Ročník:1975
Modelář od:1986
Bydliště:Žilina okr.KLADNO
Letiště:AIR MOJO u Lánské obory
“Začinal jsem lítat na základní škole v kroužku KŽ u Radka ČÍŽKA a pravidelně se účastnil soutěži v kategorii H a A3 až do roku 1990 a poté si dal pauzu jako každý puberták a znovu se k tomu vrátil v roce 1995 kdy s Modelou FM27 přeladěnou u Zdenka Hnízdila se pustil do větronů a menších RC modelů kolem rozpětí cca 1000mm a starými spalováky od O.S.MAXE a to mě drželo cca 2.roky a pak opět nastála dlouhá prodleva,páč jako řidič kamionu brázdil celou evropu a na nic jiného čas už nezbíval ! Ale jak,už tomu tak osud přeje opět se k eroplánům vrátil v roce 2012 a ze soupravou GRAUPNER MC-16 r.v.1997 co zdědil po tátovi mě to znovu čaplo,že si loni 2013 zakoupil u Zdenka Hnízdila GRAUPNER MX-16 a začínám mit pocit,že už mi to nikdy nepustí !!!”
ariane V6 3.8kW 23.2.2018 15:30 Ahoj.... hele nevím proč,ale nejde uložit obrázek z loginu,tak jsem to alespoň vyblejsk s notebooku,mám jich asi 10,ale při přidání do galerie se to prostě nezobrazí! Časování mám nastaveno na 10 a rozběh motoru je 10% a brzdu jsem dal měkčí 60%,protože tvrdou na 100% mě nevydržela motor.přepážka,která se odlepila! Až potom jsem udělal po obvodu přepážky drážky a víc to prolil epoxy a zesílil karbon.tkaninou a mám klid ! Jinak 100A EDGE je nastavený na vypnutí při 175A abych ho neodprásknul! Chtěl jsem tam původně nacpat 200A ICE,ale ten se tam nevešel a po domluvě s panem Janků(F5B.cz),který mě poradil,že EDGE bez problémů pouští 175A a má to vyzkoušené,padla jasná volba pro tento 100A,protože výrobce MEGAMOTOR uvádí,že tato 22/30/1e s KPG vydrží zatížení 160A po dobu 30.sekund,ale takového času opravdu nevyužiju,stačí mě max. 4 vteřiny a jsem přes 250m dřív než by jsi řekl "borůvkový koláč" :-) | |
Pilatus PC-6 Turbo Porter 21.8.2017 14:50 Ty jsi mě rozštípal Jindro :-) !!! Alespoň by jsi měl pažit na letišti :-) Trčím v H.K. a ty bestie né a né skládat ! | |
Pilatus PC-6 Turbo Porter 21.8.2017 14:37 Jindro... jest-li chceš ho mít trochu svižného a aby se zvedal na 5 ti metrech dej mu 14x7 a opravdu je to hodně znát a reakce na plyn je skoro blesková,ale budeš na druhou stranu hodně nízko nad runwayí! A koukám,že i letovka ti vyšla ke 3kg,protože to co uvádí výrobce myslím (2200g) je realita úplně pro jinou planetu ! | |
Pilatus PC-6 Turbo Porter 21.8.2017 14:18 No vida ty tajnůskáři,přidal jsi ještě malý kolíček :-) tak pak,už to musí něco vydržet! Já ti teď nevím zda-li tam mám buk nebo přkližku,ale jak píšeš je to zcala zbytečné a nepraktické to lepit k sobě !!! No a co ty táhla k ocasu? | |
Pilatus PC-6 Turbo Porter 21.8.2017 13:28 Ahoj Jindro... Tak konečně jsi ho zveřejnil ! K přechozímu dotazu jsem si dovolil odpovědět za tebe :-) Jen dotaz:ty jsi překřížil (dal přes sebe) táhla k ocacu? A ještě koukám,že směrovku máš uchycenou na táhlu z prava to kvůli kříži na servu,protože nejdřív jsem si myslel,že ti chodí obráceně směrovka vrsus kolečko! A dle tvé foto máš skoro vyjetou vydličku na výškovku!? Navlékni přes ní radši ňákou gumičku nebo smrštovačku ať za letu nevyběhne!Nebo dej kov.vidličku :-) To víš sycher je sycher !!! Opatruj se... | |
Pilatus PC-6 Turbo Porter 21.8.2017 13:11 Ohledně děleného křídla: ano je skutečně od výrobce dělené a nasouvá se do pouzder křídla (hranolem bych to nenazíval,ale jiné pojmenování mě momentálně nenapadá)je z překližky nebo buku (nevzpomínám si) cca 6-7mm silné a s mírným vzepětím,který je min.300mm dlouhý a já to řešil,že ho zalepil jen do jedné půlky pouzdra do druhé to nasouvám na volno ! Na náběžné hraně v každé polovině je dřevěný kolíček a vzedu u odtokovky přišroubováno 4mm šroubky do trupu! Ke křídlu je nutné namontovat i vzpěry,které jsou přichyceny zavitovím očkem se silemblokem a zasouvá se do nich takové perko nebo závlačka! Musím říct,že já lítam na 5.čl. Li-polku a po dobu skoro 3.letého provozu nenastal,žádný problém,že by křídlo mělo náznak kroucení nebo začlo někdé praskat ! Opravdu je to velice hodné a povedené éro.... | |
Cessna 188 AG Wagon 13.8.2017 13:01 Natočen první zálet a pouze přistání ! Odkaz:https://youtu.be/9P743YQQIzs | |
ESCAPE pylon 26.6.2017 21:09 Hele chyt jsem ňáký prasení a procházím technickou krizí : éra nelítaj,technika nedrží, motory a regulátory hoří a neustále odcházím z letiště kvůli závadám !!!Sezóna je v půlce a já byl letos nahoře cca 10x ! Jediné co se povedlo byl zálet a prodej AG WAGONU ! | |
Z-37 Čmelák 1530mm 21.6.2017 15:15 Ahoj... Jen dotaz,koli-pa se vleze mouky do násypky? 200-300g ??? A jak dlouho se to z ní sype ? Koukal jsem,že maj i v nabídce i TURBO čmeldu s větším rozpětím,ale ještě dotaz: myslíš,že teleskopický podvozek není potřeba? No do budoucna ho určitě pořídím do hangáru :-) | |
ESCAPE pylon 21.6.2017 14:54 Ahoj a díky za radu,ale jak psal tak HET je prodán a na laborování s těžištěm huž došly nervy :-) !!! Do budoucna jedině něco z větším rozpětím co bude vypadat jako F5D ! | |
Sbach 342 31.5.2017 18:52 Ahoj... Měl jsem od FMS YAK-54 a ty letové vlastnosti byli plné ruce práce,ale až po nastevení menších výchylek docela dobré polítání,vrtuli tam nechal setovou 13/5 ale snad 5x se mě i povedlo přistát bez uražení nějakého listu a ty odcházeli jeden za druhým ! Každopádně na přistání na trav.ploše to bylo vždy teda něco! A jinak po stažení plynu vždy alá hned po čumáku dolů! Takže min.lítat na 1/3plynu a napípat si vyhovující trim(natažení) VOP ! Jinak jsem byl z toho éra sklamanej,protože od tak pěkného modelu jsem čekal rozhodně více !!! Zkusil bych vrtuli 14x7 | |
Boeing B-17G "A bit O lace" 3.5.2017 20:42 No panečku nečekal jsem,že to voziš na Berlingu ! To mě se A188 vešla nacpat do Partnera :-) ale mám ho v provedení zadní dveře nahoru....Jinak pěkně svižně jsi to vodil :-) | |
Boeing B-17G "A bit O lace" 3.5.2017 19:04 Zdravím.... Jen dotaz ja pa je to s transportem na letiště? A koli pa času zabere sestavení ke startu? Já o víkendu prodal cessnu 188 o rozpětí 2560mm a váze 6200g a po-pravdě jsem s nakládkou a sestavením strávil skoro hodinu :-) | |
SPEEDFIRE 2 30.4.2017 23:25 No to nemá chybu.... Jinak v ARIANE V6 jsem přenastavil automatické časování motoru a na 6s 40C Li-polku 2200W při 99A a vrtule RF 15x15 Slim to pobrala úplě v pohodě... | |
Cessna 188 AG Wagon 29.4.2017 20:21 29.4.2017 jsem uskutečnil zálet na přání nového majitele a eroplán lítá stabilně a s 2kW motorem jde krásně za plynem...I na minimálce s klapkami nemá snahu padat po křídle! | |
ariane V6 23.4.2017 00:13 Jo jo věřím.... no a kdy dojde k zveřejnění Speedfire 2 ? Rád bych ho omrknul :-) | |
ariane V6 22.4.2017 13:21 Díky moc za info.... Každopádně reg.YEP150A pro ARIANU mám od Petra Janků a také mám v plánu v blízké budoucnosti u něj objednat Speedfire... Teda 130m/s je ůplně jak z jiného světa !!! Zůstanu u té 4S li-polky,ale musím objednat alespoň tu 80C od Fullymaxu ! | |
MINIMACH ELECTRIC 15.4.2017 00:23 Ahoj... jestli můžeš tak dej info: dodělávám teď novou ARIANE V6 a pohon Mega 16/35/1 KPG25 5,2:1 s okopčeným chladičem a reg.YEP 150A a ne něj dal ještě radiátor na chlazení a na 4s s vrtulí 15x15 RF Slim to běhá 56m/s,ale zkoušel jsem i na tuhle vrtuli 5S a ta to nechce pobrat ! Takže jsem naměřil že to pustí 125A což na 4S je 1850W takže dozaz zní jakou pa máš vrtuli na 5S ??? Díky moc Mojo.... | |
SPEEDO II. 8.4.2017 20:48 Ahoj... Ten pohon jsi zvolil dobře. Měl jsem to samé omotorování v KYOSHO WOW o hmotnosti 1000g a chodilo to 30 m/s nahoru a bez problému jsem vydržel 30min.v luftě! At´ti to létá..... | |
LANCAIR 360 11.10.2016 11:21 Kde-pa už je na krchůvku !!! Jak jsem tady popisoval,bylo to éro s pekelným vrtochem jít skoro za každé situace po křídle dolů !!! Pod plným plynem to šlo,ale po stažení na 1/2 plynu tradá do vývrtky.... Není to tak dlouho a viděl jsem ho inzerovat na modelbazaru v U.S.A.verzi za 3200kč ! |