veka1
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
veka1

Ročník:1959

Modelář od:1967

Bydliště:Bohumileč

Letiště:Rokytno

Web:http://vekamodel.cz/

Komentáře uživatele veka1
Reno Combat Mustang 14.4.2013 00:04
Zajímavý stroj. Jen nějak mi nejde do hlavy, proč jsou všechny táhla křivé . Můžeš k tomu dát nějaké podrobnější vysvětlení?

veka1
Hergt Monoplane 1918 25.3.2013 21:45
hm... no mě nějak netrápí jak vypadalo původní letadlo a co jsi z něj udělal ... je to celkem pěkná a netradičně pojatá poletucha a souhlas, že v tomto uspořádaní se chová líp, něž původní hornoplošník.
Spíš mě zajímá tvrzení ( představa) , že když je vše v nule ( v ose ) tak se bude letadlo chovat symetricky. Kolem roku 1985 jsem měl podobné představy, dokonce jsem je realizoval i na modelech .... ale nakonec se ukázalo , že tudy nee.
Mám takový podit , že v současnosti budeš jenom těžko hledat špičkového akrobata, který bude mít motor, křídlo a VOP v jedné rovině ( ose). A je jedno zda model či skutečné letadlo. Proč to?

veka
Hergt Monoplane 1918 25.3.2013 16:13
Celkem zajímavé letadlo.
Chtěl bych se zeptat na tohle : "Křídlo jsem šoupnul trochu dolu, aby bylo v jedné přímce s motorem a VOP, souměrný profil... " mohll bys trošku podrobněji popsat, něčím podložit, proč si zvolil zrovna toto, jakože symetrické, uspořádaní ? Má to nějaké výhody,nebo nevýhody ....

veka1
TOM-A1 22.3.2013 12:39
Pekné , Lubo, pekné. Skoro ako kedysi ...

peo pert: : když ti nebude postačovat tohle : http://www.vekamodel.cz/volne-modely-kategorie-f1a/ ,můžu ti udělat PDF, nebo někdy stáhnu i originál ze stavebnice na velké kopírce a udělám PDF .

veka1
Zlin 42 13.3.2013 19:55
Z těch malých čtyřicítkových Zlínů co jsi postavil, se ti povedla nejvíc, už si s ni lítal? Jak se chová prední noha podvozku pri přistáních a rychlejší jízdě po zemi ?

veka1
Rajka 22.1.2013 14:47
.. pro lik. Ty se ještě neholíš ? :-) Linky i jiné barevné doplnky se obvykle říznou žiletkou z tenkého barevného potahového papíru, podle ocelového pravítka. Následně je přilakuješ na potažený model.
veka1
FREUNDSCHAFT 20.12.2012 12:03
Šikovný chlapec....ještě se koukni na konstrukční řešení některých starších modelů obou kategorií, at máš představu, jaký je rozdíl mezi soitěžním a školním modelem. To co je v krabičce splňuje požadavky školního modelu v dané kategorii tj. F1H ,neboli kdysi A1. Soutěžní modely mají trochu sofistikovanější konstrukce i aerodynamiku. Koukni sem: http://www.vekamodel.cz/volne-modely-kategorie-f1a/
Pozn. Ještě jedna informace. FAI pravidla ( mezinárodní) jsou závazné pro všechny členské státy ( jejich Aerokluby) Navíc každá země si však vytváří i národní pravidla , které se byt pro podobné kategorie modelů v jednostlivých státech trochu liší a jinak označují.
Trenér 19.12.2012 13:04
pro bermas.. no jo no ( mě to vůvec nepřijde že by to mohlo být i jinak) . Takových chyb nadělám i kýbl - co chceš od slováka co píše česky ,že?
FREUNDSCHAFT 19.12.2012 10:58
Jme snad technici a svému koníčku tak trochu i rozumíme,ne? Proto se ti snažím pomoci k rozšíření obzorů a trošku tě postrkuji k sebekontrole při uvádění informací o různých poletuchách. Pozn. Když by na to přišlo ten model by s odřenými ušima prošel v kategorii F1H , nebo kdysi v A1. V žádnem případě nesplňuje charakteristiky modelu F1A, nebo kdysi A2,byt to výrobce nevedno proč píše na krabičce.
veka1
Trenér 19.12.2012 10:35
Když už jsou tu žennské, upoutance a historie ,tak přidáme víc obrazových a textových informací o tomto i dalších upoutaných modelech,co posouvaly československé modelářství vpřed.
http://www.vekamodel.cz/co-bylo-pred-lety-napsano-v-modelari/ a ještě zde: http://www.rcportal.sk/trener-uputany-model-pre-zaciatocnikov-am248-1#post
veka1
FREUNDSCHAFT 18.12.2012 19:07
Vždyt práve proto jsem ti strčil pod nos ty pravidla . Že je něco napsáno na krabičce,neznamená že to tak opravdu je (možná to označení odpovídá starým národním pravidlům ve východním německu) .
Ale ted mluvíme o mezinárodně platných pravidlech FAI , které uznávají jednotlivé členskéi Aerokluby. Definice a značení jednotlivých kategorií modelů jsou již dvě desetiletí celkem bez větších změn.Označení F1A platí pro kluzáky s plochou 32-34dm2 a minimální hmotností 410g, což poletucha z krabičky nesplňuje. Pokud by jsi šel na závody a cpal se s tím modelem mezi sutěžící v uvedené kategorii , neprojdeš přejímkou. Ale ,při létání za humny ti může být jedno, jak je poletucha označená a jak vypadá. Jen si myslím, že s tvými zkušenostmi by jsi již měl mít trošku přehled , nebo myslíš že je ještě brzy?
veka1
FREUNDSCHAFT 17.12.2012 22:50
Takový zkušený modelář a neorientuje se v označování základních FAI kategorií modelů , no tak :-). Koukni jak je definován model kategorie F1A , viz 10strana těchto mezinárodních pravidel - záložka " F1A-Kluzáky": http://www.svazmodelaru.cz/odbornosti/klem/Pravidla/FAI_F1_11.pdf

Ad kvalita balsy a dalších dílů ve stavebnici - podle fotek a vzhledem k tomu, že se jedná o "historický" školní kluzák je ještě celkm na úrovni . Na tehdejší dobu to byl standart i u nás. .Leda že by fotky působili klamným dojmem.
veka1
Nazdar strejdo.
Má pocit, že se vloudila nejaká chybička, ne? To s tím chceš létat ve smyslu hodinových ručiček? Nebo z jakého důvodu jsi přehodil motor a nádrž na opačnou stranu trupu ,obrátil T- čko a vývod lanek jsi přemístil na pravé křídlo, vzhledem k původní konstrukci??
Nebo ty fotky jsou "optická iluze" ? Jenže nápisy jsou správně, tak mi to jako převrácené fotky nepřipadá.
Když okud se jedná o nostalgii, pak výběr modelu chápu a chválím provedení (první model ... vzpomínky) .
Pokud se jedná o výběr letadla s kterým chceš v současnosti poletovat považuji to za krok stranou. Ne že by to neletělo, ale.... to je však na delší debatu. Skus např.Skype ( vekamodel) pokecáme . . .
Pozn.koukám že máš historickou nádrž, jen by bylo dobré ovzdušňovací trubku ( spodní) seříznout šikmo proti směru letu, nebo nastavit šikmo seříznutou hadičkou. Plnící ( horní) pak po naplnění uzavřít kouskem bužírky zaslepné nýtem ,nebo uříznutým dříkem šroubu M3 s hlavičkou. Hadičky použi neoprénové,... silikonová od detonačního paliva velice rychle nabobtná a můžeš ji vyhodit( stačí jedno lítání) . Přívod paliva , tak jak máš bude dělat problémy s dodávkou paliva ( bubliny) takže hadičku zkrátit a napřímit.

veka1
Convair 48 Charger 26.11.2012 18:12
pro Karel Mojžíš a PLejčik. Takže potvrzujete u obou letadel křídla bez jakéhokoli vzepětí a normální reakce na řízení pouze ocasními kormily, jo? Tož to je v zásadě dobrá zpráva... asi budu to muset průbnout v reálu, bo červíček pochybnosti nedá pokoj.

veka1
Convair 48 Charger 25.11.2012 17:20
Aha rozumím . A co ten Boeing P12, ... ten v té nafocené konfiguraci lítá bezproblémově ?
Convair 48 Charger 25.11.2012 11:46
Zajímavě pojmutý způsob ovládaní, ( nebo něco na fotách nevidím?. Čím je řízeno srovnání modelu po ukončení zatáčky zatáčky. Po dříve zveřejněném Boeingu,je to již druhý model s křídlem bez jakéhokoli vzepětí a křidélka nevidím. Existuje z letu uvedených modelů nějaký pohyblivý obrazový záznam? Zajímá mě chování (příčná strabilita) a reakce modelu na směrovku a výškovku při větších náklonech.

veka1
Boeing P-12 21.11.2012 13:33
Zajímavý způsob imitace pláteného potahu na XPS materiálu. Čím je řízený příčný náklon modelu?

veka1
Vlaštovka 15.11.2012 21:56
Pekné, Kamil, pekné. ....ale predbiehaš :-). Pred časom so si nachystal zvačšený plán, len nejak nie sú ludia, čo by to postavili. Ale ked už si hodil rukavicu... no uvidíme, ako nám to bude lietať s elektrikou v bruchu. Počkám ako vyriešiš podvozok, aby nebilo do očí ,že ta el . vrtula je tak malá.
veka1
Aerosport Igra 18.10.2012 20:44
Pěkné ,pěkné... napadlo tě někdy,že tenký Modelspan, nebo i jiné savé druhy potahu, lze k vylakované a přebroušené kostře přilepit čistým acetonem? Vezmeš štěteček,namočíš do acetonu a projedeš se skrze potah po lištách i žebrech. Nic to neváží a jakoukoli opravu provedeš zase potřením acetonem. Až potah povolí, tak ho upravíš a opět necháš uschnout na kostře. Výhodou je, že nedochází k deformaci kostry, jako při použití vodou ředěných dispersních a jiných lepidel.
Více informací k uvedenému postupu potahování najdeš ve stavebních návodech na tomto odkazu: http://www.vekamodel.cz/historici/vosa-historicky-skolni-kluzak/
Zde jsem dal dohromady několik okopírovaných textů z Modeláře a dalších časopisů, týkajících se potahování různymi materiály: http://www.vekamodel.cz/potahovani-modelu-papirem-monofilem-vliesem%e2%80%a6-jak-na-to/
veka1
Spearhead Senior 18.10.2012 13:36
Máte to pekne postavené chlapci, len tak dalej.
Ivoši , necheš dokončit i tu moju obludu, http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=43711&hilit=west+wind+sv+23&start=0 ...??? Nejak došli ludia, či čo a furt je to len v kostre. Určite by ta potešilo, že trubky na rozvod napajania osvetlenia už sú zabudované v krídlach. PS. posledné serie výrezov už majú balzové rebra na krídle.
veka1
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek