Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1978

Modelář od:2007

Bydliště:Metylovice

Letiště:Metylovice

Web:http://nakadah.ic.cz

ICQ:245075328

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Multiplex Blizzard EDF

Parametry

Výrobce: Multiplex
Kategorie: Hotliner
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1380 mm
Délka: 910 mm
Váha: 1070 g
Plocha křídla: 19.4 dm2
Motor: EPF MotoTurbine 640 - 4700KV
Elektronika: ESC HiModel Fly60ASB, RX Frsky V8R7 ACCST
Serva: 4x PowerHD 1581HB
Baterie: Turnigy Nanotech 2200mAh 3S

Hodnocení

8.13
z 10 | 15 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

20.2.2012 - Model prodán novému majiteli

Tenhle projekt mel původně v plánu kamarád Tomáš Kupčík, ale z nedostaku času sestavením zaúkoloval mě. Musím říct "klobouk dolů před Mupltiplexem", protože veškeré díly do sebe perfektně pasují a upravovat nebylo potřeba nic. Manuál je velice podrobný, sestavení by zvládla i cvičená opice. Materiál je velmi tuhý a o poznání těžší než jiné "bublinky", které jsem měl doposud v ruce. Křídlo je po slepení tuhé jako deska, hádám bych s ním umlátil velrybu.

Oproti klasice Tomáš plánoval dmychadlo, které se před časem objevilo na HobbyCity. Celokovové dmychadlo s 5-listým rotorem o průměru 64mm, s motorem 4700KV a dynamicky vyvažovaným rotorem. Při statické zkoušce dosáhlo 39 400RPM, při příkonu 543W - odhadovaný statický tah cca 750g.

V modelu doposud není doosazeno veškeré vybavení, hlavně přijímač je pořád ještě na cestě z Číny. Předběžně ale těžiště vycháýzí tam, kde by podle manuálu mělo být. Přijímač s regulátorem bude osazen na destičku a ta bude vsunuta do prostoru pod křídlo. Naopak baterie bude vsunuta úplně do špičky trupu. V případě že by se pohon dmychadlem neosvědčil, tak přestavba na klasický vrtulový pohon nebude vůbec žádný problém.

Po záletu doplním dalši informace a doufám že i letové video.

http://nakadah.rajce.idnes.cz/Multiplex_Blizzard_s_EDF_MotoTurbine_640/ - galerie fotografií během stavby

A ještě pár slov ke stavbě. Držák pohonu je z finské překližky - boky tl.3mm, spodní díly pak z tl.4mm. Prvotní tvar jsem si nakreslil v AutoCADu, vytiskl, vystrihnul z papiru a nalepil na balzu. Následně jsem si vyrobil prototyp a overil ze to bude sedět. Finální držák potom dostal nátěr 1x nitrolak, přebroušen a stříknut autolakem barvou "sněhová bílá".Celé letadlo jsem slepil pomocí CA lepidla středně husté konzistence, celkem ho padlo 25g. Na křídla jsem použil originální výztuhy ze skelné tyče, protože uhlíkové tyče nešly do takových obloučků ohnout. Na trup už jsem pak použil uhlíkové tyčky. Držák pohonu se šroubuje společně s křídlem k trupu pomocí dvou nylonových šroubů M5.

Komentáře

Zajímavé řešení, tohle bych chtěl vidět v povětří. Dej trochu větší baterku a můžeš vozit zásoby na ISS ;-)
Přeji jisté ruce na knyplech
19.6.2011 17:47 Nakadah
To doladeni vyoseni mam samozrejme v planu, vse se ukaze po zaletu. Zmeril sem tah pohonu a vaha ukazala 700g.
19.6.2011 17:09 m2
Na prednu alebo zadnu dvojicu skrutiek v drziaku motora by som vyfrezoval polkruhovy zliabok, aby sa na placi dalo ladit vyosenie fuciaka. V tej polohe, kde je, to bude IMHO riadna fuska odladit - bude zaujimave sledovat, co bude robit vystupny prud vzduchu s nesymetrickym ofukovanim motyla. Pekny projekt.
19.6.2011 16:07 pokemon
Tohle letadlo lita jak velmi rychle,tak i pomalynku v termice,nemusi se hlidat zadna rychlost,letadlo dokaze krasne klouzat.Mam Ho take,tedy klasicky osazeny s motorem ray (630W).Davam za 5 kvuly napadu s dmychadlem.
19.6.2011 06:00 Hoki
Tak to koukám do čeho Ty se všeho nepouštíš - moc pěkný. Tak ať Ti dělá radost a jsem zvědav jak Ti bude sedět v luftě. Přeci jenom jsi asi učarován rychlostí.
18.6.2011 22:33 TwI5ter
zdravim hlavne u toho musis drzat letovu rychlost inak pri poklese rychlosti spoznas ze ake je to zakerne lietadlo vela stastia pri zalete ...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek