A_M
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
A_M
Komentáře uživatele A_M
Jak 55M 27.9.2011 19:40
Můj model létá vertikálu s původním vyosením rovně bez vybočovaní...při stoupání na plný plyn, stejně tak i ve velmi pomalém stoupaní nevybočuje. Ve visu je poměrně stabilní a drží na místě. Přemet přes celou oblohu za bezvětří zalétne bez vybočení ze směru bez nutných korekcí ( velmi malé jsou třeba ,ale zaleží jak kdy))) )

Kolega má toto letadlo osazen tímto motorem http://www.krill.cz/shop.php?category=15&k=85&p=724 a vrtulí 21/10 a rovněž se nezmiňoval o vybočování ve stoupavém letu. Pokud vím tak snad dovažoval jedno křídlo ...o ničem dalším nevím, že by s letadlem dělal.

Jak 55M 27.9.2011 10:25
Vyosení motoru jsem neupravoval .
Při zalétání modelu nebylo třeba s motorem hýbat a měnit uhly nastaveni…vše je podle mě v pořádku a nastavení přímo od výrobce mi docela vyhovuje.
Pohledem mi uhel vyosení motoru přijde v pořádku a velký tak akorát ( naprosto běžná velikost s přihlédnutím k velkému kroutícímu momentu vrtule a výkonu motoru)

Je možné, že po záletu ti nebude vyosení vyhovovat, a budeš ho chtít upravit podle svých zvyklostí a potřeb. Vyzkoušej uhel změnit…dej podložku pod motor a hned budeš vědět jestli ti to přijde lepší. )))

Seřiď si to letadlo, aby to vyhovovalo tobě. Je vcelku jedno a naprosto nepodstatné, jak to má seřízený někdo jiný..každý má jiný letový styl a nejsou na světě dva piloti co by létali stejně))).

Jak 55M 31.8.2011 11:33
Jsem spokojený, v tomto letadle fungují dost dobře
Jak 55M 21.8.2011 08:26
Letadlo v nožovém letu uhýbá trošku za podvozkem.
- V návodu je doporučeno mixovat směrovku do výškovky 7% nahoru.
V mém případě mam nastaveno 3 % a přijde mi to už v pořádku, ale výsledná hodnota mixu bude u každého pilota různá podle jeho požadavku
Jak 55M 10.8.2011 09:15
Jak 55M 10.8.2011 09:15
Jak 55M 10.8.2011 09:15
Jak 55M 10.8.2011 09:09
Scorpion 4035-330 a Axi 5320/18 s vrtulí APC 20x8E jsou na tom výkonově téměř stejně ( tah cca. 7,1/7,5kg)
Scorpion 4035-380 bude jistě výkonnější (tah skoro 8kg) ,ale asi bych ho nedoporučoval. Výrobce u tohoto motoru udává max. 70A. S vrtulí 20x8 (menší pro 3D u takhle velkých letadel je nesmysl) bude 100A, ve špičkách daleko větší.
Axi 5325/16 je extremní volba a s vrtulí APC 22/10E bude tah 9.5kg. Ovšem bude i větší nárok na baterku. S tímto motorem bych jako minimum viděl baterku 4500/40C pro 5-6min.

Osobně považuji u letadla 1800mm s vahou do 4,3kg jako nejlepší variantu Scorpion 4035-330, nebo Axi 5320/18. Tah motoru je dostatečný. Odběr je ještě přiměřeně nízký a s přehledem stačí baterky 4000/30C pro 6,5 - 7minut letu s velkou rezervou.
Jak 55M 30.3.2011 11:07
Těžiště je na spojovací trubce křídla, v jejím středu. Tohle nastavení je naprosto perfektní pro všestranné létaní.
V harieru se mi letadlo trošku kývalo tak jsem těžiště posunul na zadní hranu trubky a dost se uklidnilo. V jiných letových fázích jsem změnu na posunuté těžiště nezaregistroval.

Pokud preferuješ ostré 3D tak klidně můžeš jit i kousek za trubku dozadu. Letadlo není na těžiště příliš přecitlivělé.

Váha je super. Ve vzduchu to bude jako peříčko .

Letadlo lítá neuvěřitelné super ploché vývrtky na zadech….nabereš výšku otočíš na záda a plnou výchylku směrovky a výškovky a pomalu přidej plyn….cca 1/3-1/2….a spadne ti brada ))))
Nožák lítá trošku pod plynem ,ale hlavně je potřeba dost směrovky proti jiným letadlům a citlivě s plynem. Pokud chceš udělat přemet v noži stačí pak jen přidat plyn…
Jen si dej pozor na velikost výchylky na křidélkách…letadlo je na ně reaguje ostře, ale stejně tak se i velmi přesně zastavuje.
Letadlo je velmi, opravdu velmi obratné….patří mezi nejobratnější co jsem kdy viděl, tak pozor at tě nepřekvapí.

Hezky zálet, užij si to….letadlo je opravdu moc dobré

Jak 55M 30.3.2011 08:29
Struny jsem v tomto konkrétním modelu nekřížil, ale je to vlastně jedno.
Lanka by v žádném případě nemela byt moc povolená, ale určitě ne napnutá tak, jak struna na kytaře.
Pokud jsou hodně napnutá, trpí tím převodovka serva a snižuje se životnost. Chce to prostě udělat s citem, ale není to nějak kritické ( lepší je je nechat trošku povolené, aby vůle na kormidlech nebyla nepřiměřeně veliká ).

Plastové páky jsou naprosto v pohodě.
Délku páky mam 9cm, ale lanka jsou připojena na předposlední dírce, tedy rozteč lanek je stejná jako u tebe...cca 8cm.

http://www.zbozi.cz/p647300-hlinikova-paka-serva-velka-m3-futaba/?q=p%C3%A1ka%20serva%20futaba&sId=Y1O0lOC9CTj8UbuZS4We&r=hint&thru=&productName=Hlin%C3%ADkov%C3%A1%20p%C3%A1ka%20serva%20velk%C3%A1%20M3%20Futaba

v tomto modelu mám tyhle
http://www.krill.cz/shop.php?category=15&k=129&p=315

Jak 55M 3.3.2011 08:50
Regulator CC100 Ice Axi 5325/16 + 22/10 zvládne bezproblémově. Je to ověřená a naprosto skvělá kombinace.

Scorpion 4035 Kv330 a Axi 3520/18 (Kv370) s vrtulí APC E 20x8 mají ve skutečnosti v reálu prakticky stejné otáčky tj.6800-6900+- ot/min. (2,2kW). Porovnávali jsme s jedním modelářem tyhle údaje, protože byl taky zvědaví jak je na tom ve skutečnosti proti AXI.
Kv je údaj kolik točí motor na V na prázdno (bez vrtule). Pokud tam ,ale vrtuli namontuješ je všechno trochu jinačí, proto se podle Kv nepořídíš...nevybereš ten výkonnější.
Prostě tyhle motory jsou porovnatelné a ještě stejně dobře vychází i Scorpion 4035 Kv380. !!! platí pro vrtuli APC 20/8....u jiných rozměrech to muže byt jinak, ale ty jsme neporovnávali, protože je nelétáme a nezajímali nás.

Baterky jsou z HC http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14612.
Pokud máš doma hromadu 5000, tak baterky neřeš a v klidu je v tomhle letadle vylítej... taky to s nimi bude létat moc dobře a 100g se ztratí. Taky mam 5000 na dolítaní a jde to.
Jak 55M 1.3.2011 08:57
Ahoj
Axi 5320/18 výkonově stačí naprosto v pohodě na vrtuly 20/8. Letadlo v této kombinaci litá naprosto excelentně a bez kompromisů, ale je výhodné mět hmotnost letadla max. 4500g (ideálně 4300g) a baterie 4000mAh ( větší jsou v kombinaci s tímto motorem hloupost, jak jsem si zjistil )

Pokud letová hmotnost vyjde více než 4700g tak bude lepší volba pohonu 5325/16 a LiPo 5000mAh s vrtulí 22/10. (tento motor je uvažován pro 2m 3D letadla 5000g....)
Pokud se, ale s tímto osazením dostaneš na hmotnost 4500g a mín ....bude to naprosto extrémě brutálně skvěle přemotorované a diky nízké hmotnosti bezkonkurenčně lítající letadlo které každého ohromí přebytkem výkonu. ( !!!! Pozor, ale hmotnost VÝRAZNĚ nad 4500g už je u 1,8m letadla docela problém.)

Uvažoval jsem o obou motorech, ale vzhledem k obrovským provozním proudům jsem se rozhodl pro méně výkonnou první variantu kde komponenty nejsou tak výrazně přetěžovány a hlavně mohu použít levné LiPolky které tenhle nižší proud zvládnou a netrpí jejich životnost.
Další výhodou je lehčí letadlo což se opravdu významně projevuje na letových vlastnostech což oceníš pokud lítáš nizoučko a pomalu. Ještě jednou však podotýkám, že 5320/18 a 4300g je opravdu výborná kombinace bez kompromisů.
Podívej se na loňské výsledky F6A v CZ ....na prvních místech se tam téměř pravidelně umisťovalo tohle letadlo rovněž s 5320/18

Scorpion 4035-330, nebo varianta 370 se rovněž hojně používá a je bez problémů jak jsem vyčetl z DE for (možná je výkonnější a lehčí než Axi a samozřejmě i levnější).

Z lanek jsem měl strach, ale je to velmi dobré, bezproblémové řešení....o mnoho lepší než dvě serva v ocase (pokud je tam ,ale chceš namontovat, můžeš,...JAK 55 je na to od výrobce nachystán a počítal i s touto variantou).

V současnosti mi letadlo s Axi 5320/18 uhlíkovým podvozkem bez papučí a baterkou 4000 45/90C váží 4150g
Jak 55M 5.12.2010 21:39
Z HC budou nejlevnější, o tom není pochyb.

Tady ovšem taky nejsou špatné ceny a navíc máš na baterku záruku .....
http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/1-1-Li-pol-BATERIE/7-2-6S
Jak 55M 2.12.2010 12:12
Pokud se rozhoduješ mezi benzinem a elektrikou, tak v tom ti moc nepomůžu, je to na tobě.

Tohle je moje první letadlo na baterky, drive jsem létal jen benzín 2,2m…a provozními i letovými vlastnostmi je minimálně o dvě třídy lepší než ty se spalovákem.

Pokud ti jde konkrétně o tohle letadlo, tak do něj spalovák bez velkých uprav celého předku trupu nenamontuješ. Letadlo je koncipováno výhradně na elektro. Pokud do něj ten benziňák namontuješ, tak to nebude ani zdaleka letat tak dobře. (použiješ menši vrtuly, letadlo bude těžší…)

Baterky mam:
Turnovy 6s1p 5000 20C trvale, 30C špička….2ks
Na každé baterce mam 37 cyklu
Zippy 6s1p 5000 30C trvale 40C špička…1ks
Na baterce je 12 cyklu.

Letadlo mam asi 3mešíce a baterky byli kupované nové, tzn. osobní zkušenost s životností. ani skladováním nemám.
Všechny baterky 2x37cyklu a 1x12 cyklu jsou zatím v naprosto perfektním stavu. Jak se budou ovšem chovat příští sezonu si nedovoluji odhadnout. Doufám, že zimu přečkají v lednici bez straty tvrdosti a kapacity a budu je moci používat celou příští sezonu.

Baterky Turnigy jsem koupil za cca 1500Kč/ks, Zippy 1300Kč/ks.



Jak 55M 1.11.2010 15:51
Letadlo je to opravdu moc povedené a pokud se pro něj rozhodneš, neuděláš chybu.

Pro pohodové lítaní postačí jakákoliv serva standardní velikosti se sílou min. 5kg/cm. Výrobcem jsou doporučeny serva se silou 8kg/cm.

Já jsem použil serva která jsem již měl doma zakoupeny pro model velikosti 2,2m. Proto jsou zbytečně silná a drahá do tak malého modelu.
Výškovka….. SAVOX SC-1256TG 1ks
Směrovka…. SAVOX SC-1256TG 1ks
Křidélka….HS 5645MG 2ks

Přijímač používám Futaba 6008HS

Prvních asi 20 letu jsem pro napájení elektroniky použil 4x NiCd Sanyo 1700 SCR (220g)
V současnosti používám externí BEC Castle Creations 10A a 2S LiPo 950mAh (11g+60g)
!!! U letadel této velikosti na BEC regulátoru zapomeň… není to dobrý nápad !!!
Rovněž jsem letadlo vybavil uhlíkovým podvozkem (90g) který mi na zakázku vyrobila firma DP Model a v součastné době ho prodává. Původní duralový vážil 182g.
Jak 55M 29.10.2010 08:37
Používám 6S1P....jedná se tady o šestičlánek. Maximální odběr motoru s vrtulkou APC-E 20/8 je krátkodobě do 90A. Průměrná spotřeba za celý let je ovšem pouze 19,3A (údaje z logu regulátoru CastleCreations Phoenix 100 ICE¨)
Vzhledem k dobré sladěnosti pohonu a nízké průměrné letové spotřebě proudu a dostatečné dimenzaci pohonných zdrojů (5000mAh...20C trvale, 30 špičkově) jsou baterie po letu zahřáté jen velmi málo....v teplých letních dnech sotva znatelně.

pzn..... v modelu je velmi dobře řešeno chlazení, a baterie jsou prakticky po celém obvodu ofukovány proudem vzduchu od vrtule.
Jak 55M 26.10.2010 21:39
Baterky 6S 5000mAh (Turnigy 20C, Zippy 30C).....Letová doba 8,5min. (dobíjím průměrně 2800-3200mAh...)
Jak 54 20.10.2010 10:59
Přestože se jedná o poměrně veliký model neuveze všechno a je třeba šetřit opravdu každý gram hmotnosti aby letadlo dobře letalo.
U letadel této velikosti PowerBox je opravdu zbytečný.
Mám vše napřímo a je to dostatečné a funkční.
Osobně mám vysledováno , že u letadel této velikosti se PowerBoxy objevují spíše výjimečně. Při elektroinstalaci je spíše kladen důraz na kvalitu provedení, jednoduchost a kvalitní zdroj pro serva a přijímač.
Diablotin XL 12.7.2010 16:58
Letadlo je koupené od výrobce JR models. Dnes se již nevyrábí.
S menším diablotinem je shodné pouze jméno. Rozměrově je to úplně jiné letadlo a pokud zvětšíš plánek, tak bude vypadat úplně jinak, než ten můj….
Extra 300S 5.9.2009 21:13
za 5 a blahopřeji k dobré koupi...skoro závidím )))
 12  z 2
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek