxi Swift

Parametry

Výrobce: MS Composit
Kategorie: Ostatní
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1400 mm
Délka: 880 mm
Váha: 1150 g
Plocha křídla: 56 dm2
Vrtule: APC-E 11x5.5
Motor: TR 3536C (1100kV)
Elektronika: Mystery 40A, Corona RP6D1
Serva: MG-14
Baterie: 2x flightmax 3S 2200 20C

Hodnocení

8.33
z 10 | 6 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Nejnovější přírůstek. Dřív jsem na FPV používal Toro 900, ale vzhledem k jeho značné omlácenosti (používám ho jako výukový stroj) a hmotnosti letové části FPV výbavy (100g) jsem chtěl upgradovat na něco většího. Z výsledků jsem rozpačitý.

Nechci říkat, že je to špatné letadlo, ale mohlo být navrženo lépe.
Dere se mi na mysl, že konstrukce Maxi Swifta není výsledkem náročné a dlouhodobé optimalizace, ale jenom zvětšeným Swiftem II, s pár úpravami aby to létalo.

- Má záporné vzepětí. Jak jsem se dočetl, s rostoucí šípovitostí křídla roste stabilita, takže bylo potřeba poněkud destabilizovat záporným vzepětím (dost špatně se s tím pak manipuluje).
- Velká šípovitost se projevuje také tak, že i s dost těžkými akumulátory, které jsem použil, je se 100g motorem těžište na zadní hranici (a tahat tak velké akumulátory s lehkým motorem je podle mě blbost).
- Profil je hodně tlustý (~5cm), takže celý stroj ná naprosto šílený odpor, po ubrání z plného plynu vytratí rychlost během pár (~3) sekund, po kolmém klesání zaletí jeden přemet a jsme opět na minimálce.
- Profil není asi pro samokřídlo nejvhodnější, takže musí být elevony v neutrálu poměrně hodně nataženy. Při záletu jsem je měl v nule a ani plný trim nestačil, aby to letělo bez tahání za výškovku.
- Motor je defaultně hodně vyosený dolů, aby to při výše zmíněných natažených elevonech a plném plynu letělo rovně. Výsledkem přidání plného plynu z minimálky je sklonění nosu dolů (jako vych měl nastavený dost krutý mix motor->výškovka), takže se s tím musí počítat a při prudkém přidání zatáhnout za výškovku.
- Kormidla jsou opravdu velké plácačky, které se na větších rychlostech kroutí a rapidně klesá jejich účinnost. Moc tomu nepřidají poměrně slabá serva a jejich přepákování pro maximální výchylky.
- 11" vrtule se nějak nechtěla mezi kormidla vlézt, musel jsem tento prostor zvětšit

POZN.: problémy s natažením v neutrálu a sklánění čumáku vyřešeny úpravou těžiště (je třeba opravdu pečivé doladění)


A teď co mě na něm těší:
+ vejde se na zadní sedačky Favorita (jenom tak tak)
+ působí ve vzduchu impozantně a při selhání přenosu videa je možné jej i 1km od sebe na obloze najít :)
+ kravál od 11" tlačné vrtule opravdu zaujme přihlížející a díky němu je také snadné ho na obloze najít :)
+ mám nastaveno fail safe na plně nataženou výškovku - zastaví a krásně pomalu se naplocho snese jako padající list
+ za bezvětří to létá skoro jako vzducholoď :)
+ s uvedeným pohonem na jedno nabití 20 minut ostrého létání (případně normálního ve větru), 30 minut ostřejšího poletování, 45 minut kombinovaný styl, hodina econo run :)
+ oproti Toru je to trochu klidnější, takže jde létat FPV i za lehčího větříku, aniž by se člověk pozvracel

Když to srovnám s torem, tak v praxi se s tím špatně manipuluje, éro i výbava je zbytečně drahé, je to neohrabanější, klouzavost zhruba stejná. Ale i tak ho mám rád :)

Na přiložených fotografiích je Maxík se dvěma "zářezy na pažbě", takže je místy krapet polepený a umazaný. Poprvé jsem čas potřebý k vybrání kolmého klesání nekorigoval o pružnost kormidel, podruhé jsem si při FPV létání zalétl za horizont (viz. druhé video).

Foto 2: Výbava zakrytována
Foto 3: výbava odkrytována
Foto 4: Zbastlený mikrofon s předzesilovačem a měnič na 12V, jako zdroj pro FPV část. Je daleko lepší za letu slyšet motor a vrzání serv, je to dobrá zpětná vazba.
Foto 5: Tak to vypadá uspořádáno v trupu
Foto 6: Kamera je odjímatelná na 3 šrouby, dají se po ní zahladit stopy :)
Foto 7: Nainstalována kamera, mám fixní úhel na který jsem zvyklý a dobře se orientuji.

http://www.youtube.com/watch?v=uGE9cmbquIE
http://www.youtube.com/watch?v=ADwUQkw3FGA

Komentáře

Jen jestli bych trošku mohl - záporný vzepětí je u takovéto konstrukce nutné - stíhačky se šípem mají též záporné vzpětí - dáno aerodynamickými zákony. indukovaný odpor profilu - určitě - toto křídlo je navrženo pro opravdu velký rozsah rychlosti. Ta kamera má asi větší odpor než celý éro se zastavenou a zabržděnou vrtulí - tady bych zaexperimentoval s krytem. Elevony nataženy - to je tzv autostabilní profil - čili opět AZ. Tyhle srva neznám - měl jsem tam HS 81 a v poho. Kormidla jak píšeš je dobré buď v místě ohybu prořezat nebo dát na hmoždinové panty - pak chodí suprově. Dále je odzkoušeno vystužení uhlím celý křídlo a to jak příčně tak po křídle. Pak poslouchá jeko digitálky. Srovnáváš Toro a Maxi - srovnáváš nesrovnatelné. Maxík je prostě velkej.
Ať Ti lítá
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek