Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Bydliště:Praha 6

Letiště:Kde se dá...

ICQ:204997427

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Reno Combat Mustang

Parametry

Výrobce: Pepa a já
Kategorie: Polomaketa
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 780 mm
Délka: 640 mm
Váha: 320 g
Vrtule: 8x4 GWS
Motor: TG 1400kv
Elektronika: Plush Basic 25A
Serva: 9g HC
Baterie: 3s 100mA

Hodnocení

6.46
z 10 | 13 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Je to Combatové éro.
Je to tak trochu obšlehnutý FrreAir :-)
Kamarád Pepa mi ho vyřezal, a já osadil a nabarvil.
Vždy jsem chtěl Reno Mustanga, bohužel Reno trup se nepovedl tak udělal klasického.
Zbarvení mělo být jako má závodní Mustang ale éro nebylo na obloze vidět protože je celostříbrné.
Takže tam jsou pruhy jako má klasický Mustang a spodek kvůli dobré viditelnosti má pruhy červené.
Tak jsem mu udělal aspoň paneláž, 4hod s fixou, no o těch tečkách se mi i zdálo :-)

Komentáře

Kurnik chlapi, jak se říká na Slovensku: Nieye duowod sa shkriepiť :D
Hlavně že to dobře lítá a dělá to radost!
Happy landing!
19.4.2013 21:13 dejfak
:-) hihihi
19.4.2013 21:08 LSoft
I think this is the beginning of a beautiful friendship! :D
18.4.2013 12:08 dejfak
To co mám tady tak bych si na větším éru nedovolil.
Je to prostě lehkej houbák.
Jinak proč ne, můžem někdy hodit řeč.
18.4.2013 10:47 veka1
hmm, myslím že tě chápu až moc, ale skus to vysvětlit pánům Eulerovi a Tetmajerovi , co vymysleli toto: http://www.sps-ko.cz/documents/MEC_kratochvil/PRU%C5%BDNOST/22_PRUZNOST_A_PEVNOST_Vzp%C4%9Brn%C3%A1%20pevnost.pdf

PS. když chceš můžeš mi zavolat např na skype, pokecáme trošku o problematice,nebo jen tak , obecne o letadlech ( kontakt najdeš na mém webu) .
veka1
18.4.2013 08:06 dejfak
Už jsem to tu popisoval, důvodů jsem udal dost.
Tohle není špatné řešení u takového letadla.
Takhle to je kvůli hmotnosti, serva jsou v zadu kvůli tomu aby táhla byla nejkratsí,a každých dalších pár gramů v zadu je posunout baterii víc dopředu kde není tolik hmoty v úzkém čumáku. Kdybych servo zapustil do trupu abych nedělal Z ohyb, koukalo by servo z druhé strany,ocas je v tom místě dost tenký. Výrobce Podobných letadel to řeší tak že servo VOP dá skoro za kabinu. Pak je tam dlouhatánské táhlo přes celé letadlo. Někteří to tak mají ale když jsem viděl co to dělá za neplechu a stejně tam dávaj něco jako vodítka tak zlaté toto řešení a Z ohyb. Kdybych servo zapustil a koukalo by z obou stran, tak tím se oslabuje konstrukce. Z venku nemám zařízlé ani kablíky, vše je vedené vnitřkem v šachtách. Každé říznutí i zalepené je pak při střetu naškodu a letadlo se v místě říznutí i rozlomí na půl. Navíc vodítko bych tam dal i kdyby tam bylo ocelové táhlo. Chtěl jsem ho dát i na VOP ikdyž je tam krátké táhlo. A to z důvodu ťukanců, mockrát se stalo že při lehčím střetu kde se nic nepoškodí a letadla se o sebe jen otřou, se ohne táhlo a pak se to špatně řídí.
Další důvody jsou tu už popsané.
Něco mi ale říká že to stejně nepochopíš (nevezmeš to), a budem mít z toho RCAlba RcMánii :-)

18.4.2013 01:17 veka1
djefak... je nějaký důvod, že nemůžou být provedeny všechny táhla na tom letadle minimálně tak, jak je to k výškovce? Samozřejme že můžou , když bys to udělal. Místo toho tu obhajuješ neobhajitelné a přesvědčuješ mě, že to tak může být , bo je to jenom několik gramů hmotnící combat, určený prakticky k cílené likvidaci,tak proč na něm upatňovat obecné konstrukční zásady, že? Ber v potaz, že to čtou lidi problematiky neznalí ,kteří pouze odezírají a pak to podle odkoukaného zmastí .
Když na to přijde ,je to tvoje konstrukce a funguje k tvé spokojenosti. Že by mohla být strojařsky víc sofistikovanější na to už bohužel neslyšíš.
Nikde jsem nenapsal, že jsi něco zprasil, jen jsem od tebe chtěl slyšet rozumné zdůvodnění , proč na tom modelu nemáš táhla v přímkách ... bohužel si zatim prakticky neodpověděl a sděluješ mi, že se bavíme v nepochopitelných sférách . Možná pro tebe ... ja jsem nohama na zemi. :-)

PS. tajně jsem doufal že napíšeš: " na dalším letadle to skusím udělat o něco líp, když už tu informaci mám" , bohužel, asi jsem fakt naivka.:-(

veka1


16.4.2013 22:01 dejfak
Veko, Veko
Zacházíš do pro mě nepochopitelných sfér.
Mohu tě ujistit že Bezpečnost je na prvním místě.
A to tuto kategorii srovnávat se spalovákama, tak to je uplně něco jiného. to éro váží 320g
Spalovák je zbraň, viděl jsem chlapíka jak mu ten spalovák rozlámal ruku na hadry, a nic neselhalo.
To co létám je nejlehčí kategorie
Celé tvé popichování a poučky, nějak jim nerozumím. Jo kdybych měl to letadlo opravdu sprasený ale tohle mi nejde narozum.
Mám už několikáté takové letadlo, a ani jednou se nestalo že by mi něco selhalo kvůli tomu že jsem něco udělal špatně.
Letadla si vážím a mohu s klidem říct že patřím mezi piloty kteří mají nejméně střetů.
Nějak nevím o co se snažíš?
Tady přikládám ty podle tebe sprasený táhla, který jsou uplně mimo.
http://dejfak.rajce.idnes.cz/combat/#noname.jpg to je opravdu o strach jít s tím do vzduchu. :-)
16.4.2013 21:08 veka1
...dejfak ,dejfak.
Ty si stál u zrodu světového a českého combatu , že ho tak zhazuješ?? Neb tvrdit "však to stejně rozbiju", tak proč to dělat pořádně je zcela mimo mísu :-(.
Když jsme kdysi tvořili první pravidla combatu, mj zásadní otázkou byla bezpečnost = mít vyřešeno vše pokud možno jednoduše, ale funkčně a spolehlivě. Proto se v konstrukcích objevili jehly karburátoru mimo motor, samostané a nezávisle ovládané poloviny výškových kormidel, zdvojené uchycení křídel , kotvení motorů ke konstrukci ....
Platilo to jak pro Scale tak pro Open combat. Bohužel co je skutečný Open combat pravděpodobně netušíš, jinak by jste si tak nepojmenovali vaše letištní radovánky s gumídky. Přijde mi, že zavedením gumových combat kategorii se v lidech nějak vytrácí pocit zodpovědnosti za sebe i stroj (však to skoro nic neudělá, nic to nestojí ... ),
Budiž ,stejně si však myslím že i ty gumy by si zasloužili konstrukčne a stojařsky kvalitní provedení systému řízení. Co se týče omalovánek ty máš pěkné, ale to mě moc netrápí. Tečky na letadle nikomu hlavu nerozmlátí ani nezpůsobí jeho destrukci.

veka1
16.4.2013 10:20 dejfak
Hezky napsáno.
Nechci tu obhajovat to co jsem na letadle vytvořil.
Postavil jsem dost letadel i velkých strojů.
Ale tohle je combat! Žádná maketa, polomaketa, ani éro na pohodové létání.
Tohle je válečný, bojový stroj. Nenech se zmást tou paneláží a rádoby hezkým vzhledem.
Někdy se stane že první vzlet je také poslední.
Tudíž nemá cenu si u takového stroje lámat hlavu co a jak pasuje, nebo dokonce jestli je táhlo v přímce.
Je velice pravděpodobné že to éro bude mít po závodu zcela jiné křivky. Po lepení při závodech to bude i možná jiný model :-)
Takže tvůj příspěvek je technicky správně popichující ale v případě tohoto stroje, v této kategorii zcela zbytečný.
Udělám fotky některých strojů jiných pilotů po půl odlétané sezóně. A to se pak můžeš vyřádit nad správností modelařiny, co se má jak dělat. :-)
Kupodivu ty nejlépe létající a největší poslepované vraky , patří pilotům na prvních pozicích celkového hodnocení.
A to ten můj je postaven ještě krásně.
At´ žije Combat :-)
16.4.2013 09:24 veka1
Nevím co myslíš tím křivé.. myslím tím to, že jejich tvar mezi koncovými body ( klouby) se ani zdaleka neblíží přímce. Prostě to nejsou rovné tyčky, ale nhledej v tom vědu....
Stačí upatnit v konstrukci základní postuláty platné ve strojírenské praxi... v tomto případě respektoat pravidla jež platí pro vzpěr štíhlých prutů s kloubovým uložením.
Zvyk je železná košile.. ted na malém,účelovém modelu ti to projde, u většího by podobné řešení pravděpodobně mohlo být příčinou divného chování modelu nebo i jeho zkázy.

Hlavně si nezdůvodňuj jak to nejde, spíš model od počátku navrhuj tak, aby táhla vycházeli dle možnosti přímé,přiměřené délky vzhledm k průezu a materiálu táhla ,bez nutnosti použití vodítek .
Jejich uložení a tvar by měl respektovat podmínku minimálního vybočení (vysunutí) ze směru působicí síly kvůli eliminaci vzniku paraziního zatížení ohybem, jak táhel, tak pák.
Z hlediska symetrie výchylek by táhla měli být v neutrálních polohách kolmé k ovládacím pákam. Jakýmkoli třecím vodítkam ,které chtě nechtě zvyšují odpor proti pohybu táhla je dobré se vyhýbat. U velkých letadel se k tomu účel používají pomocné uhlové páky nebo kadky a hlavně rozdělení dlouhého táhla na několik kratších ,dimenzovaných a uložených tak, aby nevybočili ani při maximálním zatížení systému řízení.

PS. Z nebo W ohyb na táhle, vymysleli líní modeláři v době neproporcinálních souprav a elektromagnetem ovládaných kormidel ,aby mohli jednoduše trimovat. Tehdy to bylo celkem vyhovující a účelové řešení. Bohužel asi netušili ,kam se modelařina v oblasti RC dostane a že současní modeláři se nedokážou momentálnimu stavu techniky ( větší modely, silnější serva ..) v oblasti konstrukce táhel přizpůsobit :-)
veka1
14.4.2013 09:38 dejfak
Tak nýtování trvalo něco přes 4hod. Pak už to jde rychle, jak si uděláš systém.
Jinak na brečeni není čas. Jsou to závody. Když se něco poškodí musí se to rychle opravit. Samozřejmně to zamrzí když se něco rozbije.
Letadla mám na létání a né na rozbíjení, ale jsou to závody a někdy se prostě nějaká kolize přihodí. Tak to je.
14.4.2013 08:42 LSoft
Zajímalo by mě, kolik hodin trvala tvorba nýtování a kolik hodin člověk brečí po tom, co eroplán dostane takovou čočku, že už nejde opravit? ;)
14.4.2013 00:42 dejfak
Nevím co myslíš tím křivé. Jestli nejsou podle pravítka nebo ty Z ohyby? Jestli nejsou přesně rovné, tak po prvních závodech nebudou o nic rovnější, spíš naopak. A to Z ohnutí je kvůli tomu že mám ovládanou SOP to Z je tam kvůli tomu, protože je tam vlepený kousek trubičky jako vodítko. Je to kousek bovdenu.
Kdyby tam byl rovný drát tak bych tu trubičku musel vypodložit klínkem. A proč je tam trubička? Drát už má délku a je z AL a ohýbal by se.
U křidélek mi servo vyšlo dost nahoře, takže u koncovek bych to musel stejně honout. Nebo otočit variabilní koncovky, zase by se ale špatně štelovaly při rychlích opravách na letišti. A zetko na servu a variabilky na páce? Páka je na koncovku dost tenká a navíc jich mám plnou krabičku. Takhle je to blíž ke křídlu a není to tolik náchilné na poškození při přistání. Také to trochu pruží, což se při střetu může hodit. Na VOP je servo blíž, drát je krátky a je tedy rovný.
14.4.2013 00:04 veka1
Zajímavý stroj. Jen nějak mi nejde do hlavy, proč jsou všechny táhla křivé . Můžeš k tomu dát nějaké podrobnější vysvětlení?

veka1
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek