Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1975

Modelář od:1986

Bydliště:Žilina okr.KLADNO

Letiště:AIR MOJO u Lánské obory

Začinal jsem lítat na základní škole v kroužku KŽ u Radka ČÍŽKA a pravidelně se účastnil soutěži v kategorii H a A3 až do roku 1990 a poté si dal pauzu jako každý puberták a znovu se k tomu vrátil v roce 1995 kdy s Modelou FM27 přeladěnou u Zdenka Hnízdila se pustil do větronů a menších RC modelů kolem rozpětí cca 1000mm a starými spalováky od O.S.MAXE a to mě drželo cca 2.roky a pak opět nastála dlouhá prodleva,páč jako řidič kamionu brázdil celou evropu a na nic jiného čas už nezbíval ! Ale jak,už tomu tak osud přeje opět se k eroplánům vrátil v roce 2012 a ze soupravou GRAUPNER MC-16 r.v.1997 co zdědil po tátovi mě to znovu čaplo,že si loni 2013 zakoupil u Zdenka Hnízdila GRAUPNER MX-16 a začínám mit pocit,že už mi to nikdy nepustí !!!

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

avionik D17 no.03/04

Parametry

Výrobce: Sergey Sobakin
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: Hotliner
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 1400 mm
Délka: 970 mm
Váha: 1002 g
Plocha křídla: 15 dm2
Vrtule: 5.2x5.2 a 5.0x6.25
Motor: MEGA 16/40/2270KV
Elektronika: JETI DS-14, TX-REX6,ESC.Castle 100A
Serva: 3x KST X08 v5 2.8kg
Baterie: Li-pol Gens tattu 5S 1800mAh/75C

Hodnocení

10
z 10 | 2 hlasy – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Stavěl nebo spíž souběžně osazoval hned dva eroplány,které jsem původně osadil motory NEU 1115/2D/2600KV na 4.7x4.7 a NEU/2.5D/2100KV na 5.2x5.2,ale ani jeden motor nevydržel závodní cval :-(
Na jeden dal cca 50.startů a druhý shořel hned při záletu :-(
Tím se moje kapitola s pohony NEU uzavřela a přesedlal jsem po domluvě s p.Matyášem na jeho MEGAmotors :-)
Dnes jsou oba stroje osazeny 16/40/2270KV a vrtule používám 5.2x5.2 nebo 5.0x6.25 a s pohony které jsou speciálně zesílené nejsou vůbec žádné trable a běží jedna radost :-)
Takže přikládám pár stavebních "výmyslů" jak jsem to řešil po svém a musím říct,že se to osvědčilo a nevyskytl se jediný problém s technikou !!!
Jestli máte někdo chuť to zkusit lítat mezi pylony budem jedině rádi,když se někdo přidá,protože v "elektrách" F5D/F3E nás aktivně v republice létá 8-10.pylonářů...

výkon: 5.2x5.2 57A(voltáž spadne po dobu letu na 17V)=970W
5.0x6.25 62A( 34.000-35.000 ot./min. )=1055W

Tady je článek o letošním prvním klání,který se odlítat na letišti Hory u K.Varů

https://www.lmk205kz.cz/karlovarske-a-ostrovske-pylony/
video: https://youtu.be/bjy1Vxul5QM

Né vždy vám vše vyjde jak si to představujete :-( pochopíte to hned jak to dočtete....

Komentáře

Díky, super.
Asi se ani u takovéhoto modelu není třeba těchto podložek bát. Jen se to blbě sundává.
26.6.2022 21:32 MrMojoRisin
Táhla serva jsou z 1,5mm silného drátu o délce 40mm. Jako bezpečnostní pojistku na páce serva poprvé použil podložku Quicklock pro hřídel 1.5mm. a musím říct,že ani po 200.startech není s tím žádný problém !!! Jen v budoucnu bych použil drát jen o síle 1mm který bude určitě dostatečný :-) Vložil jsem do albumu ještě jedno foto detailu páky....
25.6.2022 15:19 hugos
jak jsou zajištěné ty ohlé konce táhel proti vypadnutí ? Díky HS.
7.6.2022 20:19 MrMojoRisin
pro Smyka.... dotaz zodpovězen :-) měj se...
7.6.2022 14:00 MrMojoRisin
Vše je popsáno v tomto článku :-)
https://www.lmk205kz.cz/karlovarske-a-ostrovske-pylony/
Prostě nehoda není náhoda :-) Jo teď,už je mi hej,ale když příjdeš o své "špičkové" éro při závodě radost z toho nemáš :-(
7.6.2022 09:41 smyk
Zdravím, moc pěkné modely. Co se stalo , že na jedné z fotek je poškozené křídlo?

Posílám ještě SZ s dotazem.
5.6.2022 02:33 MrMojoRisin
Ještě jsem zapoměl dodat,že příští víkend 10.-12.června se koná mezinárodní 45.GrandPrix v Olomouci odkaz: http://www.f3d-2015.cz/index_cz.php
kterou pořádá Jirka Klein :-)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2022 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek