Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1962

Modelář od:1974

Bydliště:Kourim

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Mistral

Parametry

Výrobce: Reichard
Kategorie: Větroň
Materiál: Laminát + balza
Rozpětí: 2600 mm
Délka: 1150 mm
Váha: 1993 g
Plocha křídla: 48.5 dm2
Vrtule: 12x6,5
Motor: MVVS 4,6 /1120
Elektronika: Jeti DUPLEX 8 EPC / FOXY 45
Serva: 4x HS81 / 2x HS85
Baterie: LiFe 3S 2300 mAh / NiMh 5čl 2000 Eneloop

Hodnocení

8.08
z 10 | 13 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Další objekt ze skanzenu NiCd/NiMh ery :-) - zakoupen před léty za zlaté ery SCZ modelbazaru v Uhřiněvsi ve stavu nové, leč sestavené stavebnice. Nicméně břicho trupu bylo bez škrábanců, směrovka nezalepena a tak to vypadalo spiše na nějaký nedokončený projekt. Bohužel, při stavbě se objevil klasický problém tehdejšich stavebnic a to náhon výškovky. Ten již vestavěny měl nepoužitelné tření - tj. výškovka zůstávala pokaždé v jiné poloze. Ani náhrada za nový bowden, lepený na několika místech a s drážkovaným vnitřkem nepřinesla zásadní zlepšení. Protože jsem tehdy koupil Deimose a opět v SCZ :-) a protože Deimos byla láska na první pohled -to éro mne proste zaujalo svoji eleganci, která na fotkách není zcela zřejmá . A tak jsem odložil Mistrala do "sklepního archivu" . Reinkarnace Mistrala přišla až když jsem při klasickém novoročním polétání (protože jak na Nový rok -tak po celý rok ) pochroumal Deimose ( a to ne samotným letem, ale průchodem se sestaveným érem přes dveře :-( .... ) Musel jsem najít nějakou náhradu tj. klasickou elektru cca 2,5 m pro podvečerní polétání - BTW to je typ, se kterým toho nalétám přes rok nejvíce. A tak během dlouhé zimy 2012/2013 jsem oprášil zasutého a zaprášeného Mistrála a dal ho konečně dohromady . Místo původního motoru RAY jsem použil MVVS, chystaný jako pomocný motor do Blaníka. Toto obnášelo vyměnu původní motorové přepážky. Výškovka byla vyřešena přesunem serva do kýlovky a ovládání krátkým přímým náhonem. Přesun serva dozadu pochopitelně rozhodil težiště. Jelikož jsem nechtěl pro Mistrala kupovat nové aku - použil jsem do něho 3 články LiFe ze 6čl článku z L33. Aby vyšlo těžiště, musel jsem je posunout co nejvíc do čumáku a místo přijímačového 4 článku použít 5 článek. Pak jsem nemusel již vůbec dovažovat. Jarní zalet dopadl nad očekávaní dobře - pouze malé dotrimování výškovky a zprvu snížení výchylek butterfly. Létá klidně, do velkých rychlosti se nedá moc nutit, takže spiše ideální ero na večerní relax nežli nějaká divočina. Do kapsy dva packy Life - a domů se jde za šera :-) Kvalita stavebnice odpovídá tomu, na co jsem u Reicharda zvyklý, kvalitní průměr. Letadla z této doby nemají trup vyztužený uhlíkem, ale i tak, ve srovnání s Primou a Mefistem tehdejší doby, je trup pěkně tuhý a snese i drobnou kolizi s kamenem v trávě, bez viditelné úhony. Křidélka nelícují zcela s odtokovkou, tj. jsou o cca mm zkrouceny ale na funkci rostlináře to nemá zásadní vliv .Přistání bez protivětru si bez klapek nedokáži přestavit, vcelku dost dlouho nad zemi plave .Jinak let je stabilni , možná bych posunul težiště o kousínek dozadu, ale dá se v pohodě i s původním nastavením. Odhoz v této motorizaci je o mírném máchnutí mírně dolů a ledadlo jde majestátně do vzduchu, hezky za vrtulí . Takže já - i když cajzl od Prahy, jsem s tímto moravským modelem nadmíru spokojen :-) Za tehdejší 3 tisíce - hromada pěkné muziky :-) Jak je na tom dnešní verze Mistrala, která se již dělá se servem výškovky vzadu nevim a vcelku by mne to zajímalo . I když....model je to koncepčně letitý a konkurence v této kategorii je obrovská a není divu - tento typ patří k základní výbavě :-) každého poklidného elektroletce .

Komentáře

K tomu novějšímu trupu Mistrala: je to mnohem lepší a přesnější, jiné jsou i přepážky do trupu, obecně se dá říct, že je to úplně jiný, tj. lepší model. Jen směrovku jsem si udělal sám (kýlovka je mnohem tlustší, aby se tam vešlo servo)... trup jsem měnil po letech, jinak Mistrala provozuju už 8 let, a to těžiště mám víc vzadu jako u všech svých větroňů... létají pak líp
25.11.2013 00:55 Makobear
Omlouvam se za opozdenou reakci na dotaz o pruzích ( nejak si totiz neprocitam svoje modely :-) Ty pruhy jsou cerny Oracover - tj. potahovaci folie. Zacinaji ve stredu nabezky a proto je musim obcas prizehlit .Protože pokud se folie jenom trochu odchlípne - letem se to zacne odlupovat víc a víc ....Ale není to nijak krtiticke. Zehlim tak dvakrát za sezonu :-) a s Mistralem toho naletam zejmen behem leta nejvic :-)
6.11.2013 20:27 JINDRA
Za 5 - Mistral je moje slabost. Chci se zeptat: ty pruhy zespodu jsou samolepka nebo barva. Omluvte dotaz navrátilce ještě s klasickými (spíše historickými) znalostmi technologií.
19.5.2013 10:22 Rocky_MK
Dávám 5. Sice je normálně dávám jen vlastním stavbám (od nuly), ale oceňuju vyplněné všechny údaje a popis. Éro pochopitelně taky... :-)
19.5.2013 10:20 were
Ja mam Passata, coz je myslim temer ten samy model, jen s jinym resenim kabiny a uchyceni kridel v trupu a i po x letech je to stale moje nejoblibenejsi ero, predevsim diky velice hodnemu profilu a celkove prijemnym letovym vlastnostem
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2021 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek