Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Bydliště:Hradec Králové

Heli, Airplanes ...

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Slick 540

Parametry

Výrobce: Sysring + já
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: 3D akrobat
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 1000 mm
Váha: 2226 g
Plocha křídla: 53 dm2
Vrtule: 15x10
Motor: Turnigy Aerodrive SK3 - 5045-450kv
Elektronika: ES​C: YEP 80A, Frrsky S8R + FrSky FCS-150A + FrSky OLED senzor napětí článků
Serva: TGY-T168HV 16.8kg (0.08sec), Corona DT236HV 6kg / 0.15sec, KST DS225MG
Baterie: Turnigy 5000mAh 5S + Rhino 2150mAh 2S

Hodnocení

8.67
z 10 | 3 hlasy – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Moje první celo stavba, potahování, zkrátka opravdová modelařina :)
Výřezy a podklady od Sysring.

SOP Turnigy™ TGY-T168HV High Speed - High Torque Steering Servo 16.8kg / 0.08sec /
VOP Corona DT236HV 6kg / 0.15sec / 27g (původně 2x)
Na začátku :1ks Power HD Durable D-18HV High Voltage Digital Car Servo w/Titanium Alloy Gears 18kg/75g/.10s​ec

Křídélka KST DS225MG
Pohoný accu: Turnigy 5000mAh 5S (556g) nebo Zippy 3300mAh 5S(467g)
Aku pro serva a přijimač: Rhino 2150mAh 2S (125g)

Změřený tah:
40A s Turnigy Cherry Wood 15x8 a 40A s Fiala 15x8
42A s Master 15x10

Potah je Iron-on-film. Písmenka vyřezány od rc-zoom.

Kolečka 80mm (Původně 90mm a na začátku 63mm)

Letová váha: 2226+467+125=2818g (s větší acu 2907g)

Další fotky ze stavby s mini komentářem na http://andrews-rc.rajce.idnes.cz/Slick_540/

Letová váha vyšla trochu víc, ale to je dáno baterkami. Model je velice citlivý na VOP. Tu jsem bohužel udělal na bovdeny a je "měká". Uvidím jestli vydržím sezónu takto nebo rovnou předělám na serva dozadu. Obával jsem se o těžiště, ale úplně zbytečně. Baterky musí být na těžišti a tak vzadu je rezeva i na servo. SOP je klasicky lankama. HV serva velká spokojenost.

Zatím mám je čtyři lety a stály mě tři vrtule :) Teď jsem přihnul podvozek a uvidíme.
Pocitově s tím zatím lítám jak s EPP a ono to chce větší rychlost. Potenciál na akro to má jen to dostat do rukou a hlavy.

Update po první sezóně 10/2016:
1. Kolečka jsem nakonec dal 90mm mechy a výrazně lepší. Vzhledově je to na hraně, ale já jsem spokojen.
2. Serva pro výškovku šly dozadu. Protože se mi nechtělo předělávat výškovku a spojovat ji, tak jsou dvě Corona DT-236HW, pro každou půlku jedno. Sliboval jsem si lepší chování při loopu, kdy se mi s bovdeny zdálo, že to nedává a je výškovka měká. Pomohlo to, ale ne na 100%, chyba bude někde jinde. Při loopu se stáčí model doprava a tuším, že to bude zkoucenou VOP. Při potahování jsem to nějek vypnul blbě a i když jsem to před tím sesadil dle laseru tak teď okem vidím, že to není 100%...
3. Vyměnil ostruhu (nová viz fota na rajčeti). Důvodem je, že jsem zjisti, že původní "pěkná" je tvrdá a dvakrát mi vytrhla přepážku. Pro tuhle jsem musel vyrobit neestetický hrb, ale zatím spokojenost. Pruží a ušetřil jsem trochu váhy.
4. Vrtule definitivně 15x10 Masterka, Fiala, Turnigy - rozdíl +-3A při max 42A. Pocitově lepší průběh tahu.
5. Druhý acu Zippy 3300 5S (467g) - šetřím trochu váhu, ale značně kratší čas

Po 30 letech stále bojuji s vyvážením. Posunul jsem těžiště na 141 mm, ale ještě mi to úplně nesedí. Trochu záludně (svádím to na CG) se chová při malých rychlostech, kdy má občas tendenci padat po křídle. Stále si zvykám na to, že musím držet rychlost a to i a přistání. Prostě to není 800g EPP...
Plán na zimu je vyrobit SFG....

Update k 09/2017:
1. Rozthl jsem 90 kolečko a tak jsem zkusil 80mm a měkčí. Tlumení lepší, vzhledově to taky vypadá líp a pár gramů dolů. Problém je, že vrtule je zase blíž k zemi. Masterka škrtnutí vydrží, ale dřevo ne.
2. Sezónu jsem odlétal s SFG a pocitově je to lepší.
3. Havárie... Pravděpodobně rozpojená prodlužka na VOP. Stav viz foto. Krom domečku jsem jen opravoval kryt motoru a tři trhliny na potahu. Lehce ohlá trubka křídla, ale vše ostatní vydrželo. Díly na nový domeček Sysring dodal rychle (super servis!) a vlepil jsem ho po zůžení do původní kostry.
4. Předelána VOP na jedno servo. Obě půlky jsem spojil dvěma dráty do U. Ve vzduchu mnohem lepší. Při lopu a prudkém přitažení se už letadlo nestáčí do strany. Ušetřena váha vzadu. Omezil rozsah VOP a ještě přidal víc expo. Začínám být velice spokojen. Účinost VOP je fakt velká. Třeba časem na full 3D :)
5. Osazena stabilizace FrSky S8R - problém, klepe VOP když je plynu víc než 40%. Budu ještě ladit.
6. Osazena již druhá ostruha. Tahle pěkně pruží, ale drát to časem vzdá a praskne...
7. Nemám zváženo po opravě a SFG, ale pro příští sezónu chci pořídit lehčí baterku.

Co bych udělal jinak, kdybych to stavěl dnes?
1. Spojená VOP a servo k ocasu
2. Motor na 6S a pokud možno 14" vrtuly
3. Lehčí baterky
4. Zpevnit uchycení ostruhy
5. Udělat si přípravu na SFG na konci křídla

Komentáře

môźete nafotit bližsie rozvodový dosku? Chcel by som vedieť ako to máte zapojene
7.6.2016 11:57 OwlCastle
Super stavba! Navíc je-li jako první.
Ať to jde do ruk a do hlavy samo a v pohodě létá to "samo".
:-)
3.6.2016 11:37 valda
Hezký, jen mám pocit, že ty serva jsou zbytečně předimenzovaná (kromě křidélek), tam bys trochu váhy taky ušetřil.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek