Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1967

Modelář od:1997

Bydliště:Český Těšín

Letiště:Karviná-Doly, Opava

Web:https://www.youtube.com/user/viozopi

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Tucano 60CC Scale 1:4 1/4 ARF

Parametry

Výrobce: Phoenix model
Jak postaveno: Již hotový model
Kategorie: Polomaketa
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 2567 mm
Délka: 2190 mm
Váha: 14500 g
Plocha křídla: 101 dm2
Vrtule: Uhlík 3 list Mejzlík 22x12
Motor: O.S. max GT-60
Elektronika: Osvětlení, brzdy, kouření
Serva: Hitec, Graupner
Baterie: 2x Lion 2články + Lion 2 články pro zapalování

Hodnocení

8.75
z 10 | 4 hlasy – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Skoro polomaketa známého letadla Embraer Tucano, skoro v markingu brazilské akrobatické skupiny. Vždy jsem chtěl "velké éro". Zde jsem ale narážel na problém s přepravou. Tento model má dělený i trup, tak tato potíž odpadá. Je to ale zaplaceno vyšší hmotností a navíc jsem asi trefil těžší "kousek", protože i když tam navíc nic nebylo, stejně jsem se nevešel do maximální hmotnosti, kterou udává výrobce (13 kg). Měl jsem 13,7 kg. Vyšší hmotnost ale nevadí. Později po úpravách hmotnost ještě stoupla, ale model létá stále velmi dobře a i minimální rychlost s klapkama je stále příjemně nízká. Model je dodáván i včetně pneumaticky zatahovatelného, odpruženého podvozku. Přesto, že jsem neměl žádný problém s pneumtickým zatahováním jsem zvažoval úpravu. Nejprve vyměnit šoupátkové ovládání za elektronické, ale nakonec jsem ho zcela zaměnil za elektrické LADO666 Black. Dá se nmontovat místo pneumatických válců. Problém byl ale s přední podvozkovou nohou, která se stále ohýbala a praskala v oslabeném místě, kdy byl zajišťovací čep proti otočení odlitku držící kolečko. Ten byl ale skoro tak široký jako kulatina se závitem, kterou procházel. Tu jsem pak nahradil podvozkovou nohou Behotec s kolečkem s hliníkovým ráfkem JET-A1. Hlavní kola jsem vyměnil za ELECTRON 100 mm i s elektrickými brzdami. Nové osvětlení z Night Fly je úžasné, tak děkuji panu Ing. Pavelkoví, který jej "naladil" na míru. Další úpravou byla úprava vzhledu a tak jsem se přiblížil k originálnímu zbarvení letadla. Už jsem vyměněnil i motor za stejný typ, ale zcela nový a dovybavil kouřením. Suchá hmotnost vzrostla na 14,5 kg a přesto lítá skvěle a má s "velkými klapkami" "šnečí" minimální rychlost. Nyní jsem i hlavní podvozkové nohy vyměnil za Behotec. Původní měly odlitek k uchycení kola a ten při této hmotnosti už byl náchylný k ohybu. Nové snesou mnohem větší zatížení. V kopkitu jsem nahradil "maňásky" za pořádného pilota a opravil kryty přístrojových desek, které se teplem zdeformovaly. Těším se na každý let. Měl jsem v plánu ho dovybavit turbopropem KingTech 45 TP. Je i mnoho videí s touto konverzí. Nakonec jsem se ale rozhodl sice pro turboprop, ale ještě silnější a do nového éra pro něj určený. Tak jestli se vše zdaří, rozšířím zde svou letku o Pilatus PC-21.

Komentáře

Tak ty pocity mám naprosto stejné i s tím třesem :-)
29.6.2016 19:55 MrMojoRisin
Rozumím.... Měl jsem od phonixu Vistu teď Dauntlesse a AG Wagona a na všech érách od phoenixu mám skoro 2mm napípané křidílka nahoru a sloužili jako negativy a hlavně težište vždy těžší na čumák. My se vlka nebojíme,ale vždy když zalítávám "pořádnou mašinu" tak se klepu jako drahej ratlík :-)
29.6.2016 19:47 vio
No právě :-) Ještě jsem s ním neletěl a tak to zatím jen "na sucho" zkouším. Jinak by chtěl pro něj pořídit přepravní bednu. Měl by se vejít do 130x90x60 cm. Poskládat mi jde celkem rychle. Mám spíš obavu, abych ho nerozložil ještě rychleji :-)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek