Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1945

Modelář od:1960

Bydliště:Kadaň

Letiště:Žatec

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Spirit II

Parametry

Výrobce: Vlastní
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 700 mm
Vrtule: Aeronaut 27/15
Motor: DYS A3536/6 + reg DYS 30A
Elektronika: Optik 6 2.4 GHz +Optima 6
Serva: HS125MG
Baterie: Turningy 2,2 3S 30C

Hodnocení

8.8
z 10 | 10 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Samokřídlo Spirit II je stejné konstrukce jako Spirit I. Rozdíl je v umístění směrovky za odtokovou hranu a v náhradě uhlíkové spojovací trubky plnou tyčí z uhlíkového laminátu. Těžiště je posunuto maximálně dozadu, až na hranici řiditelnosti, což se projevuje značnou klouzavostí, ale každé "hrábnutí" do řízení se projeví okamžitým pádem do vývrtky. Správně seřízené samokřídlo je schopno letět stejně, jako volný model. Samo se ustřeďuje v termice a jen se lehce musí udržovat v požadovaném směru. Lze s ním létat základní akrobatické prvky. Výkon motoru mu umožňuje nastoupat výšku během několika sekund. Použitý profil E 180-184 mu umožňuje rasantní únik z termiky.

Komentáře

Pro cqabobra ! Pokud si chceš udělat modelářský výlet, tak Ti posílám inspiraci. http://rcmapy.com/cs/?map=cz
28.9.2011 13:45 carlos11
Předtím jsem létal se samokřídla s vinglety a zjistil, že nemají až tak stabilní let. Vesměs to byli gumáci počínaje Sagittou od Rajcharda, přesTornádo a Vosu.Ta byla z poliše s dýhovaným potahem s Wawy. Sice to létalo, ale nic moc. Jednou jsem se setkal v Esienachu s bývalým mistrem DDR ve volných motorových modelech a ten mi předvedl samokřídlo o rozpětí 3m. Od té doby mně ta myšlenka neopustila, ale protože na trhu nic podobného není, tak jsem se rozhodl to postavit podle vlastní představy. Centrální směrovku jsem použil kvůli směrové stabilitě. Mám pocit, špatně zhotovené winglety právě tuto stabilitu zhoršují. Navíc, směrovka je posunuta dozadu i z důvodu rozložení váhy pro stanovení těžiště. Předcházející model byl těžký na hlavu a nešel již dovážit. Přidávání olova by jen zvyšovalo neúměrně váhu. Pro ukončení křídel používám vlastní druh ucha, který se mi osvědčil i u jiných modelů a stoprocentně zlepšuje vlastnosti modelu. Další v pořadí Spirit III bude mít dvě směrovky asi v třetině rozpětí a budou mít menší plochu.Inspirací je samokřídlo Gallaxy , které se prvně presentovalo na veletrhu v Norimberku .Rok si nepamatuji. Start plánuji na Jaro 2012.
Co se týče mého rajónu pro létání, tak fotky jsou pořízeny z létání na Písečném vrchu a v pozadí se promítá pohled na Ranou , Milou a Oblík, kde také rád zavítám podle směru větru. Jen pro zajímavost, fotky jsem pořídil sám, kdy jsem sundal ruce s kniplu a chopil se foťáku. Model opravdu létá sám.
26.9.2011 23:46 cqabobr
Mooc pěkné fotky z reálného létání :-) Kdepak s tím létáš, abych se taky inspiroval, kam zajet na výlet s větroněm ???
25.9.2011 23:39 Blesk
Ona pro let není ani tak potřeba, důležitější je pro stoupání a v této konfiguraci je solidně ofukována :-) a je to elegantnější :-)
25.9.2011 19:30 Luzr
Moc pěkné, akorát mi nění trochu jasné proč u šípovitého samokřídla s neřízenou směrovkou je použita jedna centrální směrovka, winglety by mi přišly logičtější...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek