carlos11
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
carlos11

Ročník:1945

Modelář od:1960

Bydliště:Kadaň

Letiště:Žatec

Komentáře uživatele carlos11
Klaun 11.12.2011 20:18
Plánek bych měl mít. Mám ho, ale na chalupě. Jedu tam v úterý, tak se po něm podívám.
Klaun 11.12.2011 14:54
Také jsem ho stavěl a do dneška ho mám. Byl to jeden z nejpoužívanějších modelů. Má dobré letové vlastnosti. Pokazil jsem to přidáním podvozku, kdy model ztratil na rychlosti a na ovladatelnosti. Protože jsem ustoupil od spalováků, tak leží v depozitáři a čeká na elektrifikaci. Samozřejmě bez podvozku. Zdá se mi, ale, že v originále má model tlustější profil.
Policejní člun 7.12.2011 06:19
Moc se tím nechlubím, protože původní lepidlo na plastový materiál sice dobře lepilo díly, ale výplně oken odpadávaly ihned po zaschnutí lepidla. V té době byl na trhu jen Alkaprén (dnes se jmenuje Chemoprén), který byl ředitelný toluenem a proto byl zakázán, a tento , bohužel nebyl transparentní, ale měl načervenalou barvu. Jiná lepidla tento materiál (Diofan), bohužel nelepila. Co se týče motoru, tak 280 by měla stačit. Původně tam byl motor co vyráběla IGRA nebo něco na ten způsob. Bylo to slabé. 400 bude super. Možná by to chtělo převodovku 1:3 . Jinak se bude motor přehřívat.
Apache 24.11.2011 06:34
No, nestojí to za nic. V současnosti se nějak pokazila elektronika. Model okamžitě po vzletu chytne vangl do strany a nejde vytrimovat. V nejlepším případě vzlétne a asi ve dvou metrech vypne motory a třískne na zem. Pro nahození provozu se musí vše vypnout a děj se opakuje. Je to o ničem. Pohrál jsem si a stačilo. Tato kategorie pro mne ztratila půvab.Teď pokukuji po něčem takovém: http://www.youtube.com/watch?v=LUo_-Svfv20&feature=related
Plus 7 21.11.2011 08:54
Kopec se jmenuje Písečný vrch a nachází se mezi Mostem a Louny v oblasti Českého středohoří. Je to přírodní rezervace.
Pěkné éro a ještě lepší fotky Za 5.
TAU 9.11.2011 18:41
Já bych se ani tak moc nevěnoval pohonné jednotce, jako konstrukci trupu. Z fotek vidím, že se jedná o původní balzový trup. Jestliže je dělaný podle plánku, tak počítám, že vydrží jen jedno přistání. Alespoň u mně to tak bylo. Je to poměrně rychlý model s poměrně velkou klouzavostí. U mně stačilo zavadit křídlem o šťovík a trup se poroučel a rozštípl se po celé délce. Má neskutečně nevhodnou konstrukci. Budu rád, když napíšeš, jak jsi dopadl.
Policejní člun 9.11.2011 18:13
Bohužel.
CAT320D 29.10.2011 06:20
Je to super! Potřebuji zakopat septik. Nechceš přijet? Za 5!!!!
Pilatus B4 25.10.2011 16:49
Tak tahle polomaketa mi leží asi 10 roků na regále a nikdo ji nechce dodělat. První konstrukční křídla s pákovou mechanikou křidélek nepřežila zálet. Nová křídla Polyš+balza + folie čekají na osazení servy. Nejsou lidi. Jinak model je velice pěkný.
Demoiselle 1909 25.10.2011 16:40
Je to nádhera! Za 5.
Spirit II 29.9.2011 20:08
Pro cqabobra ! Pokud si chceš udělat modelářský výlet, tak Ti posílám inspiraci. http://rcmapy.com/cs/?map=cz
Spirit II 28.9.2011 13:45
Předtím jsem létal se samokřídla s vinglety a zjistil, že nemají až tak stabilní let. Vesměs to byli gumáci počínaje Sagittou od Rajcharda, přesTornádo a Vosu.Ta byla z poliše s dýhovaným potahem s Wawy. Sice to létalo, ale nic moc. Jednou jsem se setkal v Esienachu s bývalým mistrem DDR ve volných motorových modelech a ten mi předvedl samokřídlo o rozpětí 3m. Od té doby mně ta myšlenka neopustila, ale protože na trhu nic podobného není, tak jsem se rozhodl to postavit podle vlastní představy. Centrální směrovku jsem použil kvůli směrové stabilitě. Mám pocit, špatně zhotovené winglety právě tuto stabilitu zhoršují. Navíc, směrovka je posunuta dozadu i z důvodu rozložení váhy pro stanovení těžiště. Předcházející model byl těžký na hlavu a nešel již dovážit. Přidávání olova by jen zvyšovalo neúměrně váhu. Pro ukončení křídel používám vlastní druh ucha, který se mi osvědčil i u jiných modelů a stoprocentně zlepšuje vlastnosti modelu. Další v pořadí Spirit III bude mít dvě směrovky asi v třetině rozpětí a budou mít menší plochu.Inspirací je samokřídlo Gallaxy , které se prvně presentovalo na veletrhu v Norimberku .Rok si nepamatuji. Start plánuji na Jaro 2012.
Co se týče mého rajónu pro létání, tak fotky jsou pořízeny z létání na Písečném vrchu a v pozadí se promítá pohled na Ranou , Milou a Oblík, kde také rád zavítám podle směru větru. Jen pro zajímavost, fotky jsem pořídil sám, kdy jsem sundal ruce s kniplu a chopil se foťáku. Model opravdu létá sám.
Belanca 29.8.2011 14:42
Já jsem tam měl motor MVVS 1,5D a později MVVS 1,5 Ž a teplou svíčku. Ovšem musel jsem startovat pomocí starteru a startboxu. Oba motory létaly s vrtulí Kovozávody Prostějov 180/100. Detoňák musel točit tak zvaně "na tarok"(minimální otáčky), kdežto žhavík nadoraz.
Belanca 28.8.2011 18:45
Toto byl můj druhý model řízený radiem jako jednokanál a ovládala ho souprava MARS II . Jako servo byl použit magnet. Bezvadně létala, dokonce i v termice. Bylo to v roce 1978.
Samokřídlo Spirit 18.8.2011 17:12
Tak to jsem byl já. Příčina je popsaná v popisu.
Diamant 18.8.2011 06:20
S tímto modelem sice v minulosti vyhrál pan Vitásek s Holíče mistrovství republiky, ale myslím, že už nikdy ne. Chová se bez úpravy celkem záludně. Původně použitá konstrukce a ovládání výškovky, při úloze rychlost, často přivedla větroň k havárii a to proto, že se prohnulo táhlo namáhané na vzpěr a model nevybral a pokračoval až na zem. Po nahrazení táhla z čehokoliv titanovou trubkou ze šípu sportovního luku, problém vymizel. Ale i tak model nepodává oslnivé výkony, což je dané použitým profilem. Jako vzpomínka na zašlé časy mi visí v dílně.
í 17.8.2011 18:31
Vypadá dobře, skoro jako Dion od Satrie. S tím výkonem bych si nezahrával. Já mám v Dionu (celokompozit) jenom 450W a někdy ho nestačím sledovat.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek