Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1977

Modelář od:2007

Bydliště:Olomouc

Letiště:Olomouc Holice,MK Uničov

Začátečník

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Experiment

Parametry

Výrobce: Vlastní
Kategorie: Cvičný model
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1300 mm
Délka: 1000 mm
Váha: 850 g
Vrtule: GSW 10x6
Motor: BMA 2212 1000kv
Elektronika: Optic 6 regl. DYS 30A
Serva: HXT 900
Baterie: Turnigy 3S 1600mAh

Hodnocení

8.42
z 10 | 24 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Tento model jsem začal stavět z vlastní zvědavosti. Všechno na tomto modelu je výplodem mé fantazie,takže originál každým coulem. Je to spíš ze všeho kousek a tak vůbec netuším,jaké budou letové vlastnosti. Zálet je naplánován na příští víkend. Zítra dopotáhnu trup a hurá na to. Postupně budu doplňovat další poznatky a třeba i video...:):)... Na posledním fotu je ukázáno,jak se dá model během chvilky rozložit pro transport na letiště. Synovi se model očividně líbí,tak snad poletí...:):):)...

Průběh celé stavby: http://lovcikrtku.rajce.idnes.cz/Experiment_1/

26.Prosince 2011 - Proběhl zálet k naprosté spokojenosti. Model není zřejmě úplně rovný,tak bylo potřeba trošku potrimovat kormidla,ale po vytrimování se mi model odměnil nádherným letovým projevem. Je to cvičný model jak má být. Letí pomaličku i rychle a stále se krásně ovládá. Hned jak bude video,tak jej dodám....

Video ze záletu:http://www.youtube.com/watch?v=mw7dCDQ1hUg
Video druhý let:http://www.youtube.com/watch?v=6FrWqucKa8U
Poslední video na RCAlbumu:http://www.youtube.com/watch?v=RaRAGjasAsM

17.Května 2012 - Model má nalétáno několik letů a je to pohoda. S modelem jsem velmi spokojený. Kvalitní plánek bohužel neexistuje,takže stavba je stále v hlavě...:):)...

Komentáře

Paráda Františku těším se až ho uvidím na letišti .
15.12.2011 18:59 Karel Blažek
Fajnový, moc líbí
12.12.2011 22:32 Milos_Mintal
Františku maš to hezké a létat to bude.
12.12.2011 12:16 lukrismodel
Hezký to je. Už jsem myslel že jsem jedinej kdo staví klasické modely:-) Už se těším na video jestli bude?!
12.12.2011 05:51 poulicekf
Žebra u kořene křídel jsou překlížka. Nosníčky vzadu jsou spíš pro menší prohýbání potahu. Konstrukce je naprostý výmysl mé choré fantazie a než abych to pojal jako vědeckou práci,tak je to pro mě opravdu experiment a hlavně zábava. Spoustu věcí jsem udělal špatně a dnes bych to řešil jinak,ale zrovna ty nosníčky moc váhy nepřidají. nemám rád prohnutý potah a ty nosníčky to rozdělí na víc samostatných menších ploch potahu. Křídla drží na uhlíkových trubičkách 6x4mm,takže si nemyslím,že to nebude pevné. Na tu hmotnost je to až až. Taky jsem zase nechtěl,aby to při tomto rozpětí vážilo pár deka. To by věci taky moc neprospělo. Jinak letu zdar...:):)..Chybama se člověk učí.

Pro veka1 : Proti krutu jsou vlepeny mezi středové nosníky balzové destičky z obou stran. Pokud tam nebyly,tak se to pořád kroutilo a bylo to docela měkké. Teď se to ani nehne. Křídlo je pevné jako skála a hlavně:není to žádný stíhač,ani akrobat,takže pro svůj účel je to až moc. Pro let dostačující. Spíš půjde opravdu vlavně o ty futra..:):):)...Je to takový můj výmysl na koleně z nudy. Moc jsem nepřemýšlel co přesně k čemu bude...):)...Když to poletí trošku normálně,tak budu spokojený.
12.12.2011 00:09 veka1
madman napsal:Takto bude tužší konstrukce lépe odolávat dlouhodobému namáhání a přepravě - velmi oceňuji.
jo jo... "Důkazem "jsou především spojky křídel malého průměru , umístěné do neutrální osy křídla a kotvené do balsových žeber. Od přímé vazby na hlavní nosník křídla, který přenáší ohyb, bylo zřejmě upuštěno ve snaze zmenšit zatížení na smrkových tyčkách ,že?
Počet nosníků nevadí , nevýhodou však je že narostla hmotnost, bez znatelného nárustu pevnosti a tuhosti. Ten přední nosníček bych bral . Je na tlakové straně a mimo jné může fungovat jako přirozený turbulátor. Otázkou je,zda jako turbulátor není příliš daleko od náběžné hrany.
Použít pomocný nosník v zadní části křídla a nevyužít ho k zavěšení křidélek je minimálně zvláštní. Křidélko, které končí 10cm od konce křídla je sice částečně chráněno před poškozením při dotyku křídla se zemí ( nebo futry dveří), ale "trošku" ztrácí na účinnosi.(je však možné, že to byl umysl) .
Zjímavé však je, že celkové uspořádaní dřevěných prvků konstrukce křídla ponecháva přenos zatížení od krutu foliovému potahu.K čemu to smrkové dřevo v tom křídle je,když maximální ohybový moment svěříme balsovým ( překližkovým) žebírkům a krut zase igelitu?
V každém případě je však nuto ocenit snahu konstrukéra , popasovat s návrhem a realizací zajímavého letadla.
veka1
11.12.2011 21:04 madman
Je pravda, že by se na váze dalo určitě ušetřit. Ale nejsem si jist, že by to bylo nutně pouze k lepšímu. Model je evidentně už svojí snadnou rozebiratelností určen k běžnému a nenáročnému polétání s ohledem na maximální praktičnost. Takto bude tužší konstrukce lépe odolávat dlouhodobému namáhání a přepravě - velmi oceňuji.
11.12.2011 19:56 Kamil
V krídle je voláko moc nosníkov a vyľahčenie podvozka je zlé. Inak veľmi pekná práca.
11.12.2011 18:53 renek
Držím pěsti při záletu :)
11.12.2011 18:53 renek
Držím pěsti při záletu :)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek