Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1973

Modelář od:1983

Bydliště:Jenštejn

Letiště:Praha Běchovice

Líbí se mi moderní letadla(od 2.sv.v.), především trysková, Nesnáším tvrzení že to či ono nebude létat. Létám především motoráky 6,5 - 15 ccm poctivé balsové konstrukce. V poslední době proháním modely s EDF 90 s mým oblíbeným Midifanem EVO s 8s.

Ukázat přátelům na Facebooku

Adam 36

Parametry

Výrobce: Vlastní stavba
Jak postaveno: Podle plánku
Kategorie: Cvičný model
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1440 mm
Délka: 1050 mm
Váha: 2200 g
Plocha křídla: 33 dm2
Vrtule: MA 10/5
Motor: Thunder Tyger 36 Pro
Elektronika: Graupner MX-18
Serva: Hytec HS-422
Baterie: NiMh 1900

Hodnocení

10
z 10 | 11 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Jde o model postavený podle plánku Modelář. Tento plánek mám doma od svých 12 let. Léta letoucí kolem něj chodím a říkám si, že ho jednou postavím. Jde o model dnes již neexistující kategorie M1.
Už na plánu je vidět, že bude dobře lítat a to se i potvrdilo. Ten můj Adam je o 10% zvětšený a pohání ho žhavík 6ccm Thunder Tiger 36 Pro. Velikost na plánku mi přišla nějaká mrňavá. Motor jsem před lety provozoval v modelu P-51D od P.Bosáka kde byl hlavou dolů a nikdy nezradil. Byl VŽDY provozován na synt. palivo s 5% nytra a tak je to i nyní. Svíčka je Os Max A3. Model se chová velice spořádaně a nezáludně i když je velice obratný. Z počátku jsem nechtěl uvěřit poloze těžiště, které je snad ve 40% hloubky křídla, ale postupem času jsem se tam dopracoval.Oproti plánku je vybaven křidélky, každé ovládané jedním servem a má zmenšené vzepětí na polovinu. Na přistání používám mix obou křidélek nahoru cca 25 - 30 stupňů, kdy model tak neklouže a příjemě se prosedá a dá se trefit ne přistávací dráhu. Bez mixu model velice plave a bývá dlouhý na přistání, s křidélky dolů je to ještě horší.
Já jsem se s tímto modelem po letech elekter zase vrátil ke žhavíkům - konkrétně tenhle motor jsem odprosil :-)). Létání se spalovákem je úplně jiný prožitek, motor jde lehce startovat a perfektně seřídit volnoběh a přechody. Spotřeba paliva je zanedbatelná, při letech trvajících cca 8-10 minut je to cca 80ml, čili 1/2 z 150 ccm nádrže.
Jeho majstrštykem je let na zádech, kde krásně drží a je stabilní při všech rychlostech.
Profil křídla je polosymetrický, snad 16% s poměrně špičatou náběžkou, Jen do vývrtky se Adamovi moc nechce a jen zběsile krouží na pádovce a prosedá se.
Ta M1 historye se prostě nezapře.

Komentáře

Nádherné!
Jak příběh, tak letadlo..
Ať se daří!
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek