Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1967

Modelář od:1966

Bydliště:Nerad

Letiště:Mělice

Ukázat přátelům na Facebooku

Petlyakov PE - 2

You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
54ecp2UwdoI
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
jLWhFR6pklU

Parametry

Výrobce: samodomo
Jak postaveno: Vlastní konstrukce
Kategorie: Maketa
Rozpětí: 3200 mm
Váha: 19000 g
Plocha křídla: 119 dm2
Vrtule: 20/10 třílist Fiala
Motor: 2x MOKI 50 VT (čtyřtaktní jednoválec)
Elektronika: fuaba
Serva: Bluebird, HITEC
Baterie: SANYO

Hodnocení

9.53
z 10 | 104 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Tak jsem si přez zimu postavil tohohle drobečka. Poprvé jsem ho vytáhl na letiště a nafotil. Chybí ještě spousta detailů a je na něm ještě spousta práce. Motory jsou čtyřtaktní padesátky a jsou synchronizovány systémem MZK. Trup je "polystyreno-laminátový" sendvič, Křídlo je polystyren-dýha Abachi, kormidla polystyren balza, pohyblivé části kormidel jsou konstrukční. Podvozek pneumatický zatahovací včetně ostruhy je odpružený a je zbastlený z části koupených dílů, zčásti vyroben podoma :-)
Povrchovka je velmi jednoduchá :-) povrch je přetmelen stříkacím tmelem, vybroušen, pomocí pásky stříknutá paneláž, broušeno, stříknuto stříbrnou bází, nalepeno 30 000 nýtů, nanesen někde nasycený slaný roztok, stříknuto zelenou bází (skutečné éro ji mělo jako základovku), stříknuta kamufláž,odrbán slaný roztok, lehce přebroušeno houbičkou, stříknuta "špína", setřena "špína" (ale jen trochu) a nakonec vrchní matný lak a JE TO.
Nikdy jsem to takhle nedělal a byl to "porod". Posbíral jsem rady zkušených a docela se to povedlo

http://www.youtube.com/watch?v=54ecp2UwdoI

http://www.youtube.com/watch?v=jLWhFR6pklU&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=BMqfk5YfQAY


Bojové použití předlohy

Letadla Pe-2 byla Rudé armádě k dispozici již při přepadení Sovětského svazu nacistickým Německem, ovšem velká část z nich byla zničena. K většímu bojovému nasazení Pe-2 došlo v červenci 1941 u Smolenska. Pe-2 byly během války základním frontovým bombardérem s působnosti na celé linii fronty, nesly značnou část bojové činnosti. Po ukončení bojů v Evropě byly použity k útoku na Japonsko v srpnu 1945. V průběhu druhé světové války sloužilo několik Pe-2 v řadách finského letectva, koncem války obdržela několik těchto letadel 1. československá smíšená letecká divize v SSSR. Po ukončení války sloužily Pe-2 také u letectva Bulharska, Jugoslávie, Polska a Československa. Třicet dva letouny Pe-2 FT a tři UPe-2 přilétly v květnu 1946 na kbelské letiště, aby záhy vytvořily dvě letky 25. leteckého pluku v Havličkově Brodě. Petljakovy u nás sloužily pod označením B/CB-32 od července 1946 do poloviny roku 1951.


Specifikace (Pe-2)

Technické údaje

Osádka: 3
Rozpětí: 17,11 m
Délka: 12,78 m
Nosná plocha: 40,50 m²
Hmotnost prázdného letounu: 5 950 kg
Vzletová hmotnost : 8 520 kg
Pohonná jednotka: 2× Klimov VK-105PF
Výkon pohonné jednotky: 1260 k (927 kW)
Výkony
Maximální rychlost: 580 km/h
Dostup: 9 000 m
Dolet: 1200 km
Výzbroj
dva pevné kulomety UBS ráže 12,7 mm v přídi
pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v otočné věži
kulomet UBT případně ŠKAS ráže 7,62 mm pro obranu zadní polosféry.

Komentáře

27.6.2015 23:21 marianmacek
Nádherný stroj.

prajem pekný večer

Marián Macek
3.3.2014 00:47 OwlCastle
Nádherný stroj !
Také jsem pokukoval po jeho třípohledových plánech..
Takový majestátný a ostře vzhlížející..
Pochopitelně jako vždy - plný počet.
Ať brázdí nebe a lehce dosedá na zem!
21.5.2013 21:58 ireneusz_potocki
Super model piękna robota
13.12.2011 18:14 Jakub_Komarek
veľmi pekné
21.3.2011 22:25 Hoki
Pane mistr, opět za 5 (byť je to málo) a klobouk dolů. Tady už není co jinšího dodat. :o)
15.3.2011 19:03 vio
Nádherná práce. Nezbývá než jen popřát, aby Petlakov nedělal radost jen staticky, ale i ve vzduchu. Tak tedy přeji stejný počet šťastných přistání jako startů a mnoho nádherných zážitků nejen majiteli, ale i přihlížejícím. Samozřejmě za 5.
14.3.2011 21:26 Vzduchoplavec
Hoblíku, hoblíku! Ty jsi prostě Mistr! :)
14.3.2011 18:13 Michalicka
je to krásný s tátou připravujeme B-25
14.3.2011 13:25 were
To je proste naprosta nadhera, vcera jsme nad nim se slecnou slintali cely vecer! Tady se proste neda nez hluboce smeknout
14.3.2011 10:54 geo
Zas o jeden důvod víc jet do rodného kraje a navštívit Dvořisko :o). K éru a Hoblíkovi se stejně nedá nic dodat - vše bylo řečeno.
13.3.2011 17:28 MirekK
Neobvyklá předloha, dvoumotorák a ještě k tomu na čtyřtakty. Gratuluji a přeji úspěšný zálet. Uź se těším, až ten zázrak uvidím letět.
13.3.2011 10:26 Vigo
Krása! Fotky 1,7 a 8 jsou k nerozeznání od skutečného letadla :)
13.3.2011 09:46 sharkcom
Máš to nádherný!! Tak ať lítá !
13.3.2011 08:34 morce
HOBLÍKU, čučím. Doufám, že ho přivezeš do Miskovic na slet? Chytils 5!!!!!!!!! :-)
13.3.2011 07:29 El_Prezidento
Hoblík je Bůh!!!! Už se taky těším na Dvořisko, až tam bude tohodle krasavce vodit. A navíc se mi líbí, že je to skromnej stavitel, kterej nemá spousto rádobyučenejch poznámek na DF, ale tvrdě maká a má takovýhle výsledky. Zasloužil by na letišti dekorovat rudým řádem práce, aby mu vyznamenání ladilo k letadlu:-)
13.3.2011 07:28 Jenda
Tak ten je nádhernej!!!!Krásná čistá práce,ale musim dát jenom 5-ku,bohužel tu vyší hodnocení stupnice neumožňuje,jinak by ani nestačila :-).Tak ať to lítá.
12.3.2011 22:21 Mira96
To je nádhera, dávám 500 a hluboce smekám
12.3.2011 22:19 mangos
Ten podvozek má základ v nějakém kupovaném?
12.3.2011 22:07 mangos
Je to vlastní konstrukce nebo podle plánu (odkud)?
12.3.2011 21:53 Jessy
Máš moje sympatie a smekám.Těch 30 000 nýtů to je na blbákov.Mám hodně velkou trpělivost,ale ztoho by mi asi jeblo.Máš to za100 a né jen za 5.Hlavně ať to létá a nedopadneš tak, jako s těma dvěma so se potkaly ve vzduchu.Hodně štěstí a šťastných návratů.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek