robertsn
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
robertsn
Komentáře uživatele robertsn
Zlín Z-50LS 10.6.2019 12:12
Moc díky za upozornění. Budu si dávat na přistání extra pozor, ale ty ruce, .......
Bipe 13.10.2015 17:04
Dobrý den, již jsem postoupil se svým Bipem do fáze poletování a .... a přišla nám zima ;-). O víkendu jsem měl problémy s chodem motoru a to ještě není ta pravá zima. Mohl bych se zeptat na nějaké provozní rozdíly při provozu spalováku v létě a v zimě (pokud tedy nějaké rozdíly jsou)? Na fóru jsme se dozvěděl, že mám zkusit teplejší svíčku (tedy svíčku pro menší kubatury) a tím všechny rady skončily. Vlastně jsem dostal ještě radu jak mírně "zateplit" motor, ale to v tuto chvíli asi není vůbec důležité, to si nechám až bude opravdu mrznout. Teď mi stačí zkušenosti z předzimního období. Doposud jsem létal zásadně jen v létě, ale na lyžích bych to rád také zkusil, jen musím zvládnout provoz motoru, jinak mně to na plochu nepotáhne. Za případné zkušenosti moc děkuji.

S pozdravem Robert
Bipe 17.8.2015 10:09
Přeji krásný den, pomalu dodělávám svého Bipa (úspěšný zálet je za mnou) a tak bych rád požádal o radu jak co nejjednodušeji na poslední oříšek a tím je kryt motoru.
Pořád se nemohu rozhodnout, kterou cestou se vydat. Zda kryt poslepovat z balsy a nebo zkusit vylaminovat trubku na nějakém mustru vzduchotechnické trubky a zaoblený předek udělat z balsy. Co by jste mi poradil, jakou cestou se vydat? V případě laminování, kolik vrstev tkaniny použít (nemám s tímto druhem výroby příliš zkušeností).
Díky za radu. S pozdravem Robert
Bipe 14.7.2015 10:03
Vypadá to, že máme hodně společného. Také mi nějak nejde stavět muší váhy, ale zase na druhou stranu stavím letadla, která se ve vzduchu určitě nerozloží ;-) (jako to občas vídám na letišti)
Bipe 14.7.2015 09:31
To: Lukáš Gondro
Menší motor mi v šuplíku neleží a původní stavitel (od kterého jsem vše okouknul ) tam má dokonce 15 ccm čtyřtakt, takže ...... ubrat plyn se dá vždycky.

To: Asek
.... ááá sám stavitel tohoto modelu a můj vzor. Moc děkuji za pochvalu. Včera jsem dopotáhl poslední díl (trup), takže ještě sestavit a dodělat pár drobností (kabely , panty, .....) a můžu vyrazit do vzduchu na první let. No a podle toho jak to dopadne, nakonec dodělat povrchovku. Doufám, že mi to bude také pěkně létat. jen se trochu děsím hmotnosti. Dnes mám cca. 2,4 kg a to v něm nemám motor, serva v křídlech, náhony kormidel a palivo .... no jsem na to zvědav, kde se váha zastaví.
Bipe 21.6.2014 12:34
Přeji krásný den. mohl bych se prosím zeptat, jak jsou provedena křídla tohoto modelu? Jsou zalomená a kolik (alespoň to dle fotek zalomeně vypadá) a co nějaké nakroucení negativů je nebo není?
Děkuji za informaci.
Spitfire Mk Vc 5.6.2014 22:42
Musím se přiznat, že brzdící štíty prozatím nepoužívám a to z toho důvodu, že to s nima zatím moc neumím. Doposud jsem vždy přistával prostě s plynem na volnoběh, pořádně vytratit rychlost a dosednut. Toto však se Spitem nelze. Pokud to tak provedu ukončí Spit svou dráhu pěkným kotrmelcem. On prostě potřebuje při přistání pořádně ofukovat výškovku, jinak neudrží ocas na zemi. A to je to co mi nejde - při přistání přidat trochu plyn, aby proud vzduchu ofukoval pořádně výškovu. Proto prozatím přistávám na rychlosti. Je to sice dlouhé přistání, ale zatím účinné. Pokud vytáhnu brzdící štíty, model pouze zmenší razantně svou rychlost a to je vše. Žádný jiný vedlejší efekt se neukáže. Pak dosedne na zem, ale ..... jak jsem psal výše. No musím se ještě hodně učit .
Spitfire Mk Vc 30.4.2014 08:09
Jelikož jde o kompozitový model, jsou veškeré povrchové detaily vytvořeny již ve formě. Takže na mně bylo jen tyto zvýraznit a na to jsem použil vodou ředitelné barvy pro plastikové modeláře (http://sirahobby.blogspot.cz/2011/11/nove-odstiny-washe.html) . V podstatě jsem udělal nástřik bází příslušného odstínu a pak jsem pouze umazal spáry panelů a nýtů zapuštěním velice řídké barvy. Tu jsem nechal mírně zavadnout a pak jsem vlhkým ubrouskem otíral povrch modelu ve směru letu. Tím došlo někde k rozmazání nedoschnuté barvy, někde k úplnému vymytí, někde zůstala beze změny - prostě špinavý povrch letadla. Když se ti výsledek nezdá, umyješ barvu všechnu a začneš znovu. Pozor na porézní, nebo drsnější povrch - z něj to nemusíš dostat vůbec. No a nakonec přišly obtisky a vrchní krycí dvousložkový lak v polomatném provedení.
Spitfire Mk IX 18.3.2014 08:09
Upřímně řečeno netuším kolik závitů motor má. Přenáším sem své modely ze stránek MODELFAN, které nějak přestaly fungovat a kde jsem měl vše uvedeno. Teď horko těžko sháním fotky a některé technické údaje. Samozřejmě mohu motor demontovat a podívat se, ale to se mi prozatím moc nechtělo. Kdyby jsi však opravdu potřeboval, udělám to pro tebe.
Jinak si myslím, že tam mám také 16/15/3, dle osazeného regulátoru 44 A.
Startuje se to tak jako malá rychlá potvora ..... blbě. Ale ne zase tak nějak hrozně blbě. Je potřeba s tím razantně mrsknout spíš nahoru pod správným úhlem, než vodorovně, jelikož dojde k prosednutí, než nabere tu správnou rychlost. Při jednom zalétávacím startu, kdy jsem se ho bál hodit sám, mi ho jeden kolega hodil dle pravidel startu větroně (jemně, vodorovně ale spíše mírně k zemi) a tak než nabral Spit rychlost ležel na břiše bez vrtule a nalomeným trupem těsně před výškovkou. Takže v rámci zhotovování kamufláže jsem i vyztužoval trup uhlíkem a opravoval povrchovku.
......
Spitfire Mk Vc 13.3.2014 08:37
S kamufláží to ještě bohužel neletělo. Chtěl jsem ho provětrat na podzim, ale zradily mně baterky (odešel jeden článek), takže jsem musel let odložit a letos jsem ještě neměl sílu. Ale už se pomalu připravuji.
Podvozek je pneumatický od p. Husáka z Rakovníka.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek