Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Modelář od:1976

Bydliště:Frýdek-Místek

Letiště:Frýdek-Místek, Kunčičky

Ukázat přátelům na Facebooku

MiniCorado 2x

Parametry

Výrobce: MV model
Kategorie: Hotliner
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 920 mm
Váha: 945 g
Plocha křídla: 24.8 dm2
Vrtule: Aeronaut CamCarbon 9x7“
Motor: Scorpion SII- 3014-1040
Elektronika: 45A Kastle Creation + 10A Bec., Optima 7 2,4GHz
Serva: Serva 4x HS 65 MG, 2x X 31
Baterie: Turnigy 4S/1800mAh

Hodnocení

7.64
z 10 | 11 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Jsem velmi spokojený majitel dvou full karbon MiniCorad. S oranžovým, které mám na zakázku přímo od M. Vágnera jsem práskl a musel jsem opravovat. Na bazaru jsem v té době objevil bílé. Protože bylo taky carbon a s klapkama, neváhal jsem a jel jsem pro něj do Brna! Zatím co jsem poletoval s bílým, opravil jsem pomalu a důkladně oranžové. Jsem teď spokojený s oběma, lítají perfektně!

Mini Corado je vyjímečný model s vynikajícími letovými vlastnostmi. Můj nejoblíbenější. Na rozdíl od EPP větroňů a malých větroňů s křídlem s jádrem z polystyrénu s tuhým potahem neztrácí rychlost a výšku při zatáčce proti větru. S klapkami v nule má slušnou pronikavost proti větru a s klapkami -2mm létá velmi pomalu. Je vynikající v malé výšce, lze bez potíží hledat termiku. MC létá samo. Můžu nechat model přeletět bez řízení přes celou oblohu a jen se kochat. Klidně bych ho doporučil pro lítače, kteří si nepletou zatáčky a jsou schopni řídit model v motorovém letu, jako pokračovací model. Ušetříš mnoho peněz a čas investovaný do hledání správného modelu (osobní zkušenost). V karbonové verzi má křídlo odolný povrch - oceníš to na svahu. Na stránkách www.pina.cz jsou popisy stavby, seřízení a létání s MC, vřele doporučuji přečíst před pořízením MC. Pokud napíšeš výrobci MC, Michalu Vágnerovi, tak ochotně poradí. Všiml jsem si, že se snaží přispět do každé diskuse o MC, nejen na RCmanii.

Bohužel, z hlediska dokončení nebo osazení, bych ho začínajícím pilotům nedoporučoval. MC je malé a proto je všude málo místa – a to zejména u otvorů pro serva v křídle. Taky dát dohromady páky pro klapky není jednoduché a je třeba si celý mechanismus nakreslit (závisí na výchylce použitých serv) a podle něj řešit instalaci v reálu.

Serva Hitec, která M. Vágner doporučuje HS56HB, nebo HS65HB je vhodné pořídit, protože dlouhodobě si drží přesnost. Jsou odolná a snesou hrubší zacházení. A mají velkou úhlovou výchylku. Samozřejmě, že můžeš použít i Atlasy (dražší varianta), nebo analogy Power HD s kovovými převody. (levnější). Uvádím to proto, že jak serva do křídla instaluješ, tak je budeš z křídla tím malým otvorem obtížně dostávat ven. Proto pozor na levná, málo odolná serva, která nedrží „0“. Dále je důležitá i tloušťka serva. Servo musí být co nejtenčí, aby páka nevyčnívala z obrysu profilu a otvor v křídle se dal zakrytovat přiloženou plochou krytkou a stejně tak je důležitá úhlová výchylka serva, aby ke klapky při brždění vysouvaly do kolmé polohy.

Co se týče konfigurace modelu, musí vyjít z vysílače, který máš k dispozici. Pokud máš 4 kanálový vysílač, zapomeň na klapky v křídle. Pro MC s klapkami je třeba minimálně 6 kanálů, lépe 7 (S, V, 2kř, 2Kl, Mot), nejlépe pokud vysílač umí zpomalení chodu serv (pro butterfly), 2 mixy a 3 letové režimy. Klapky na Y kabelu jsem měl u IONa (Optic 6) a při přistávání jsem ho musel srovnávat křidélky – nyní mám Auroru, klapky jsou na samostatných kanálech, chodí stejně a přistání je jak do peřin. Klapky vysouvám na 90st a křidélka nahoru 7mm a výškovka dolů 5mm, přesně podle doporučení M. Vágnera.

Původně byl v oranžovém MC motor AXI 2217/12, který je super! Výkon, váha, cena, odolnost – tuto kombinaci Turnigy neumí. V době opravy jsem ho namontoval do Slima, kde už zůstal. Hledal jsem jiný motor, o stejných rozměrech jako Axík, který bych poháněl baterií Turnigy 1800mAh 4S 20C (dá se přes internet koupit za necelé čtyři stovky ). Pan Bidovský v Satrii mi doporučil vynikající motor Typhoon 5W.

Nakonec osazení a váhy:
bílé MC: Serva 4x HS 65 MG, 2x X 31, motor Scorpion SII- 3014-1040, regl 45A Kastle Creation + 10A Bec. Vrtule Aeronaut CamCarbon 9x7“. Lipol Turnigy 1800mAh 4S 20C. Váha kompletního trupu 420gr., kompletní křídlo 330 gr.
Údaje z wattmetru WM-0610 (Bel)_měřeno 3.9.2012: I max = 29,7A, Umax = 13,3V, P = 402,5W

oranžové MC: Serva: 2x HS 56 HB (klapky), 2x C 261 (křidélka), 2x X31 (Sm, Výšk.), motor Typhoon 5W (Satria) a vrtule Aeronaut CamCarbon 7x4“. Turbokužel Pohoda Let K30 KL3,17 V34*3*8, regl. Mystery 40A. Váha trupu 340 gr., kompletní křídlo 335 gr.
Údaje z wattmetru WM-0610 (Bel)_měřeno 5.9.2012: I max = 28,97A, Umax = 14,49V, P = 427W
Vyzkoušel jsem silnější oběžku:
Mini Corado Oranžové, motor Dualsky XM3536CA-8, vrtule Aeronaut Glass Fiber 10x7“, trámec 45mm:
Foxy 3S 2600 G2 / Foxy 4S 2200 G2 / Turnigy 4S 1800
U (V) 11,4 / 14,63 / 13,97
I (A) 21,8 / 32,76 / 33,81
P (W) 256 / 493 / 489,2

Mini Corado Oranžové, motor Dualsky XM3536CA-8, vrtule Graupner9,5x5“, trámec 35mm:
Foxy 4S 2200 G2
U (V) 11,65
I (A) 17,05
P (W) 215,3

Mini Corado Oranžové, motor Dualsky XM3536CA-8, vrtule Graupner 10x8“, trámec 35mm:
Foxy 4S 2200 G2
U (V) 16,59
I (A) 30,78
P (W) 435,2


Komentáře

Už když jsem ten příspěvek odesílal tak mi v něm cosi nesedělo. Samozřejmě, myslel jsem výkrut.
11.6.2012 13:36 Boris
Když letí nahoru, tak výkruty, když letí dolú, tak vývrtky... Efektivní nastoupaná výška je do 300m, pak už je špatně vidět.
11.6.2012 10:09 semi
Tak ten můj po rozjezdu taky letí kolmo, ještě dělám přitom vývrtky, ale potom radši stáhnu plyn, protože už je dost vyskoko. Ještě to otestuju. Mám nastaveno 5 min motorového letu a celkem jsem ve vzduchu asi 25 min.
10.6.2012 22:24 Boris
Pro semi:
V mém Slimu mám AXI 2217/12 + Graupner Cam Folding Prop 9"x5". Údaje z wattmetru WM-0610 (Bel)_měřeno 3.6.2012: I max = 24,29A, Umax = 8,99V, P = 222,7W. V motorovém letu jde pěkně kolmo nahoru.
3.6.2012 14:49 semi
Díky. Mám SLIM Termik (740gr) s motorem HiModel A2217/7 (72gr,1250 ot), řekl jsem si , že ho nahradím něčím ostřejším. Na 3s, vrtule 9x5 měřeno watmetrem na plný plyn bere 18 A při 11,6 V a příkon je 210 W. Tzn. že 5W na 3s je přibližně stejný.
3.6.2012 12:14 Boris
Večer jsem spájel redukce (na 4S mám 4mm konektory, na ostatních 2mm). S 3S jsem naměřil: P=165W, I=16,7A, U=9,6V. Vrtule je stále 7x4. ECalc nepoužívám, tak nemůžu radit. Nepočítá on ideální výkony na hřídeli motoru, bez přechodových odporů a bez účinnosti? Měřák který používám se zapojí mezi baterii a regulátor, takže měří skutečný proud a napětí odebírané z baterie a z nich počítá výkon (13V * 23A=299W). Zajímavý je rozdíl ve výkonu 500W a 300W, kdyby byl rozdíl třeba 50W to by nic neznamenalo, ale 66% rozdíl... Boris
2.6.2012 20:21 semi
Tak eCalc je k ničemu, vrtule ACAM 7x4, baterie 4s ukazuje 34A, Volty sedí, příkon 500W, tak to je uplně jinak, než jste naměřil. Tím se asi nedá moc řídit. Tak jestli byste mohl ještě na 3S. Vrtule bude stejná ?
2.6.2012 13:27 Boris
Doplnil jsem dnes do popisu údaje z wattmetru WM-0610 (Bel)_ (měřeno 2.6.2012)
Typhoon bere: I max = 23A, Umax = 12,9V, P = 300W, baterie Turnigy 4S 1800mAh. Pokud by byl zájem, poměřím zítra odběr s 3S.
Boris
29.5.2012 12:25 Boris
Kolik bere nevím, ale pokud je přetížený tak to trvá nanejvýš 15 sec, což motor zvládne. Regulátor Mystery 40A je tam proto, že má BEC 5A. Tem motor mi pro MC a Lipol 4S doporučil pan Bidovský ze Satrie. Moc motorů v té velikosti na 4S není. Včera jsem ohlížel v PVmodel měřák WM-0610 od BELu, v pátek jej možná koupím, tak pak poměřím proud a výkon.
28.5.2012 12:14 semi
Dobrý den.
Díky. Podle eCalcu na 3s a vrtule 7x4 je proud 21,9A a příkon 243 W. Podle specifikací může být max. proud 18 A. Nevíte kolik Vám to bere na 4s ?
S pozdravem Mirek
28.5.2012 10:30 Boris
Dobrý den.
Tady je odkaz na stránky Satrie, 5W je v tabulce dole:
http://eshop.satria.cz/satria/eshop/3-1-Elektromotory/53-3-HET-Typhoon-oslash-28-mm
Dá se použít i na 3S. V zahraničních odkazech jsem našel rozsah 6 – 20V (8,4 - 20V ):
http://www.wiredrc.com.au/shop/brushless-motors/het-edf-5w-1800kv-brushless-inrunner-motor.html
http://www.rctechnics.eu/hetrc-edf5w-1800kv-p-104.html?language=en
Já ho používám k plné spokojenosti na 4S. Baterka je:
http://www.eshop-rychle.cz/model-rozumne/eshop/1-1-aku-baterie/0/5/73-Turnigy-1800mAh-4S-20C-Lipo-Pack
Starší řada je údajně lepší, než nové Nanotechy.
S pozdravem Boris
28.5.2012 08:43 semi
Díky. Dá se ten 5W motor použít i s baterií 3s ?
27.5.2012 22:54 Boris
Doplnil jsem moji mailovou adresu do profilu, tak pokud budete potřebovat vědět víc, můžete mi napsat na mail. Boris
27.5.2012 22:47 -------------
Dobrý den.
Typhoona 5W jsem namontoval, protože jsem potřeboval MC dovážit po opravě. Příjemně mne překvapil svým chodem, je to precizně vyvážený inrunner. Stoupavost jsem prozatím neměřil, ale pocitově se mi jeví mírně slabší než Scorpion, ale lepší než AXI 2217/12. Časem zkusím porovnat výstupy z Altise V3. Můj dojem možná vyplývá z toho, že Scorpion dělá kravál, zatím co 5W pouze bzučí. Ale není třeba se Typhoonu 5W bát, MC s ním zvládne svislý motorový let. U obou MC mám serva v motýlu. V oranžovém teď zkouším Power HD DSM 44, serva jsou o.k. ale tragédie je s vůlemi na pákách. Už jsem ze svých zásob vyzkoušel kde co, v pondělí jdu do PVmodel koupit páky k HS55, snad to bude lepší. Pak už jedině páky přilepit vteřiňákem...
25.5.2012 12:21 semi
Zdravím. měl bych dotaz : jak létá MC s tím motorem 5W? Serva v tomto MC máte pod křídlem nebo v motýlu?
Díky.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek