Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Bydliště:Průhonice

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Lynx - E prodán

Parametry

Výrobce: DS model
Kategorie: Hotliner
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 2060 mm
Délka: 1140 mm
Váha: 1700 g
Plocha křídla: 32.5 dm2
Vrtule: AE 13x10(12,5x7,5)
Motor: Medusa MR-036-060-1000V2-5
Elektronika: HiModel 80A Profesional, Jeti Duplex
Serva: 2*Hs 125Mg,2*PowerHd 1810,Hs-81Mg,Hs-81
Baterie: 3s 4900mAh,3s 3200mAh,3s 2600mAh

Hodnocení

8.88
z 10 | 8 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Můj první kompozitový model. Sestavení bez větších problémů, jen na křidélka se opravdu musí použít hodně plochá serva.

Při prvních letech jsem se potýkal s kopáním do křidélek a směrovky (RX Schulze + příjimačovky).

Měl jsem stejné problémy i na Optimě a tak došlo na přechod na 2,4GHz Duplex.

Zatím po zhruba 3 hodinách ve vzduchu jsem nezaregistroval jediné kopnutí.

Naměřené hodnoty.
AE 13x10 75A 10,5V 7700ot 2,1Kg
AE 13x6,5 54A 10,9V 8700ot 2,4Kg

Vrtuli AE12,5x7,5 jsem zatím neměřil, rozhodně je však pomalejší ale při startu mi letadlo doslova vyrve z ruky.
Letání je naprosto nezáludné a s nejlehčí baterkou v podvečer úžasné, Lynx vůbec nechce klesat.
Původně jsem chtěl oživit Optimu III, ale po seznámení s kompozitem už k "dýze" cesta zpět nevede.
7.8.2009

Při jednom hodně brutálním přitažení " trochu" povolila spojka křídel, po konzultaci s výrobcem zaslána nová, pevnější s menším vzepětím.

5.9.2009
Nainstalováno MVario od Jeti, chvíli trvalo než jsem pochopil jak funguje. Po chvilce jsem musel vypnout pípání signalizující klesání, zůstala jen signalizace stoupání. Je příjemný vědět jak se to letadlo tam nahoře chová, přeci jen 350m už je docela špatně vidět.
Pak už jen příjemné překvapení
S baterií 4,9Ah je stoupavost 21m/s, s rozběhem 26m/s.
3,2Ah je stoupavost 24m/s s rozběhem 30 m/s.
Myslím že Medusa příjemně překvapila.

14.9.2009
Nedalo mi to a chtěl jsem vyzkoušet ty "skvělé " motory S.Neu a tak jsem si jeden kousek objednal z Espritmodel (1110/1Y 6.7:1). Dodání za čtyři dny bylo překvapením.
Po instalaci nové motorové přepážky a posunem baterií, Neu je skoro o 100g lehčí.
Vrtule je zatím AE 14x10 69A 10,5V ot. 6700 tah2,5Kg.
Po letu s novým motorem rozhodně klesl odběr za letu, za stejnou dobu běhu motoru dobíjím tak o 30% méně kapacity.
Motor má i nižší teplotu než Medusa o cca 10st. a to bez jakéhokoliv chlazení za letu.
Už je objednaná vrtule AE 14x12, nebot se mi zdá že nepatrně klesla max. rychlost
Vypadá to že ten "kalifornský zázrak" je fakt dobrej.

S vrtulí AE 14x12 76A 11V 850W 6500ot/min stat. tah 2,1Kg.
Letový projev je mnohem lepší než se 14x10, rychlost v horizontu i ve stoupání se rozhodně zvýšila. Průměrný odběr za letu je okolo 60A.
Jestliže se létá spíš v pohodě bez blbnutí stylem nahoru dolu tak se ten motor ani nezahřeje. V 250m je za 9 vteřin.

Na jaře2010 jsem ještě přidal na AE 15X13 a rozhodně jsem udělal dobře.Naměřeno 86A 10,8V 944W 6210ot/min stat.tah 2,5Kg(to je mi záhadou). Takhle na zemi žádný velký rozdíl ale ve vzduchu poměrně velká změna k lepšímu. Rychlost vzrostla za cenu nepatrného zvýšení odběru, motorové časy jsou takřka stejný jako s 14X12. Teplota motoru je stejná i přesto že nepoužívám turbo kužel ani nemám žádné vstupy vzduchu na chlazení. ono se to za těch 6 vteřin ani moc neohřeje

Komentáře

No keď si nahradil pohon s vrtuľou so stúpaním 10" a otáčkami 7700o/min pohonom s vrtuľou so stúpaním 10" a otáčkami 6700o/min, tak sa moc nedivím, že za rovnakú dobu motorového letu dobíjaš menej a že Lynxovi klesla max. rýchlosť. ;-) S tou 14x12 by to malo byť už zaujímavejšie, len aby to lietadlo nezlenivelo... Určite napíš čo a ako, keď to odskúšaš!
17.9.2009 13:38 tks
Tak koukám, žes mi vykoupil na Espritu vyhlídnutý motor. ;-) Mohl bys mi napsat, kolik váží včetně převodovky? Jsem zvědavý jak dopadnou testy s jinou vrtulí...
2.8.2009 18:24 sumpi
m2:
Ona i ta tvoje "recenze" mě nakopla do Lynxe. A vůbec toho nelituji, moc pěkně to lítá.
Sám jsem na tu Medusu byl zvědav a rozhodně nezklamala. S 4900 baterkou mam takřka 4 min motoru, takže 10 stoupání do nevidim. Myslím že 3 min. v kuse by motor nemusel přežít, po přistání mívá teplotu okolo 65 stupňů.
ladina:
ochotný bych byl, jen nevím jestli ti poradím úplně dobře, zas takový odborník nejsem, napiš zkusíme to. Bude to ale jen můj názor, spíš zkus DF(Manii, Mojehobby) tam je spousta ochotných lidí ti poradit a těch názorů bude víc(možná budeš ještě víc zmaten), ale budeš mít větší výběr.
On ten motýl ale vůbec není špatnej, některým letadlům vyloženě sluší a létá se sním taky dobře.
2.8.2009 13:09 Ladina
ahoj ,
byl by si ochotný mi poradit s omotorováním mého celokompozitu?e-mailem bych ti poslal více info.
Model je krásný, jednu dobu frčel motýl , je fajn klasické uspořádání ocasu.
2.8.2009 00:34 m2
Gratulujem k prvemu kompozitu. Zaujimava je ta Medusa v Lynxovi, prakticky priamy ekvivalent Redlinera - rovnake prudy, rovnake vrtule, rovnake baterky, rovnake hmotnosti. Ak nebodaj zvladne 3min nonstop na plny plyn s 13x10, tak ma Redliner vaznu konkurenciu. K podvecernemu polietaniu: s 3900-kou by si mal v pohode naklzat hodinu bez termiky, ak to psychicky vydrzis kruzit a kruzit ... ;-)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek