![]() | Fido 11.1.2019 15:54 Tlačný motor je tam proto aby se ochránila vrtule před karambolama a co nejméně narušovala siluetu psa. Daň za to je, že je problém dodržet těžiště bez dovažování a proto vychází malá plošná délka. Proto jsem úzkostlivě šetřil váhou vzadu. Při záletu vyšlo najevo, že je to spíš těžké na čumák a tak jsem mohl posunout ocas dozadu a zvětšit SOP. Profil je prohnutá deska. Nemám možnost řezat EPP a tak jsem vyzkoušel aby to co nejvíce vypadalo jako profil to před místem největšího prohnutí dvakrát podélně naříznout, nalomit a znovu slepit, ty schody jsou tam dva a naživo to nevypadá tak zle, na letišti nikdo s přítomných "aerodynamiků" nic nenamítal. Ale když tak nad tím přemýšlím, možná by stálo za to se na to vykašlat a nedat tam nic, nebo dát tam normální žebra, nebo vyzkoušet profil Jedelsky. Jde mi o to aby to šlo vyrobit na kuchyňském stole právě lidmi co teprve začínají, nebo uvažují, že by mohli modelařit.... |
![]() | Fido 11.1.2019 12:48 Jestli je zájem tak klidně obkreslím šablony. Ale jak upozorňuji, ještě to není úplně vyladěné. Potřebuji pěkný den abych prověřil úpravy co jsem provedl. |
![]() | Ligeti Stratos 18.3.2017 11:48 Super postavím si, taková zajímavá letadla mám rád. |
![]() | Nebeská Blecha 5.11.2016 17:14 Taky tam je autostabilní profil. Video zatim nemám. |
![]() | Henschel Hs p.75 29.8.2015 08:05 Navrhoval bych postavit házelo kde si oveříš těžiště a to jestli to opravdu potřebuje SOP a případně jak velké. |
![]() | Henschel Hs p.75 29.8.2015 08:02 Je to moc pěkné, ale bez SOP to nenepoletí. |
![]() | V - 7 31.1.2015 22:35 letové vlastnosti budou dobré, má to plochy habaděj, už jsem takové letadlo měl. Mohlo by to i zase na ocas přistát ale to se zdaleka nepovede pokaždé. na let bude stačit méně než polovina výkonu jak na start, je to zvláštní pocit mít plyn skoro na volnoběh :-) |
![]() | HM-14 31.1.2015 22:26 Bude to potvora, už jsem postavil dvě, menší. Už jsem tady o tom psal. Ale i tak mě láká ji zase postavit, trochu větší než doteď. |
![]() | Variante 100 29.12.2014 11:53 Pěkné, inspirativní. |
![]() | Airco DH-2 2.10.2014 22:09 Krása, pěkná předloha. |
![]() | Fokker Spin 2.10.2014 22:07 Aby nedošlo k omylu a já se nechtěně nechlubil něčím co není pravda. Křídlo a ocasní plochy jsou vybroušené z destičky extrudovaného polystyrénu, nejsou konstrukční. Ale zbytek je opravdu poctivá balsa, uhlík, bambus a metry kevlarové šňůry. Dělal jsem to když jsem marodil. |
![]() | Fokker Spin 2.10.2014 15:57 je tam tento příjímač se servy: http://www.astramodel.cz/cz/katalog/parkzone/night-vapor-prijimac-s-regulatorem-a-led-portem-p34914.html |
![]() | Dsa Miniplane 25.2.2014 15:08 To určitě chybí. Mám to v plánu, ale ještě jsem vhodného nesehnal a malá mi nechce nic dát :-D |
![]() | Fokker-D-VIII. 12.2.2012 12:04 Pěkné, vlasní stavba. Gratuluji i hmotnost slušná. To zbarvení je autentické? |
![]() | Edge 540T 1.2.2012 19:28 Řídil jsem se tímto: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=6&t=44524 |
![]() | Rs 352 31.1.2012 19:20 Také jsem uvažoval nad Tunderem ale nakonec vyhrál Rs 352 a nelituji. Letový čas nestopuji, takže nevím. Přistávám tak po 2-3 minutách takové akrobacie. Pak už člověk dělá chyby. Za chvíli dám s těma baterkama další let. Až vidím, že to nejde do vertikál tak přistávám. Ty 800 baterky tam klidně dej. Čím lehčí tím lepší. Jestli ti někdo radí tyčky tak o tom moc neví. Také jsem je na předchozích letadel míval, ale to jen pořád trimuješ. Když to uděláš dle návodu tak se nic nepovoluje. Možnost utahovat a povolovat lanka je naopak výhoda, protože EPP dost pracuje s teplotou, a tak když je venku zima tak přitáhneš a když je hic, tak povolíš. A máš to pořád tak akorád napnuté. |
![]() | Nebeská Blecha 30.1.2012 20:06 Ano, servem je ovládané natáčení předního křídla. je to to stříbrné táhlo co je vidět na fotkách. Myslím, že by letovým vlastnostem prospělo kdyby křídla byli napevno a letoun se ovládal kapkou na zadním křídle. Jde vytrimovat tak, že letí úplně sama jak volňák, pak přijde závan větru co s tím hodí, nebo trochu větší náklon v zatáčce a dostane se to do spirály která jde tak špatně vybrat až se člověk orosí. Vysvětluju si to tak, že jak se pri přitažení přibližuje odtokovka předního křídla k náběžce zadního, tak se "Venturiho jevem" urychlí proud vzduchu na horní straně zadního křídla a na něm naroste vztlak. Protože je za těžištěm, tak se snaží překlopit letadlo směrem "těžký na čumák" . A letadlo se chová jakoby pilot ne přitáhl ale potlačil. Nebo to taky může být změnou působiště vztlaku při změně úhlu náběhu křídla. Prostě NESEDL bych do toho ani omylem. |
![]() | A6M2-N RUFE 29.1.2012 20:20 Vynikající. Toto mne už taky napadlo ale odradila mně výroba plováků. Netušil jsem, že mají plováky které by se mohly hodit. Ty plováky jsou z čeho, abych věděl až to budu objednávat :-))) |
![]() | Antoinette 1909 29.1.2012 19:32 Není to postavené podle plánku. Je to postavené podle 3 pohledového výkresu zvětšeného na rozpětí 50cm. Motor je potlačený protože po přidání plynu moc stoupala. Šablony na Antoanetu nemám, na Nebeskou blechu mám. Překreslím je na A4 naskenuji a zkusím poslat. |