Ročník:1974
Modelář od:1980
Bydliště:Pelhřimov
MIG-21 5.11.2020 07:14 AhojPěkná práce. Můžeš použít balakryl nebo ethernal. Obojí se dělá i v matných odstínech. Osobně používám balakryl. | |
Rafale M 25.5.2016 07:12 Tak jsem v sobotu prvně letěl s rafalem. Asistoval mi můj 10 letý synek ve funkci hasiče a technika.Vše proběhlo v pohodě, rafal letěl jak po kolejích.Start na půl plynu a během letu většinou na čtvrt.Přistání bylo sice trošku tvrdší ale nic se nestalo ani nepoškodilo(moc brzy jsem stahnul plyn).Na to,že to byl můj vůbec první let s turbínovím pohonem šlo to až překvapivě hladce.Rafal létá přesně tak jak jsem chtěl. Rychlost na čtvrt plynu je příjemná někde okolo 140 km/h. | |
Henschel 132 8.1.2015 11:43 Oprava- myslel jsem samozřejmě křidélka a výškovku | |
Henschel 132 8.1.2015 11:40 Ahoj HansNejdřív bych chtěl říct, že to určitě lítat bude ale je potřeba dodžet několik věcí. Modely poháněné dmychadlem leckdy létají lépe než vrtuláky. Co se týče předlohy ta není špatná. Dmychadlo nahoře takže minimalizuješ poškození nasátím kamínku apd., klasické lichoběžníkové křídlo je pro začátek dobrá volba. Tak pro začátek ti určitě bude stačit směrovka a křidélka u modelu na 70 tku nic jiného nepotřebuješ. Na nějaký uhlíkový výztuže zapomeň ty taky nepotřebuješ. Jediný coje třeba vejít se do váhy tak 850g max tak 1000 to už je ale strop pokud použiješ 3-4 článek. Tomu je potřeba podřídit vše. Polystyren bych doporučoval soklovej a polepit hnědou lepicí páskou 1 max. 2 vrstvy. Přebrousnout a nalakovat. povrchovku nemusíš moc řešit jako druhej model na dmychadlo to skutečně bude takovej otloukánek než se to naučíš. Ale ta váha je naprostej základ. Během stavby pořád kontroluj váhu. Výškovku a směrovky udělej z plné balsy tl.4 mm z lehké do 120g/dm. Serva použij 9g (nejlépe hs-55). Pokud to takhle udě... | |
F-16 C 5.8.2014 14:45 Tak to teda koukám.To dmychadlo mě zajímá jen tak ze zvědavosti. - dej sem víc fotek Už jsi měřil tah. Je potřeba se dostat na alspoň 3.5 kg aby jsi na to mohl udělat letadlo. Nevím jestli zrovana ta F-100 je nejlepší předloha - prej to byla mrcha i ve skutečnosti a dost pilotů na ní zahynulo | |
F-16 C 5.8.2014 09:56 Ahoj Michale.V dobách asi před 10 - 15 lety když ještě nebyl elektro pohon a hlavně baterie schopné dávat potřebné proudy při rozumné hmotnosti, s turbínama se teptve začínalo se jako pohon používaly speciální dmychadlové motory. Modely se dělily na dvě kategorie malé a velké. Přičemž za malé byly považovány s pohonem motory o objemu asi 6.5-7.5 (dmychadla turbax,dynafan...) a velké s motory o objemu 15-18 (dmychdla ramtec,dynamax ...). Dnes s rozmachem elektro pohonu se už moc spalováky nepoužívaj a firma o.s. už tuhle 15 přestala vyrábět. Jsou ale ještě po světě modeláři co tam radši daj čuďáka ať už z důvodů finančních nebo výdrže ve vzduchu. Takže ten motor na ni s přehledem stačí (má 6 koní při 25000) a je shopná vodorovného letu na čtvrt plynu. Motor je v ní úplně novej, teprve se zabíhá a neměl jsem odvahu to pořádně ohulit tak jsem létal asi na max.3/4 plynu a už je to docela mazec. | |
Grumman F-14 A Tomcat 6.5.2013 16:54 Tak jsem to nevydržel a včera večer jsem byl létat. Je to celý i když menší kryzovka byla. Při přistání jsem to na okruhu v poslední zatáčce moc naklonil a málem mi to padlo do vývrtky - letěl jsem už moc pomalu a ještě trochu po větru. Na to je potřeba dávat bacha a na přistání to víc valit. Naštěstí motory okamžitě zabraly a hned se to chytlo (propad jsem se asi o 2m). Ve vzduchu jsem byl asi 6 minut a vylétal jsem 2070 mAh. Zatahovací podvozek fungoval perfektně. Nalétnout na přistání se mi podařilo až na 3 pokus a už jsem byl docela nervozní. Naštěstí to dobře dopadlo tak jsem si oddechl. | |
rafale 2x90 15.9.2012 21:18 Nevím proč se mi tam objevil otazník ale hodnocení s otazníkem je od jipe. | |
Bugatti R100JP 6.4.2010 10:21 Ahoj Pěknej stroj. Jsem zvědavej jak ti to bude létat. Na 70 je ta váha strop. Na nějakou akrobacii to moc nebude. Jinak pěkné | |
JAS-39 D Gripen 19.2.2010 18:56 Podvozek je Eurokit pneumaticky zatahovanej pro modely do 5 Kg, odpružené nohy od téže firmy. | |
JAS-39 D Gripen 20.11.2009 17:08 Díky všem za Vaše hodnocení.K dotazům. Motor se startuje pomocí startovací tyčky, která je asi 600 mm dlouhá, z jedné strany je opatřena šestihranem a na druhé je přišroubován vrtulový kužel. Sundá se kabina tyčka se nastrčí do dmychadla a pomocí el.starteru se motor nahodí. Výkresovou dokumentaci jsem si kreslil sám (vymyslet se to dá) a zabrala asi půl roku práce, celej Gripen potom asi 400 hodin. Dokumentace musí být poměrně podrobně vymakaná do detailů během stavby se nedá moc improvizovat případné dodělávky (třeba chybějící otvor v přepážce) jsou velice obtížně proveditelné. Časem možná bude i ten článek o stavbě asi bych o tom napsal do některého modelářského časopisu. Letové vlastnosti jsou příjemné v podstatě jde o hodný nezáludný model ( tím neřikám že je to pro začátečníka nebo že se to nedá rozflákat) Přistání s přesným rozpočtem vytracením rychlosti a následným převedením do letu na vysokém úhlu náběhu pod plynem s jemnými zásahy do řízení až do dosednutí. Co se videa týče mám jen jedno ze záletu takové docela mizerné. Jinak i když má Gripen už 16 startů pokaždé když jdu létat tak jsou to nervy jak bejk. Po přistání si potom říkám že není třeba se nervovat když to tak pěkně létá. O proti lehkým polystyrenovým stihačkám setrvačnosti 7kg Gripenu jsou úžasný. | |
F-16C † 19.10.2009 11:48 AhojJe jí škoda, osobně si myslím zě BEC nevypadnul spíš došlo k zarušení od motoru a následnému zahlcení přijímače který aktivoval fail save a zamknul se. Osobně jsem takhle zrušil Gripena taky na plný plyn při průletu a měl jsem tam Rex 7 MPD. Řešil jsem to přidíním externího napájení pro přijímač. Bylo to o mnoho lepší i když na plný plyn to občas škublo. Teprve při přechodu na 2,4Ghz problémy úplně zmizely. Teď létám s Rafalem a bez problémů i když externí napájení přijímače v něm zůstalo. Takže to jsem ti chtěl jen napsat. | |
Rafale B 14.7.2009 14:51 Takže kachní plochy jsou řízené mixem současně s elevony a model startuje hodem z ruky. (za závěsník na spodku trupu)Momentálně má za sebou 3 starty (z toho 1 v tomto konečném zbarvení) a je ve stádiu zalétávání ještě je potřeba doladit program řízení , expa,diferenciaci,poměr mixování atd... Ale už teď létá super je to asi nejrychlejší mašina co jsem zatim měl na 70mm dmychadlo. A díky za hodnocení - člověka potěší že se model líbí Foto ze stavby bohužel nemám ale vnitřek ještě vyfotim | |
F-16D 20.6.2008 14:21 Nejdřív se vyřežou podle šablon odporovou pilou jednotlivé části trupu ty se potom slepí purexem opatrně dobrousí a potahnou balsou (plaňkováním). Takhle je postaven prototyp. Dnes už bych to nepotahoval ale rovnou vyřezal z XPS a potáhl papírem. Povrchovka je potom klasická lak a papír v případě balsy nebo tapesa+herkules v případě polystyrenu. A ještě dobrá zpráva nakonec pro všechny zájemce o stavbu výkres již dokončen! | |
F-16D 5.6.2008 10:26 Ahoj Stando lítat chodím na louku nad Krasíkovice někdy přijede i Vašek a nebo nad Olešnou.Je potřeba dost velkej prostor abys nemusel pořád něco hlídat. Co se spotřeby týče plný plyn 4-4.5 min a kombinovaná 5-5.5 strašně záleží jak se létá. Snímky ze stavby bohužel nemám fakt ani jeden tak ty nebudou. A co se řízení týče mám zvlášť výškovku a křidélka přičemž každá plocha má svoje vlastní servo. Na tvém místě bych tam křidélka dodělal co jsem viděl létat 16 ovládané jen výškovkami tak se mi zdálo že to není nějak ono hlavně třeba výkruty mají tendenci zdrhat nastranu udržet to v ose je téměř nemožný a jako prví model na dmychadlo to se asi taky zapotíš třeba Gripen je podstatně hodnější u f-16 už musíš něco předvést jinak ji rozflákáš ta ti žádnou chybu neodpustí. Nejkrytyčtější je samozřejmě zálet jak se vytrimuje a správně nastavěj expa potom je to už v pohodě. Na první let ale určitě doporučuji aby ti ji někdo aspoň hodil v lepším případě zalétal kdo má s dmychadlama zkušenosti oproti vrtuly je to obrovskej rozdíl. | |
saab jas-39 D Gripen 3.3.2008 16:54 co se týče plochy vstupů ta je přibližně 100% ne míň + něco pro prosávání baterie (tudy je veden vzduch i pro chlazení regulátoru)a tryska ta má průměr 58mm dmychadlo pak 72mm. Povrchovka je japanem přilepeným směsí tapesy a herkulesu a barveno humbrolkama . Jediné balsové díly jsou kormidla na křídle, závěsník pro házení a koncové nosiče raket. | |
saab jas-39 D Gripen 3.3.2008 12:38 už jsem to napravil a budou další |