DAF
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
DAF

Ročník:1964

Modelář od:1975

Bydliště:Praha 8

Letiště:Devilfield (Ďáblice)

Komentáře uživatele DAF
Super Brigadier 6.12.2010 18:43
Model je moc pěkný. Jen technická připomínka, motor je zjevně Modela Junior 2G, nikoliv MVVS 2 (rozdíly Junior/MVVS - kluzné ložisko kliky/valiva ložiska, 3 šrouby na hlavě/4 šrouby, obdelníkový výfukový otvor/kruhový, připevnění tlumiče 2 šrouby přes patky/drátěný háček a možnost tlumič natočit, každý má trochu jiný karburátor, i když v obou případech stejné koncepce). Tak přeju hodně úspěchů v soutěžích. Také mám v plánu jednou si postavit historika (P-912 Rata), ale opravdu až jednou....
Koukám těžkej soupeř. Vypadá dobře. Tak jsem na tvůj stroj zvědavý. Vypadá to, že jsi snad nejaktivnější kontruktér našeho malého poháru. Pokud si pamatuju, tak nikdo snad zatím neměl tři stroje, navíc v jedné sezoně.
ULTIMATE-26-35CC 31.10.2010 19:08
Motory DLE znám, i když jsme se zatím vzájemně nesetkali :-) . Jen nevím jak chápat provrtaný karburátor, proto jsem se na to ptal. Je možné, že to je jen jiný překlad. Tak ať ti to dobře létá. Good luck.
ULTIMATE-26-35CC 29.10.2010 19:19
Co dodat? Určitě by toho našlo dost, něco o stavbě, stavebnici (rozsyp, ARC, ARF), materiálech, technologiích, různých vychytávkách, záludnostech stavby a příp. letu. Mě osobně by např. zajímalo jak chápat hlášku :motor DLE 30 DLE 55 provrtanej karburátor. To jako dal nějak dohromady? Ale jinak pěkné éro.
Tatra T-201 17.10.2010 21:48
Teď jsem zrovna meditoval a u toho si listoval v Československý letadlech 1 (1918-1945) V. Němeček. Máš pravdu, že T-001 zas tak velká křídla neměla. T-101 má rozpětí řádného větráka, i když pravda hloubka křídla nic moc, tedy spíš nic. Měla by to být větší maketka, aby to nebylo ku škodě modelu. Při malých rozměrech bude možná na místě na úkor maketovosti mírně (tak o 10%) zvětšít hloubku.
Tatra T-201 17.10.2010 18:21
Vypadá nádherně. Rád vídám handmade, nikoliv jen bublinky z krabic. Škoda, že jsi nenapsal o modelu, stavbě a jeho vlastnostech více.
to Martin123, to se trochu divím, pokud si vzpomínám, tak tyhle Tatrovky měly docela velká křídla, skoro "větroňovitá", leda bys to zdil z cihel. Ale samozřejmě nevylučuju, že to skutečně mohlo jako model létat hůře. Jaký tam byl profil? Ten dělá dost. Někdy velký profil po zmenšení má příšerné vlastnosti a je prakticky modelově nepoužitelný. P.S. přihodím five.
Piper Cub J-3 8.10.2010 19:18
SIG těch stavebnic má hned několik, koukni se na stránky Pelikána, od nejměnšího http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=4276 , který má více než podobné rozpětí, až po obříka http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=4258 . Já má toho v měřítku 1:6, je tu také vystavený. Na inspiraci jsem usuzoval s ohledem na kostru trupu,která je téměř identická s konstrukcí zrovna šestkového Pipera.
UR25 - Rodeo 2.5 7.10.2010 18:46
Nojo, dříve se do toho dávaly NV-21, Atomy, Superatomy, Start 2 a podobné motory. Je to skutečně podle pradávné kategorie. Viděl jsem model, přesněji plán na Rodeo, ten měl křídla zaoblená, podobně jako Spitfire. Jinak Bažanta podle Modeláře jsem měl také, potom ještě model Moskyt. Oba poháněné MK-17 i MVVS 1,5D (to je to samé jako Modela Březinka 1,5D). Dokonce jsem si dělal taková jakási měření (délka lanek x počet otoček za minutu x no a to pí) a létalo to mezi 60 až 70 km/h. Tohle je lehčí, zjevně méně odporné (myslím odpor vzduchu!), tak by to mělo létat rychleji.
Piper Cub J-3 7.10.2010 18:39
Pěkná práce, zjevně inspirováno stavebnicí SIG, nebo že by přece jen ona (některá ta menší?)? Ty oblouky na VOP jsi ale měl dělat raději segmentově. Přidej další po dohotovení. Už jsem na to zvědavý!
L-60 Brigadýr 18.8.2010 20:33
V hmotnosti bych problém v žádném případě neviděl. Nějaký cca 170g je pro tento eroplán plně vyhovující. Stavěl jsem pro kolegu Messengera (je tady v galerii také) a ten měl dvojnásobnou hmotnost. Podle výrobce v úpravě na pohon gumou, resp. motorem Modela 0,27 CO2 měl mít hmotnost 100g. S pohonem elektrikou, dvěma mikroservy, 2S/850mAh, přijímačem a lehkými pěnovými kolečky to mělo rovných 200g. Létalo to úplně fantasticky. Pomalu, pohodově, řekl bych celkem realisticky. Tak nevěš hlavu! Jinak máš moc pekný ajrák, ať ještě dlouho létá.
Plus 7 17.7.2010 10:30
Klidně i ta elektrika. Čuďák má své výhody, elektrika také. Faktem je, že když vytáhnu větráka čuďákem, po přistání jen doplním palivo a můžu opět nahoru. U elektry je třeba většinou dobít baterku, což trvá relativně dlouho (za tu dobu mám kus letu s čmoudem), nebo mít 2 - 3 a vyměňovat je. Naopak u elektry se můžu v případě nějaké nouze dotáhnout motorem (dlouhé přistání apod.), což u čmouda nejde. S elektrou můžeš téměř kamkoliv, s čmoudem ne. Takovýto model sice není zcela moje krevní skupina, ale je to poměrně slušné éro, vypadá pěkně zpracované, určitě na rekre polétání více než vyhovující.
PICOLO 8.6.2010 21:09
Tuto neděli nastal historický okamžik. Picolo jsem vybavil leteckým rakotovým motorem Rapier L-3, bohužel L-4 (který je silnější jsem jaksi nesehnal), a došlo k letu s tímto motorem. Letadlo letělo poměrně dobře, jen se mu moc nechtělo do stoupání. Motor šel odhadem kolem 15 s., pak přechod do kluzu, pár zatáček a přistání. Je to vlastně můj první raketový kluzák. V RC Revue byl kdysi plán na velikostně podobný stroj, což byla inspirace. Autor psal, že motor je dostatečně daleko od směrovký a tak jí není třeba nějak zvlášt chránit proti opálení, opak je pravdou, je to třeba! Na bílé folii mám hnědý flíček, naštěstí byť kakaové barvy, není velikosti mexického dolaru :-) Foto přidám následně.
Motoráček - historik 2.6.2010 19:03
Faktem zůstává, že pokud je to opravdu tak starý originál, má dnes už také historickou hodnotu. Proto jeho restaruace do původní podoby by určitě měla význam, v tom s vekou1 musím souhlasit. Ale v každém případě je to moc pěkné éradlo.
Motoráček - historik 31.5.2010 21:09
Pokud se ti podaří motor zprovoznit, asi bych ho tam (za sebe) nechal. Problém bude se sháněním paliva, běžně se už nevyrábí a tudíž neprodává. Na Mánii najdeš odkaz na zdroj. K rekonstrukci, dobře očistit kostru, vyspravit co bude potřeba. Bude asi obtížné oddělit části kormidel od stabilizátorů. Asi budeš muset odříznout předpokládané kormidlo, upravit stávající kostru a podle odříznuté části vyrobit nový díl. Potah, z historického pohledu nejlépe papír, z pohledu trvanlivosti asi Vlies, je trochu podobný, ale po potažení se vypíná horkým vzduchem a pak se lakuje. Má strukturu jakoby plátna (spíše netkaná tkanina, či co). Já s ním ale zatím nedělal, na Mánii zase najdeš vlákno k práci s ním. Pokud půjde o RC vybavení, nedělal bych si s tím větší starosti. Serva kolem 10g s krouťákem kolem 1,5 kila seženeš hravě, přijímač opět kolem 10 - 15g také, baterky 4 ks AAA kolem 700mAh, celkem do 100g. Stavěl jsem éro, které mělo proti plánu prakticky dvojnásobnou hmotnost Messenger (viz moje modely) a létal náherně. S tím tvým motorem to nebude akrobat, ani pylonový speciál. Už originál létal spíše vyhlídkové lety, takže u toho asi zůstaneš. Volňásci nikdy nebyly nijak zvlášť přemotorované, výkon byl mírně pod potřebou. To ale neznamenalo, že by to neletělo.
Motoráček - historik 31.5.2010 16:35
Motor je "Déčkový", laicky diesel. Ten šroub na hlavě slouží k seřízení kompresního poměru, ve válci je tzv. protipíst, jehož malým posouváním měníš kompresi. Tím se ladí chod motoru. Druhým ladícím prvkem je jehla karburátoru, která, jak už zde kolega psal, chybí. Pokud jí nenajdeš, bylo by možné to nahradit, asi bych zkusil jehlu i tryskou z MVVS 1,5D (byl podobné koncepce). Výrobce motoru pocházel z NDR (pro mladší ročníky - východní Němci). Zkus si sehnat někde ultrazvukovou čističku na brýle a tam motor dát. Postupně můžeš po uvolnění odmontovat jednotlivé díly a motor tak očistit. U pístu a ojnice si dej pozor, abys je namontoval ve stejné poloze. Je možné na dno pístu (nikoliv pracovní plochu) udělat lehkou rýhu pilníčkem, podobně ojnice. Při obrácené montáží bys motor nemusel rozchodit. Palivo není etyl s ricínem, ale petrolej s eterém a ricinem, blíže si najdi na RC Mánii, je k tomu vícero vláken. Protož tenkrát nebyl RC soupravy, létalo se volně, proto žádná kormidla. Když se podíváš na RC Revue do reedice plánků Modelář, najdeš tam několik letadel podobné kategorie (Citabria, Praga E-114M, Taylor F-2). Aby to neulétlo, dávala se malá nádrž, řádově kolem 5 - 15 ccm (podle velikosti motoru). Seřízení letu - stoupání např. v pravýcbn kruzích, kluz (po zástavě motoru) v levých, či obráceně. Tak držím palce při renovaci a napiš výsledek + foto.
Tiger moth 28.5.2010 20:08
Hele v rámci úprav jsi nějak také rozšířil rozchod podvozku, nebo je tak měkký, že to dělá přim přistání sám? Jinak pěkná práce a zjevně i pěkné zážitky ve vzduchu. Také pokukuju po dvou křídlech, tak jednou...
Zamáčkni slzu, a sežen si nějaké jiné poletovadlo, tohle tu klidně nech. Zatím nikde není pravidlo, že zrušená éra se mažou. Já tam mám také jedno zrušené, no a co.
Škoda ho. Kdybys nebydlel tak daleko, mohli jsme dát skupinové létání :-). Kdyby se ti náhodou zachtělo to znovu postavit a neměl bys plán (říkal jsi, že to je koupené), tak ten mám. P.S. Co se stalo, ruce, rušení, či jiná technická závada?
Tak to jo, já myslel, že jsi to tak stavěl. Mám doma ještě z ABC třípohled v barvě a k tomu plánek (nutno zvětšit) na motor Model0.27 ccm CO2, popř. na gumu, a ten jsem použil při markingu svého modelu. Proto jsem si dovoli "kritizovat". Jinak tam termika byl omyl :-). Vyletěl jsem a nechal nastoupat cca do nějakých 100 - 150 m (nemám měřák, jen odhad) a tak si tam v klidu poletuju a najednou jsem zjistil, že éro skoro nevidím a je těsně pod mrakem. Brbalo to na necelého půl plynu, kdy mám vyzkoušené, že to létá rovně v jedné letové hladině. Má to poměrně velké křídlo, a tím pádem relativně malé plošné zatížení, a potřebná rychlost není vysoká, takže opravdu chytit termiku, navíc i záměrně, by neměl být zas až tak velký problém.
Konečně zase normální éro, které vypadá jako éro. Kolik ti to váží? Já jsem na cca 1600g a honím to ASP .15 (2,5ccm). Kdybys měl víc fotek,nezlobil bych se, možná nejen já. Napiš i něco o létání s ním. Já to mám za pohodové odpočinkové letadlo, kdy po startu jdu na neclého půl plynu a jen tak turisticky kroužím kolem. Dokonce se mi jednou podařilo chytit termiku a málem mi uletěl. Jen poznámka k povrchu. Podle materiálů, které mám k dispozici, nebyla na křídle imatrikulace (a křidélka byla ve žluté barvě)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek