Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1975

Modelář od:2007

Bydliště:Pula

Web:www.croatia.hr

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Cessna 185 EP ARF Airline

Parametry

Výrobce: Airline
Kategorie: Cvičný model
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1410 mm
Délka: 1020 mm
Váha: 1137 g
Plocha křídla: 29.5 dm2
Vrtule: 11x5,5
Motor: BL motor 1000KV
Elektronika: TURNIGY Plush 40amp Speed Controller
Serva: 2x Monza SSA27, 4x Monza SSA17
Baterie: ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C

Hodnocení

7.25
z 10 | 8 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Ahoj,

na stránkách www.astramodel.cz se v srpnu 2009 objevila další RC novinka pro začátečníky a zájemce o rekreační pohodové polétání - model Cessna 185 EP ARF Airline o rozpětí 1.410 mm, vyroben z Elaporu a poháněn střídavým motorem 1.000 ot./V, který je již součástí balení.


Konstrukce je v místě podvozku a uvnitř centrální části trupu zpevněna vlepenou překližkou. Na křídle je příprava pro možnost vztlakových klapek, které můžete využít pro snížení rychlosti při startu a přistání.


Po otevření krabice uvnitř naleznete:
► trup
► křídla, směrovku a výškovku
► vyztužovací uhlíkovou tyčku
► podvozek a zadní ostruhu
► vzpěry křídla
► střídavý motor SF1000KV
► vrtuli 11x5,5 + unašeč
► vrtulový kužel 45mm
► bowdeny a táhla
► drobné příslušenství
► názorný obrázkový návod

Návod je sice v angličtině, ale na sestavení vám bohatě stačí. Jen pozor na jednu věc – obrázky nejsou na stránce v řadě zleva doprava, ale ve sloupcích, tedy postupujete odshora dolů.

Jedná se o ARF ( Almost Ready to Fly ) stavebnici, součástí pochopitelně není RC výbava a pro dokončení tedy budete potřebovat:
► RC soupravu ( 4-5 kanálovou, můj tip Spektrum DX6i )
► RC přijímač: dle vaší RC soupravy
► regulátor: 40A - 45A
► akumulátory: 3S Li-Pol o kapacitě 1.200 – 2.500 mAh nebo 7-8 článek Ni-MH
► 2x servo 9g ( Hitec HS-55, Monza SSA17 nebo jiné s tahem cca 1,5 kg/cm )
► 2x servo 13g ( Hitec HS-81, Monza SSA27 nebo jiné s tahem cca 2,5 kg/cm )
► Y-kabel ( na křidélka pokud máte pouze 4-kanálovou RC soupravu )
► 2x prodlužovací kabel 50-60 cm ( křidélka )
► konektory ( 3,5mm nebo lépe Deans T )
► nabíječku akumulátorů

Pokud se rozhodnete pro funkční klapky, dokupte navíc:
► 2x servo 9g ( Hitec HS-55, Monza SSA17 nebo jiné s tahem cca 1,5 kg/cm )
► 2x prodlužovací kabel 40 cm
► 2x páka malá
► 4x koncovky táhla 1,5 mm
► 1x pevný drát průměr 1,5mm délka cca 20 cm ( pro obě táhla )
► Y-kabel

Osobně doporučuji ještě koupit:
► 6ks koncovek táhel ( MPjet no.2765 )
► 2x uhlíkovou tyčku 1mm až 1,3 mm ( vyztužení křídla )
► unašeč 4 mm

V návodu je uvedeno, že budete potřebovat vrtuli 11x5,5, ale není třeba, protože je již součástí stavebnice.

Potřebné nářadí a příslušenství:
► ohýbací kleště
► 1,5mm hex šroubovák
► šroubovák malý křížový
► odlamovací nebo jiný nožík
► kombinačky
► nůžky
► důlčík 2mm
► 2x vteřinové lepidlo střední a řídké
► malá aku vrtačka + vrták 2 mm ( není třeba pokud serva v trupu lehce zakápnete lepidlem)
► jemný smirkový papír
► pinzetu
► páječku
► cín a případně kalafunu




Příprava k letu:
Sestavení jako takové je vcelku jednoduché, v klidu lze za 3 večery dát Cessnu dohromady včetně nastavení serv, regulátoru a vaší RC soupravy. V balení jsou dva upevňovací kříže pod střídavý motor, vyberte ten větší, který i sedí na vyvrtané díry v motorové přepážce. Než upevňovací kříž připevníte k motoru, je třeba nastavit mírný sklon směrem dolů a doprava, jinak vám po přidání plynu bude model zbytečně stoupat a zatáčet doleva.

Vyřešil jsem to pomocí několika velmi tenkých podložek průměru 3,2mm. S vyosením souvisí i mírné prořezání motorového krytu tak, aby se jej motor po vyosení nedotýkal. Konce táhel křidélek nejsou ohnuty pro vložní do ramene serva - buď můžete sami ohnout ( drát je tuhý ) nebo koupit za 75 Kč 6ks koncovek táhel. Doporučuji koupit i MP jet vydličky micro no.2765, protože ty originální mají krátké zajišťovací čepy a mohly by se snadno vyvlíknout.

Vyzkoušel jsem další novinku na trhu a to serva Monza SSA17 a Monza SSA27, svými rozměry a parametry jsou identická jako Hitec HS-55 a HS-81, ovšem za nižší cenu 199 Kč/ks, resp. 269 Kč/ks.

Co je na modelu dost nešťastně řešené, je uchycení vzpěr křídla - vždy se vyhákly a bylo třeba přistát nebo vzlet přerušit. Můžete je odstranit, ale křídla se začnou dost prohýbat a hrozí, že je při nějakém prudkém vybrání zlomíte. Naštěstí stačily dvě vlepené 1,3mm uhlíkové tyčky na spodní stranu křídla a vše bylo OK. Doporučuji ještě takto před vlepením do trupu vyztužit i výškovku.

Co se týká prodlužovacích kabelů, osvědčily se mi 60 cm na křidélka a 40cm na klapky, potom je možné trup a křídlo převážet vedle sebe na zadní sedačce bez nutného odpojování kabelů od přijímače.

Těžiště je podle manuálu 77mm od náběžné hrany, s baterií 177g byla Cessna truchu těžká na záď, takže pomohlo 55g závaží.


Naměřené parametry:
Nejvyšší odběr při plném plynu s 3S Li-Pol baterií činí 35,3A, což dává příkon 395,1W, bude tedy potřeba min. 40A regulátor.
Na baterii 2.200 mAh 3S získáte cca 9-10 minut svižnějšího polétání.

Hmotnost modelu s regulátorem a přijímačem je 960g , po vložení baterie 177g jsem se při prvním vzletu dostal na celkových 1.137g



Letové vlastnosti:
Dodávaný střídavý motor 1000 kV a vrtule 11x5,5 dává modelu mírný přebytek výkonu pro stoupání nebo vytáhnutí ze situace, kdy je potřeba dát plný plyn. Od země se na trávě odlepí po cca 7-10 metrech a na plný plyn jde nahoru pod úhlem cca 40°.

Vaše Sony kamery a 5-megapixelové Nokie budou tenhle model milovat - spousta prostoru v trupu a přímo pod ním větrací otvor. Málokterý model za „pár korun“ je tak vhodný pro natáčení jako tahle Cessna. Navíc Cessna 185 EP ARF má výhodu, že je již připravena pro klapky, které vám umožní snížit letovou rychlost, instaloval jsem 2 serva navíc a skutečně máte pocit, že letadlo stojí ve vzduchu.



Tuning, zvýšení výkonu:
Bez větších nákladů je možno zvýšit výkon výměnou vrtule za větší a je jedno jestli zvolíte klasickou elektro nebo slow-flyer. Rovnou kupte standardní unašeč 4mm, protože ten tovární se vysmekne, drží jen na 2 červíky.




Resumé:
Cessna 185 EP ARF od Airline nabídne model pro začátečníky a běžné rekreační polétání, to vše při skvělém poměru cena/výkon. Pokud vás dříve nebo později napadne dělat snímky a videozáznamy za letu, není s tímto modelem nic jednoduššího – je na to velmi dobře připraven.

Stavebnice vám nabídne možnost sestavení během 2-3 večerů, nezáludné chování a mírný přebytek výkonu, který stačí pro radost z pohodového létání.

Jestli vás Cessna 185 zaujala, navštivte www stránky dovozce Astramodel, vybrané internetové obchody nebo si nechte předvést ve vaší hobby prodejně.

Uherské Hradiště 29.9.2009

RayBan


P.S. moje poslední recenze:

Losi XXX-T Sport II RTR NOVÉ
Boom od MScomposit
Scorpio 2&10
J-3 Cub EP ARF Airline
Cessna 185 EP ARF Airline
T-28D Trojan
Losi Speed-T 1:10 RTR
Losi Desert Truck 1:10

Komentáře

Ahoj , škoda , i tak díky za odpověd
9.2.2011 22:29 RayBan
Ahoj, Cessna už šla do světa. Měl jsem stejnou RC soupravu i přijímač jako ty nyní, nakonec poradil kamarád přes mixy, ale jak to opravdu nevzpomenu.
9.2.2011 21:49 Lada
Ahoj, mám podobný model a nějak se mi nedaří dát dohromady klapky. Vysílač mám DX6i, přijímač AR6200. Křidýlka mám zapojené přes y kabel a klapky jsem chtěl zapojit každé servo zvlášť. Zůstaly volné dva kanály gear a aux1. Prosím tě nemohl bys mě poslat na mail podrobnější popis jak to máš zapojený, popřípadě jak máš naprogramovaný rádio. Díky Laďa
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2019 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek