Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1962

Modelář od:2008

Bydliště:praha

Letiště:letňany

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

TOPAS

Parametry

Výrobce: já sám
Kategorie: Akrobat - F3A
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1450 mm
Délka: 1300 mm
Váha: 3440 g
Vrtule: 11/6
Motor: ASP 7,5ccm 2,t
Elektronika: ASSAN 2,4GH
Serva: HS 311

Hodnocení

8.46
z 10 | 13 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Model jsem postavil podle plánu p.Bence které jsem získal spolu s ostatnímy plánky od bývalého kolegy modeláře.Pouze jsem upravil uložení křídla z původně dolnoplošníka na středoplošníka.Model má za sebou 5.úspěšných startů a přistání.Je to dost rychlý model ,ale i při pomalém letu se chová nezáludně a nepadá po křídle.Myslím že na první model mnou postavený to dopadlo docela dobře.

Komentáře

To newor:
dakujem za vysvetlenie, ma to logiku, vlastne aj torzka ma roky orientovane pozdlz rozpatia. Paskovanie s rokmi pozdlz je teda len konstrukcne zjenodusenie podobne ako stojina medzi nosnikmi s rokmi pozdlz, ktora taktiez nema velky vyznam (ale lahko sa vyraba)
11.7.2012 19:06 petr_v
Ano jedná se opravdu o p.Jana Bence ze Smetanova nám. v Havl.Brodě.Popis vyšel v časopise Model hobby č.6 v roce 1997.
11.7.2012 19:02 Hoki
Ano, je to podle plánku p.Bence z H.B. Mám od něj nějaké plánky taky. Nikdy mi nic za letu neprasklo a když už s tím člověk ubalí o zem, je jedno jak je to páskované. Ale to je jedno chlapi - hlavně že nás to baví a že nám to lítá. Letu zdar!
11.7.2012 08:18 newor
Páskovanie z priečne rezaných pásikov sa robí preto, aby sa spevnilo rebro a vytvorila sa väčšia plocha na prilepenie k poťahu, čo následne zvyšuje tiež pevnosť aj tuhosť krídla. Ak je takéto páskovanie (plus napr poťah torznej skrine..) robený správne, je možné použiť oveľa tenší materiál so zachovaním tuhosti. Napr. na to páskovanie nemusí byť balza 2mm, ale stačí 1mm a nepokrúti sa lepením a lakovaním poťahu (nažehlením a vypnutím), nepraskne pri namáhaní tak, že sa odlomí aj kus rebra (vezme ho so sebou, keďže rebro je "pozdĺžne" a rovnako aj páskovanie...). Smer dreva je proste dôležitý a to nie len na páskovaní. Ale samozrejme si to môže každý robiť ako chce, a ja želám každému, aby "nikdy neshledal konstrukční problémy" :-)
11.7.2012 06:50 paulo
To paskovanie rebier by zaujimalo aj mna, nejaky konkretny dovod preco by mali byt roky balzy priecne?
11.7.2012 00:28 vachyshb
Na pana Bence vzpomínám, byl to totiž členem našeho klubu v Havlíčkově Brodě (myslíme-li stejného). Je to ale dlouho, co odešel do modelářského nebe. Pěkná klasická stavba a neokoukaný éro.
10.7.2012 16:02 Hoki
TO newor: celej život řežu páskování žeber jako "petr v" a nikdá jsem neshledal konstrukční problémy. Takhle je to i snadnější na řezání a pevnostně to je dostačující. Když je kvalitní torzní skříň.
10.7.2012 08:09 newor
Na prvý model veľmi slušné, tá hmotnosť je síce vyššia, ale aj to má niekedy svoje výhody...K stavbe malá technická poznámka - páskovanie na rebrách by malo byť z priečne rezaných pásikov, nie je to síce také pohodlné ako ich reznúť z "prkna" po dĺžke, ale z hľadiska konštrukcie to je správnejšie.
Nech to lieta! :-)
10.7.2012 07:23 Kiwira
Konečně zase jednou klasická stavba, přeji Ti hodně úspěšných letových hodin. Mirek
10.7.2012 05:39 Hoki
Ahoj, chválím klasickou stavbu, ale co ta váha? Toto je váha akrobata o R-1600-1700mm na 10ccm. Pak se nediv, že to je rychlej model. Chtělo to tak 2600-2700g. Ať Ti to lítá, M.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek