Heinkel He-119
Parametry
Výrobce: Moje maličkost ;)
Rozpětí: 800 mm
Délka: 750 mm
Vrtule: APC 5,5x4,5
Motor: Dualsky XM2215MA-17
Elektronika: Regl 6A Dualsky + externí BEC
Serva: 2x HS-40, 2x HS-53
Baterie: Dualsky Xpower 800-3S EX
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Postaveno podle plánku, který dlouho visel na zdi v garáži. Vždy se mi líbil jak tvar letadla, tak detailní provedení plánku včetně různých detailů a promyšlené konstrukce. Byla to celkem výzva, jelikož jsem ze začátku vůbec nevěděl jak některé části postavím, ale v průběhu stavby jsem postupně na vše přišel a dopadlo to.
Další divoký nápad byl, že si tento model postavím jako svůj první s celoplechovým potahem z plechovek od nápojů. Lákaly mě k tomu tvary, které nejsou na tento potah úplně nejjednodušší, ale velikost éra a s tím spojená vysoká váha díky tomuto potahu mě tak trochu děsila. Nakonec se ukázalo že i tyhle obavy nebyly na místě.
V sobotu 19. 12. v poledne proběhl první let a během odpoledne ještě několik dalších. Vše proběhlo naprosto v pohodě. Éro je příjemné na pilotáž, díky své váze je trochu rychlejší jak ve vzduchu tak při přistání, ale řekl bych že v mezím normálu. Čekal jsem to ještě horší :)))
Ještě několik detailů ze stavby. Na potah bylo potřeba cca 170 gramů plechu, což je cca 60 dm2 potahu, vpředu kolem motoru je prstenec z olova pro dovážení o hmotnosti 47 gramů. Motor Dualsky 16,5 gramů, celkem prcek, ale funguje to. Regl 6A Dualsky je podle kalkulátoru při plném plynu a zvolené vrtuli zatížen stále 6A, je použit externí BEC. Pohonná baterie je skoro v ,,pilotní kabině,, a vše co šlo je před těžištěm nebo co nejvíc vpředu co to šlo. Přeci jen dlouhý ocas a potah plechem se musel někde projevit.
Navíc se v modelu vozí stabilizace Guardian, v režimu 2D letí jak po kolejích a je to ideální pomocník při přistání, 3D je pohodová na létání a funguje naprosto dokonale, ale kdo vyzkoušel, ví o čem píšu ;)
Edit 21. 12. 2015: více info o použité technologii potahování plechem je mnou rozepsaná zde: http://rcfree.cz/viewtopic.php?f=9&t=639
Myslím že tam je vše celkem pěkně popsané ;-)
A děkuji Vám všem za kladné ohlasy, potěší to a popravdě vůbec jsem to nečekal....
Edit 24. 12. 2015: přidány dvě fotky z dnešního létání, vzlet a průlet. Omluvte kvalitu, ale alespoň to, fotografka focení pohybujícího se éra moc nezvládá, z asi 25-ti fotek se dá vybrat tohle :)))
Nějaké další info zde: http://www.rcfree.eu/viewtopic.php?f=7&t=715&hilit=Heinkel&sid=ff8f57397e2da74fff6aa12f2b597dcf
Komentáře
Trochu později koukám na tvůj model a moc se mi líbí.
Hej chlape tak tohle je bomba!! Krásná modelařina a navíc opravdu neokoukaná předloha!!! Upřímě..i když mám přehled..tak tohle éro jsem si muse vygooglit. jasná deset bez debaty!!!! Ať se daří!
Naprosto luxusní!
Jak letadlo, tak popis a navíc trochu i podobný zájem neobvyklostí letadel..
Mám to podobné a dokonce i s tím časem..
Mám toho mnoho na dodělávání a tohle mě vždy neskutečně potěší a nabije...
Ať se nadále jen daří, jak ve stavbách, tak letech, záletech i přistáních...
Dííky!
Parádní, precizní modelařina.... A ta předloha... hmmmm :-), modelářské srdce se tetelí blahem.
Skvelá práca. Poťah je lepený chemoprénom? Nebortili sa tie rebrá po pritlačení-pri lepení? Koniec chvosta a krídel si asi vyklepával v nejekom prípravku však? Naznačenie nitovania-asi nejaké ozubené koliesko na rukoveti že? Nádherný kúsok.
nádhera,je to luxus,závidim :-)
Pěkná, neokoukaná předloha, perfektní stavba a ten klempířský potah je dokonalý! Nádherná práce!