Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1984

Bydliště:Praha 7

Letiště:Škvorec-Zlatá, Velká skála

Ukázat přátelům na Facebooku

Twincopter

Parametry

Výrobce: Samodomo
Jak postaveno: Vlastní konstrukce
Kategorie: Jiný typ
Materiál: Jiný materiál
Rozpětí ramen: 260 mm
Průměr vrtulí: 6 palce
Váha: 400 g
Motor: MT2204/2300
Elektronika: Frsky, Multiwii
Serva: TG 9
Baterie: 3S Lipo 1000 mAh

Hodnocení

Tento model zatím nikdo nehodnotil...
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Nedávno mě po nezdařených pokusech qudrokopterami zaujala kongifurace bi/twincopter.
Líbí se mi, že model se tváří jako dvou rotorový vrtulník. Dále pak také to, že lze snadněji sledovat orientaci modelu, protože model má ocas a kabinu.
Zatím zde uvedu jen výstup ze 3D modeláře, ve kterém si ve volných chvílích po práci kreslím model. Model je téměř hotov, stačí přidat spojovací materiál.
Konstrukce je pojmutá jako rám lepený epoxidem z desek z tvrzeného hliníku vypálených a ohnutých na laseru a ohraňovacím lise. Hmotnost rámu je 130 g. Rozpětí vrtulí je asi 260 mm. Motory mají lože též z Al plechu a otáčejí se na ocelových čepech KR 3. Ocasní a hlavní nosník je smrkový průřezu 10x10. Přistávací lyže jsou zavětrovány plastovým distančním sloupkem délky 110 mm.
Řídící desku použiji Multiwii PRO s GPS, na kterou se mi podařilo přepsat konfigurační soubor v Arduinu a nahrát ho čipu desky.
Serva použiji 9 g TG 9
Motory CCW a CW MT2204/2300
Regulátory s FW Simonk 20A
Přijímač 4 kanálový FrSky
Akumulátor plánuji Gens 3s Lipo 1000 mAh
Vrtule GWS R a L 6x3 inch
Serva jsou připevněna na lícní desky oboustrannou lepící páskou a táhlo bude ze struny KR 1.
Trup je uzpůsoben pro zástavbu různých řídících jednotek od velikost NAZE REV6, KK 2 až po Multiwii PRO.
Předpokládaná hmotnost je do 400 g.
Toť zatím ke konstrukci vše. Datum postavení záleží, až budou výpalky z laseru a ohraňováku.
Vašek K.

Komentáře

26. 3. 2016
Po odladění smyslu výchylek na směrovce a pravého serva jsem se pustil do ladění PID regulátorů. Zatím ještě model nevisí, jak bych si přál. Projevil se pozemní efekt rezonancemi rezonančního kmitočtu cvičného kříže a soustavy multikoptéry a to kmitáním serv ve stavu, kdy je koptera na podvozku bez odlehčení tahem motorů. Zatím nastavené hodnoty P a D na výškovce jsou asi moc vysoké, protože už se mi několikrát stalo, že koptera udělala kotrmelec. Zatím to stálo 2x2 vrtule GWS 6x3, tak jsem sáhl po sice těžších, ale bytelnějších 6x4, s těmi se koptera dříve odlepuje od země a zatím přežily už 3 kotrmelce (stačil jsem stáhnout plyn).
Protože mám jen jeden akupack, tak další letové zkoušky budou až zítra, pokud nebude moc foukat vítr nebo pršet.
Toliko zatím vše.
Vašek
21.3.2016 19:39 Blacksmith
Konečně připraveno na start. Cvičný kříž hotov a připevněn na podvozek. Zítra zkusím první poskoky, přískoky...
Vašek
PS: Vzletová hmotnost s cvičným křížem je 406 g.
20.3.2016 18:21 Blacksmith
Tak po mechanické stránce hotovo. Software jsem nastavil v aplikaci Baseflight, zatím jen předběžně. Nyní musím vyrobit cvičný kříž a pak zkusím první starty a ladění PID.
Vašek
13.3.2016 16:57 Blacksmith
13.3.2016
Momentálně zbývá doplnit výztuhy podvozku, ocasní plochu (směrovku), kterou mi omylem vypálily z nerezu a zapojit poprvé palubní systém na aku a odladit. Pro první starty plánuji něco jako tréninkový kříž pro heli.
Hmotnost bude tak 385 g.
Vašek
22.2.2016 18:10 Blacksmith
Doplnění:
plánuji do trupu instalovat malou krabicovou libelu KR 12 pro nastavení kalibrace ACC a magnetometru.
Vašek
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek