Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1975

Modelář od:2007

Bydliště:Pula

Web:www.croatia.hr

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

T-28D Trojan

Parametry

Výrobce: Parkzone
Kategorie: Cvičný model
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1118 mm
Délka: 914 mm
Váha: 897 g
Vrtule: 9,5 x 7,5
Motor: střídavý PKZ 480 960Kv
Elektronika: regulátor E-flite 25A střídavý
Serva: 4x serva ParkZone ( odpovídá HS-81 )
Baterie: Li-Pol 2.200 mAh 3S

Hodnocení

6.63
z 10 | 8 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Ahoj,

již jednou jsem měl Trojana od ParkZone krátce v ruce, bylo to v klasickém červeno-bílém zbarvení a nějak jsem mu nemohl zapomenout, že při prvním letu po vývrtce trochu pooral místní pole ( což byla moje chyba, ruce :-) Proto jsem jej objednal ještě jednou ( www.astramodel.cz ) s tím, že na něj udělám menší recenzi a zkusím nějaká vylepšení zaměřená na vyšší výkon.


T-28D Trojan je polomaketa oblíbeného letounu o rozpětí 1.118 mm, tentokrát v barvách U.S. AIR FORCE. Model je vyroben z pevné Z-Foam™ EPP konstrukce, již z výroby je nabarven a dodává se ve dvou provedeních. Základní Plug & Play a vybavenější Bind & Fly, kde vám k letu stačí již jen vlastní RC souprava Spektrum 2,4GHz DSM2. Ať vyberete jakkoliv, připravte se, že vám domů dorazí krabice slušných rozměrů :-)


Provedení Plug & Play obsahuje:
- hotový barvený trup z EPP
- barvené křídlo a výškovku
- instalovaný „480“ střídavý motor 960kV
- regulátor E-flite Pro 25A
- 4x servo ( výškovka, směrovka a 2x křidélka )
- 2x vrtuli 9,5x7,5
- unašeč
- bowdeny a táhla
- podvozek s koly 47 mm
- drobné příslušenství ( upevňovací šrouby, Y-kabel a lepící páska )
- návod k sestavení

Provedení Bind & Fly má navíc:
- přijímač AR500 DSM2
- baterii 1.800 mAh 3S
- auto nabíječku se zástrčkou na 12V



Jedná se o ARF ( Almost Ready to Fly ) stavebnici a součástí pochopitelně není RC výbava,
pro první let tedy budete potřebovat:


- RC soupravu ( 4-kanálovou a vyšší )
- RC přijímač ( dle vaší RC soupravy )
- konektory EC3 ( případně jiné, na které jste zvyklí )
- akumulátory: 3S Li-Pol o kapacitě 1.500 – 2.200 mAh nebo Ni-MH 6-8 článek
- nabíječku akumulátorů


Osobně doporučuji ještě koupit:
- 10 cm prodlužovací kabel ( spojení regulátor-přijímač )
- vydličky MP malé (no.2111, pro jistotu )
- větší kola 55-60 mm ( pro vzlety z trávy, osa 2,5mm )



Příprava k letu:
Sestavení jako takové je skutečně jednoduché - obě dvě provedení lze za cca 40-60 minut připravit k prvnímu letu, prostě klasika od ParkZone. Bude se vám hodit 10 cm prodlužovací kabel na propojení regulátoru a přijímače, jinak budete pro přijímač jen velmi těžko hledat místo, aby kabina s pilotem lehce zaklapla. Regulátor má pro baterii konektor EC3, pokud máte baterii se stejným konektorem, jste v pohodě, jinak stačí naletovat vlastní.


Naměřené parametry:
Nejvyšší odběr při plném plynu s 3S Li-Pol baterií činí 21,06A, což dává příkon 245W. Tovární 25A regulátor E-flite tak s rezervou stačí. Na baterii 2.200 mAh 3S získáte cca 9-10 minut svižnějšího polétání.

Hmotnost modelu je 710g, po vložení baterie 177g a přijímače 10g jsem se při prvním vzletu dostal na celkových 897g.


Letové vlastnosti:
Těžiště není vyznačeno na křídle ani v manuálu, ale vychází v první 1/3 křídla. Používám baterie o váze 177 g a těžiště vyšlo víceméně přesně, stačilo lehce dotrimovat. Dodávaná kombinace střídavého motoru 960 kV a vrtule 9,5x7,5 nabízí modelu poměrně realistický let, od země se na asfaltu odlepí po cca 5-7 metrech a na plný plyn jde nahoru pod úhlem cca 30°.

Pokud stáhnete plyn na nulu, počítejte s tím, že Trojan poměrně příjemně klouže, není to žádná cihla hozená do vzduchu.


Drobné úpravy:
- vydličky táhel jsem pro jistotu všude vyměnil za osvědčené MP jet malé (no.2111)
- plastové držáky podvozku pojistěte ke křídlu několika kapkami vteřinového lepidla
- originál mechová kola 45mm jsou na asfalt a rovné plochy skvělá, ale pro vzlety z trávy trochu malá. Vyměnil jsem je za průměr 57 mm ( +12g celkem ) a nyní jsem naprosto spokojen.

Tuning, zvýšení výkonu:
První co mě napadlo vyměnit klasickou vrtuli za vrtuli slow-flyer, neboť poměrně velký motorový kryt evidentně bere část tahu vrtule na chlazení.

Již první kombinace s vrtulí APC 10x4,7 SF udělala z Trojana stíhačku, která při stejném proudovém odběru šplhala téměř kolmo nahoru !
Vrtule APC 10x7 SF již zajistila s přehledem kolmý let, ale její proudový odběr byl nad rámec regulátoru, pozor tedy na to. Třetí kombinace s APC 11x3,8 SF byla výkonově podobná té předchozí, ale u všech slow-flyer vrtulí je třeba počítat s tím, že při stažení plynu model zase více přibrzdí v porovnání s vrtulemi "elektro".


E-flite 9,5x7,5 …….... napětí 11,63V, proud 21,06A, příkon 245W
APC 10x4,7 SF ……. napětí 11,48V, proud 22,73A, příkon 261,6W
APC 10x7SF .………. napětí 11,43V, proud 29,30A, příkon 338,4W
APC 11x3,8 SF ……. napětí 11,68V, proud 24,63A, příkon 289,1W

Osobně se mi nejvíc zamlouvala APC 10x4,7 SF, ale s větší vrtulí bude třeba každopádně vyměnit kola.



Resumé:
Celkově je T-28D Trojan od ParkZone příjemná a neokoukaná ARF stavebnice pro začátečníky a běžné rekreační polétání. Oceníte možnost rychlého sestavení, nezáludné chování, dostupnost náhradních dílů a mírný přebytek výkonu, který stačí pro radost z pohodového létání.

Jestli vás T-28D Trojan zaujal, navštivte www stránky dovozce Astramodel, vybrané internetové obchody nebo si nechte předvést ve vaší hobby prodejně.

Uherské Hradiště 20.9.2009


RayBan


P.S. moje poslední recenze:

Losi XXX-T Sport II RTR NOVÉ
Boom od MScomposit
Scorpio 2&10
J-3 Cub EP ARF Airline
Cessna 185 EP ARF Airline
T-28D Trojan
Losi Speed-T 1:10 RTR
Losi Desert Truck 1:10

Komentáře

Vyskúšal som na mojom Trojanovi trojlistú vrtuľu 8013 z časopisu Spitfire bola v prvom čísle zmeral som prúd odber je 22A , dobre to vyzerá aj lieta....
21.9.2009 20:36 Dufan_sk
Čaf..
Vo všetkom môžem len súhlasiť, tak ako som ja popísal pár dní pred tebou, s tou vrtuľou 10x4,7 to vyskúšam.
Môjho Trojana som oblepil priesvitnou páskou s vláknami na nábežnej hrane krídla, výškovku a spodok trupu - tam kde lietame je hrubá tráva a perfektne to chráni lietadlo. /vidno to na mojich foto/ Taktiež výškovka sa mala prilepiť iba lep.páskou tak som tam kvapol sekunďák.
Ak zoženiem kolieska tak to tiež vyskúšam lebo naše letisko na KVP-KE je dosť hrboľaté.../poľná cesta/.
Trochu sa hýbe krídlo asi ho tiež prilepím touto páskou o trup je to tým že sa učím pristávať a niekedy ho nešetrím... :)
Lietam zatiaľ z 1300mAh a doba letu je od 8 do 14 min. vačšinou na 1/2 plynu../2200 mAh čakám z HC/
Na recenziu výmeny motora si určite počkám, tomu môjmu dávam zabrať takže už pomaly hľadám náhradu niečo "lacnejšie".
Pracujem na osvetlení takže pridám foto.....
T-28 je naozaj perfektné ÉRO........5
21.9.2009 20:22 RayBan
Díky, drobné zranění a najednou byl 3 týdny čas, mohl jsem se věnovat koníčkům a udělat nekolik recenzí.
Mě u tebe nejvíce zaujal Pilatus PC-21
21.9.2009 18:57 MirekK
Ahoj,
nedá mi to a musím ocenit popis modelu, úprav a hodnocení - moc pěkné.
21.9.2009 08:24 Lindbergh
Souhlasím s morce... Kamarád z klubu ho má také a nedá na něj dopustit. Říká, že za málo peněz, je to hodně muziky. Myslím, že tohle není "menší recenze", ale recenze naprosto parádní. Pro někoho, kdo o tomto éru uvažuje jsou to řádky k nezaplacení. Nic jiného než za 5 se dát nedá...
21.9.2009 08:18 morce
Zdravím,
musím říci, že RayBan si dal záležet. Musím s ním souhlasit, sám jsem toto letadélko měl a parádně jsem se s ním vyřádil. Na našem RC letišti jich je celkem 6. Za cenu cca kolem 5 tis. je to povedené letadlo perfektních letových vlastností vhodných pro mírně zručnějšího začátečníka, tak i pro začátky akrobacie. Vřele doporučiji. Nová kamufláž se taky povedla. Za snahu a letuschopné letadlo dávám 5.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek