veka1
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
veka1

Ročník:1959

Modelář od:1967

Bydliště:Bohumileč

Letiště:Rokytno

Web:http://vekamodel.cz/

Komentáře uživatele veka1
Zlin Z-42 17.12.2011 17:28
..pekné,pekné. Ale ak chceš skutočne vydat plán, možno by si mal kuknút do emailu.
veka1
Experiment 12.12.2011 00:09
madman napsal:Takto bude tužší konstrukce lépe odolávat dlouhodobému namáhání a přepravě - velmi oceňuji.
jo jo... "Důkazem "jsou především spojky křídel malého průměru , umístěné do neutrální osy křídla a kotvené do balsových žeber. Od přímé vazby na hlavní nosník křídla, který přenáší ohyb, bylo zřejmě upuštěno ve snaze zmenšit zatížení na smrkových tyčkách ,že?
Počet nosníků nevadí , nevýhodou však je že narostla hmotnost, bez znatelného nárustu pevnosti a tuhosti. Ten přední nosníček bych bral . Je na tlakové straně a mimo jné může fungovat jako přirozený turbulátor. Otázkou je,zda jako turbulátor není příliš daleko od náběžné hrany.
Použít pomocný nosník v zadní části křídla a nevyužít ho k zavěšení křidélek je minimálně zvláštní. Křidélko, které končí 10cm od konce křídla je sice částečně chráněno před poškozením při dotyku křídla se zemí ( nebo futry dveří), ale "trošku" ztrácí na účinnosi.(je však možné, že to byl umysl) .
Zjímavé však je, že celkové uspořádaní dřevěných prvků konstrukce křídla ponecháva přenos zatížení od krutu foliovému potahu.K čemu to smrkové dřevo v tom křídle je,když maximální ohybový moment svěříme balsovým ( překližkovým) žebírkům a krut zase igelitu?
V každém případě je však nuto ocenit snahu konstrukéra , popasovat s návrhem a realizací zajímavého letadla.
veka1
Arsenal VB-10 8.12.2011 10:35
Pro flyabit. Fotky jsem sem nevložl kvůli hodnocení krásy ( co chtít po účelovém letadle,určeném pro souboje) . Chtěl jsem ukázat letový projev na videách a fotky jsou jenom jakými úvodem před filmotékou :-).
Až se povede sestříhat video z motorové combatové verze o hmotnosti 1450g, bude možné filmové porovnání. Zatím máte možnost porovnat jak se chová model caa1700g těžký (střbrný) a letadlo s 1850g letové hmotnosti ( ten kamuflovaný) .To znamená že v tabulce jsem uvedl nějakou +- střední hmotnost elektrické verze. Pro akrobatění a combat je to již relativně vysoká hmotnost, pro razantnější a stíhačkovitý projev by to sneslo i dalších 100g navíc.
Pozn. hmotnost draku se pohybuje v rozmezí 750-850g, dle technologického provedení.( křídlo může být z klasického PS , nebo XPS, potah papír, laminovaný papír,dýha, balza , dýha a balza olaminovaná, vícevrsvý skleněný laminát, uhlík ... trup bývá skleněná skořepina nebo vákuovný sendvič, ocasní plochy kus balzy, olaminovaná balza. potažená balza... ) .
Mystik 21.4.2011 01:18
pekné Marek ,pekné.

Ps.len ked čítam tu debatu, co vediete spolu zo Stanom, mám pocit , že si nejak rychlo pozabúdal roze technické finty , čo som ti kedysi povyprával.... napr ako sa to robí ,aby na lamináte neboli dierky a pod.
Micron 18.4.2011 17:38
Tomu říkám tvůrčí nápad, perfektní. Jen jsi měl nechat límec cca 3mm na spodní části botičky - zvýšilo by to její tuhost. Když ještě trochu zvládneš potahování a barevnou povrchovku ,budeš vyrábět parádní minipoletuchy z materiálu co dům dal.
Vlastovka 25.3.2011 15:55
... neuveritelné. Absolutne presná semiscale.
Priznaj sa dobrovolne, že ty si tu poletuchu,postavil podla tohoto plánku... http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/hmodely/vlastovka002.jpg ,
http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/hmodely/vlastovka001.jpg :-)

veka1

Zlín 50L 70E 29.10.2010 13:22
tak pane poulíšekf., asi mají pravdu. Omlouvám se za "přednášky " o aerodynamice , protože jak sám říkáte ,není zájem a mé říspěvky pocitujete jako agresivní . Nepotřebuji nasírat lidi, šlo mi o technickou stránku věci .....Jinak děkuji za plodnou debatu, zase jsem se poučil a posunul o kousíček napřed.:-)
veka1
Zlín 50L 70E 29.10.2010 04:23
poslechnou poulíčekf. vidím že voni jsou studovanej ...a vědí co a jak. Maj pravdu v poslední větě svého příspěvku , že nevědí o čem se maj dál bavit.

Aerodynamika platí pro všechny poletuchy , jenom různé kategorie mají jiné hodnoty kritických rychlostí a úhlu náběhu (Funtány, Veloxy .. nevyjímaje ),kdy se už o řízeném a kontrolovaném letu mluvit nedá.Stav za touto hranicí aerodynamika pojmenováva slovem "pád". I ten může být tak trochu řiditelný, ale jsou okamžiky a stavy ,kdy to opravdu nejde...:-(
Pokud jsou splněny podmínky pro nesymetrické odtržení, tak to bývá obvykle pád po křídle. pokud ne , dojde jenom k prosednutí a následně v souvislosti se snížením úhlu náběhu k obnovení přimknutého obtékání na nosných plochách ...
Nějak tak nás to ve škole učili a praxe to deně potvrzuje viz. různé povzdechy nad rozdílným chováním některých letadel , ne jenom modelů.
Tož průbnou mě poulíčekf přesvědčit o opaku....bo o ničem jiném jsem ve svém prvním příspěvku nepsal.
Ps.příští týden pojedu kolem ,tož sa můžu stavit zkouknout vírníkové přístání Ponyho :-)
veka1
Zlín 50L 70E 28.10.2010 13:54
pro číča: .. práve pro to vše co uvádíš jako odpověd na mou reakci tě považuji za člověka , který věci rozumí a nebude mu uvedené chování modelu připadat divné. viz poslední věta v mém příspěvku.
Právě proto , že věci rozumíš a stejně se pokoušíš obcházet realitu ( třeba ne ,ale z tvého popisu to tak vyšlo) , být tím letadlem , zlobil bych se ještě víc.... ta zmínka o fackách, byla taková "jemná " slovní hříčka , vyjádřující stupeň vzteku letadla nad tím , do čeho je nuceno i když na to není konstruované ...a uživatel si je toho plně vědom. .

pro poulíčekf.: tož poslechnou poulíček..... aerodynamiku nikdo neočúrá , bohužel.. Pozn. už to neplatí ani o čmelldovi, není to tak dlouho , co se konečně vysvětlilo, proč dokáže letět i když zdánlivě porušuje aerodynamické zákony....
Pro každé teleso pohybující se vzduchem platí bez pardonu.. áále jestli chtěj , můžem si o tom trochu popovídat, např po Skype ( kontakt je na mém webu) , stačí chtít , ...možná to už pak nebudou kecy a bláboly. Jsem za konstruktivní debatu v dané oblasti, minimálně navzájem zjistíme , jak na tom se znalostmi jsme,...
Ps. přijde mi zvlášní pozastavovat se na faktem , že letadlo lítá tak, jak bylo navrženo :-)
veka1
Zlín 50L 70E 26.10.2010 14:41
ovšem jakmile ztratíte rychlost jde jako šutr po křídle. :-(... a jak by se podle tebe meělo takové letadlo chovat při ztrátě rychlosti ??? Je to normální odezva na tvou pilotáž,jednoduše ho přetáhneš ,se všemi následky ..
Kdyby to letadlo mohlo , tak ti "nafackuje ", že jako pilot nedodržuješ obálku rychlostí a vytváříš mu problémy při pohybu vzduchem. Bylo by vhodné uvědomit si , že neřídíš kus hrbaté izolace, nebo papírového draka ,kteří odpouští i hrubé pilotní chyby.
PS. na to s čím vším lítáš ( podle fotek) , mě tvá reakce celkem udivila.
JAK 3UA 18.8.2010 01:05
.. koukám ,že všichni zíráte jako na zjevení.
Pokud vás to opravdu zajímá, tak se přijedte podívat na MČR, které se uskuteční 18.9. 2010 v Hradci Králové ,na účkařském stadionu.
Jak se lítají upoutance např ve Warnsdorfu , můžete vidět v reportáži nazvané "Varnsdorfský upoutanec" ,zde , na této internetové televizi [url] http://www.bntv.cz/ [/url] .
Nebo se koukněte na některá videa přímo ze stadionu v HK. : http://www.youtube.com/user/MaPaCze#p/u/3/HvAhsIRJTLo

Nebo zde rychlostní modely F2A http://www.youtube.com/watch?v=YjIkhYY3nrI&feature=related

a zde kompletní akrobatická sestava F2B : http://www.youtube.com/watch?v=6qH26_jKqAY&feature=related
veka1
PONY 5.8.2010 20:24
Nejde o ježdění na podvozku,ale...
tohle letadlo je i v motorové verzi celkem rychlé. Jestli to bude tochu těžší elektrolet s plošným zatížením kolem 50g/dm2, pak tu dráhu proletíš v půl metové výšce celou a fut se ti to bude zdát rychlé na přistání. Prostě to ve vzduchu nebrzdí a budeš přistávat na rychlosti . Píšu to proto , že velikostně a koncepčně podoná letadla provozuji a vím ,že rozpočet na přistání je jednou z nejdůležitějších fází letu. Můžeš se podívat třeba sem : http://www.youtube.com/user/peterKapuscinsky , a porovnej přistání Mustangů a Asenala
PONY 5.8.2010 16:57
pěkný, ... a že si o té elektro úpravě nezačal uvažovat před stavbou???? Ted budeš na letadle vozit polovinu zbytečných dílů ... což tě posune do oblasti letového provozu "dělových kulí. ". To bdou nádherná přistání , už múžeš začít pořizovat hodně dlouhou přistávací plochu.
maXtreme 30.7.2010 15:28
Vidím to na nevhodnou kombinaci ... 5min lepidlo ve spojení s plastem v balse nemůže fungovat.
Do plastu nemá šanci vsáknout, do balsy taky ne = malá adheze i difuse. .
Možná by , z hlediska adheze k pantu a difuze do dřeva byl vhodnější sekundák bez aktivátoru ( co nejvíce omezit křehkost spoje) .

Zásadní problém je však ve vibracích od motora = jestli jsi zabíhal delší dobu motor v modelu , se nediv ,že spoje povolili.
Za letu jsou vibrace od motoru částečně tlumeny aerodynamickými silami ., na zemii nikoli., ale to ty snad víš... (už jsem na tento fakt upozornoval víc llidí , ale zdá se ,že je jim zatěžko hodit motor na špalek.).
Bezpečné řešení při použití placatých pantů je klasický ( řídký ) epoxid , zdrsněné panty ,příčně pojištěné bambusovými , nebo bukovými kolíky pr .2-3mm. Do balsy nasáklý epoxid vytvoří bytelné lůžko pro pant , příčně zavrtané a zalepené kolíky zabrání vytažení. pantu ze "zásuvky".
Motoráček - historik 2.6.2010 02:12
Nazdar.
prosím tě bud tak hodný, už na nic nesahej, ( jestli je mu opravdu 45 roků, byla by ho skutečně škoda) , vem letadlo a přijed za mnou na dílnu do Bohumilče. Z Holic to máš 15min jízdy. Najdeš mě zde: http://www.firmy.cz/detail/1955983-ing-peter-kapuscinsky-rokytno-bohumilec.html
Klacík termix 26.4.2010 17:26
[url][/url]Nazdar.
Jaký souvis má poloha těžiště s délkou gondoly...teda kromě toho , že by jsi pro dosažení správné polohy těžiště ,musel model dovážit olovem , protože hmotnost vybavení nestačí?
... těžiště je místo , pro které platí rovnováha aerodynamických a hmotových sil . A to i v případě ,že tam nebude vůbec žádná gondola !!

Skus postudovat aspoň tohle : http://www.vekamodel.cz/dilna.html ,hned první odkaz ....

Pozn. za určitých podmínek lze mít těžiště posunuté dozadu i více než 50% SAT (např. volné model.y F1A, F14E... ) to však předpokládá větší plochu VOP , případně nosný profil. na VOP. Takový model má sice minimální opadaání (to je cíl) , ale v jiných letových režimech má vlastnosti ,pro řízení rádiem zcela nevhodné.
veka1
Thunder Mustang 19.4.2010 23:00
pro "mirek"

čéče Míro, nevím, protože slbené podklady od výrobní firmy se moc nekonali (poslali nějakou skicu a povolení použít všechny fotky co publikovali na internetu).
Dnes se ozval chlápek z KIWI Thunder týmu na Novém Zélandě. Uvidíme jestli z něj něco vypáčim- potřebuji výkresy. Výrobce mi Emailem potvrdil ,že je to 75% zmenšenina skutečného Mustanga.. .ale výkresy jsou výkresy(je tam jiná struktura povrchu ... . Teda jestli dělat Thunder Mustang ,větší tak už by měl být i maketový .
MOTOR. VĚTROŇ 2.4.2010 22:02
Sapér ,nesapér , na jménu nezáleží, hlavně ,že to léce...
Origo P.Dvořákův Saper 13 (A2) má rozpětí 2196mm . Kořenová část křídla má 13 meziřeberních polí a koncová část ( ucho ) 19+2pole... tož na tym obrázku to bude ňáký vytuněný Sapér,ne?

Ps. líbí se mi tvořivost kolegu Nováka....modelář který svým výtvorům propujčuje jedinečnost svého já.
Messerschmitt Bf-109 G 6 22.3.2010 21:03
...raketový motor... jo? Přistávat budeš na padáku , ne?
Tempest 22.3.2010 20:52
..pro pepe69. .. pěkmé od tebe ,že jsi se odvážil postavit letadlo z klasických materiálů. Pokračuj , něeco z tebe časem bude... historii je potřeba připomínat a dobré zvyky udržovat.
Není pravda , že tu pásku na křídlech nenapravíš... když budeš chít, klidne ji odlepíš a kormidla osadíš na klasické, nebo tzv , papírové panty .
Aby si příště peknou kostru nezdegradoval potahem , přečti si pár článku o potahování Mikelantou na mém vebu. Jsou to skeny ze starých Modelářů, kdy jsme Mikelantu používali denně. Klikni sem :[url] http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/potahy.html[/url]
Pozn.až budeš zase potahovat sférické plochy , tak to dělej mokrou cestou tj. Mikelantu lehce přišpendlíš na kostru a postříkaáš pomocí rozprašovače vodní mlhou. Papír povolí, lehne na kostru. Po vyschnutí ho můžeš přilakovat....a vypnout napínacím lakem. Nebo potahuj na sucho , ale po menších celcích , pak nejsou tak velké probémy s tvarovaním 3d ploch .
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek