Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1995

Modelář od:2006

Bydliště:Příbram

ICQ:323059193

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Short Skyvan facelift

You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
uz2l7N6VA_w

Parametry

Výrobce: vlastní
Kategorie: Polomaketa
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1380 mm
Délka: 800 mm
Váha: 1200 g
Vrtule: 35x3
Motor: 2xEM300/26
Elektronika: duplex 2.4Ghz
Serva: směs zbytků :-D
Baterie: 2x 3čl 1200mAh lipol

Hodnocení

7.74
z 10 | 19 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Čtyři roky létal bez barvy tak jí konečně dostal. Nové směrovky, čumák,vlečný háček a dvě serva na křidélka kvuli klapkám. Tak jsem zvědavej jak to bude fungovat. Schází dodělat lyže a až bude slušnější počasí přidám foto z venku. Zkouška lyží zde http://www.youtube.com/watch?v=uz2l7N6VA_w

Komentáře

Mě se to líbí,kdybych měl plán okamžitě si ho postavim taky.Miluju takovýhle obludy :-)
1.2.2014 07:56 fasciman
Z prvého pohľadu mi príde plocha výškovky a stabilizátoru malá, pri tak malom ramene od krídla. Existuje niečo, ako "mohutnosť chvostových plôch", bude to takto OK ? Inak model sa mi páči.
30.1.2014 17:17 Tomajz
Přidáno foto a video :-) decela to funguje (na zemi)
30.1.2014 09:31 Tomajz
Ok klapkám zkusim dát jen trochu při rovném letu, Díky za rady
30.1.2014 08:52 newor
S tými "klapkami" ako to máš teraz sa to z veľkou pravdepodobnosťou zosype po odtrhnutí prúdenia na krídle pri prvej pomalšej zatáčke...Skús dorobiť ešte aspoň jedno servo a klapky dať ako klapky a krídelká nechať ako krídelká...Je to sympatický model, škoda ho zrušiť kvôli základným konštrukčným nedostatkom :-)
29.1.2014 22:02 Tomajz
Dodělávám lyže a jsem moc zvědavej jak se to bude chovat na klapkách :-D
Před úpravou to létalo pěkně ale neohrabané to trošku bylo.
28.1.2014 00:01 geo
Teda je to strašidelná krabice, ale mě se líbí. Nejspíš to i poletí, nebude se muset dělat rozpočet na přistání - ubereš plyn a sestup jak rychlovýtah ... Poslechni Veku1 - má pravdu ten kluk šikovná!!! Trošku by chtělo udělat tu povrchovku líp, ale hlavně to chci vidět aspoň na fotce v letu. Máš palec nahoru... Jo a nevymlouvej se na starou balzu, i sebestarší jde brousit a kytovat.
27.1.2014 00:13 veka1
... i kdyz budes vlekat jen kus hadru (transparent), neni vhodne, aby byl privazany na ocas modelu.
Jeho aerodynamicky odpor, znasobeny pomerne velkym ramenem (plosna delka trupu+vlecne lanko), negativne ovlivni ovladatelnost modelu. Proste snadno dostanes model do situace, kdy momenty od ridicich ploch nedokazou prekonat momet, vytvoreny odporem vleceneho predmetu (kluzak, transparent) a model se dostane do neovladatelneho rezimu. Asi tak , jako kocour, ktereho nekdo za ocas zvedne z povrchu zemskeho....
Pokud je hacek u vlecne masiny v tezisti , nebo lehce za tezistem (na hrbetu , nebo boku trupu), ovladatelnost modelu je narusena jen minimalne.
Vlecna obvykle stoupa pod uhlem, na ktery pohhonna jednotka jeste ma.Vleceny kluzak ji udrzuje v natazenem stavu automaticky( kratke rameno mezi tezistem a zavesem hacku) a leti prakticky nad vlecnou (tahne ji nahoru). Vyvozovany momet je relativne maly a nebrani volnemu pohybu vlecne kolem vsech tri os.

Vzhledm k nemoznosti seroizni kontroly vzajemne polohy modelu v prubehu vleku, nelze dost dobre aplikovat styl aerovleku pouzivany u normalnich letadel.

PS.aby se vlecne lano nedostalo do mezer mezi kormidly, byva na nem navlecena lehka buzirka. Jeji prumer je vetsi nez jsou zminovane skviry a je cca 0,5-1 m delsi, nez vzdalenost mezi hackem a kormidly. .

veka1
26.1.2014 23:18 Tomajz
za letadlem nebude kluzák 800g ale zatim pujde jen o zkoušku vytahnout osazené epp házedlo, háček je v těchto místech aby se špagát nemohl do ničeho zamotat.
26.1.2014 22:20 veka1
...premyslel si trosku o tom co se stane( z pohledu mechaniky letu), kdyz na ocasni plochu prezentovaneho modelu povesis cca 500-800g tezky kluzak? Pokud ano,proc mas hacek umisteny pod ocasem a ne v tezisti,pripadne lehce za tezistem?
Ps. pred casem jsem ti daval kontakty na lidi u vas,kteri by ti v mnohem mohli poradit i technicky pomoci, protoze problematiku aerodynamiky, mechaniky letu a konstrukce letadel ovladaji. Uz si za nima byl?

veka1
26.1.2014 20:30 Jan_K
Dávám za 5.Ať to lítá.
26.1.2014 17:06 Tomajz
Když se podíváte na ostatní modely tak je tam verze 1, kterou jsem stavěl cca 4 roky zpět. Bylo mi tehdá asi 14 let a bylo to moje první éro co jsem postavil. To je na něm vidět, s tím musím souhlasit. Kostra a vše ostatní zůstalo ale mělo to dost šrámů takže je nový potah na křídlech a podobně. Chtěl jsem ho uvést znovu do provozu protože ho mám rád a dobře se mi s ním léta. Toť vše. Video nebo alespoń nějaká fotka z letu jednou určitě bude.
26.1.2014 16:28 borsoj
A já mu fandím.Proč ne dát dobrou známku.Vlastní stavba a hlavně si věří,že to poletí.Taky proč by to nemělo.Třebas bude i video z letu.
26.1.2014 15:20 Tomajz
Nejspíš to bude tím, že letadlo je postavené ze zbytků 50 let staré balzy po strýcovi. A také že na to nemám asi čas jako Vy. Prostě je to éro na víkendové polétání které vzniklo z plánku na A4 po nocích ;-)
26.1.2014 14:02 supus
Na to že "modelaříš" 8 let je to slabé.
26.1.2014 13:48 Tomajz
tohle má čelní odpor jak autobus :-D
26.1.2014 12:28 Patiko
Trošku viac aerodynamiky a bolo by to v poho...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek