Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Bydliště:Břeclav

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Termik

Parametry

Výrobce: Vlastní konstrukce
Kategorie: Větroň
Materiál: Balza + potah
Pohon: Bez pohonu
Rozpětí: 3085 mm
Délka: 1280 mm
Váha: 1300 g
Plocha křídla: 51.7 dm2
Elektronika: Turnigy SBEC, ASSAN X8 R6M 6Ch Micro 2.4GHz
Serva: Tesla ST-1
Baterie: Rhino 750mAh 3S

Hodnocení

9.04
z 10 | 23 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

9.5.2011 Stavba započata v roce 1985, inspirovaná větroněm z modeláře, snad Saggita? Půjčil jsem si profil křídla ( snad Eppler 387). Trup laminátový Modela Universal, konstrukční křídla balsa a smrk, potah papír. Křídla spojena ocelovou planžetou vyrobenou z měrky zbroušené na rorměr 10x1 a pletací jehlicí. Výškovka plovoucí. Kvůli vojně byl větroň dokončen až v roce 1988 - 89, provozován se soupravou Modela T4 AM 27. Poslední let někdy v roce 1991-2, kdy mi s ním kamarád říznul při přistání, nakřáplý trup, rozbitá kabina, vyrvané serva.
K modelařině jsem se vrátil cca před dvěmi roky a k opravě tohoto větroně mě nakoply neúspěšné pokusy o tahání kamarádova větrově na špagátu. Beru to taky jako malý trénink na Proximu. Model byl opraven za cca 2 dny, náhradní kabinu jsem si tenkrát naštěstí koupil a epoxidy z HC se zdají že nemají problém s lamitátem z dob soudruha Husáka. Původní serva Tesla ST-1 jedou zdá se bez problémů, vše bude řízeno Futabou FP-9ZAP a Assanem 2,4GHz. Zvažoval jsem i motorizaci, ale asi ho nechám v původním stavu.

Komentáře

Moc pěkné éro. To muselo lítat jedna báseň.
10.5.2011 22:50 dandik182
jojo :D pekne sem se nabehal! ja to priste vidim na aerovlek
10.5.2011 22:24 Mlhos
Tak dnes po 20 letech zálet, první let bez problémů, druhý vlek se moc nevyvedl, model začal hned po startu slně vybočovat doprava a po nouzovém vypnutí následovalo přistání na strom a to zatraceně vysoko, cca 15 metrů. Asi po půl hodině se podařilo přehodit vlečný silon přes strom a větroně setřást, škody nulové. Pak proběhlo ještě pár startů. Létá to krasně pomalu, je to zatraceně líné na směrovku, když se to rozhoupe dá to práci zklidnit. Rozhodně to není do nějaké turbulence či silnějšího větru. Určitě to ještě někdy vytáhnu, jen bude problém s vlekařem, kamoš toho měl dnes celkem plné zuby, vidím to na gumicuk :)
10.5.2011 18:10 Blesk
Tenhle trup jsem dostal kdysi od kamaráda, postavil jsem na to křídla skoro podle plánuna sagitu, mělo to 2,5m. Buď jsem to tahal na špagátu, nebo byla na pylonu ASP 2ccm. Bylo to první velké postavené letadlo, sakra to je už dávno :-D
10.5.2011 17:38 fasciman
Sagitta mala Eppler 205 tuším. Toto sa mi páči za "5". Dosť nízke plošné zaťaženie, musí to lietať úžasne pomaly.
10.5.2011 14:37 were
Nadhera, tohle je presne moje kravni skupina! Jak se s nim vypadava z termiky, bez moznosti brzdeni? Da se dostat treba do ploche vyvrtky? Privest tohohle krasavce v poradku dolu kdyz to zacne nosit pres pul oblohy uz musi byt docela o nervy... a ty ST-1 by mi taky na klidu nepridaly, ja uz je dal ze starsich modelu davno pryc :o) Ale zase takhle je to pravy veteran :o)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek