YAK 54 PRO
Parametry
Výrobce: Dualsky
Rozpětí: 800 mm
Délka: 823 mm
Váha: 170 g
Plocha křídla: 13.2 dm2
Vrtule: GWS 8 x 4,3
Motor: Emax GT 2203
Elektronika: regulátor Emax 8 A, Rx MZK Micro 6
Serva: Dymond D37 eco
Baterie: Dualsky GT-S 300 mAh, 7,4 V
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Potom co jsem polomaketu Avra podruhé rozbil o stěnu tělocvičny, řekl jsem si že to bude chtít něco obratnějšího. Chvilku jsem brousil na netu a nakonec si vybral tento "pluh na vzduch". Sestavení modelu bylo bez problémů a zabralo asi dvanáct hodin. K pohonu jsme použil motor MP-Jet "malý červený" a regulátor Jeti z jiného modelu který mám doma. Stejně tak i přijímač. Nejen díky tomu mi vzletová hmotnost vyšla větší než doporučovaná. Tady mám prostor pro "tunning". Uvidím jak mi půjde létání v hale a podle toho se rozhodnu jestli má cenu investovat.
Zatím mám s modelem tři starty. Díky větší hmotnosti je rychlejší než jsem očekával. Nezmohl jsem se na nic víc než kruhy, osmičky a jeden výkrut, ale věšel jsem se mezi stěny. Takže úspěch ;-).
edit 08.01.2012: V průběhu zimy 2010/2011 jsem s modelem létal skoro každý týden. Utrpěl bezpočet havárií - prakticky pokaždé jsem se z haly vracel s rozbitým modelem. Prasklá místa jsem slepoval UHU-Porem, promáčkliny jsem vyztužoval lepicí páskou se skelným vláknem. Před sezónou 2011/2012 jsem vyměnil motor a regulátor. Diky novému motoru Emax GT 2203 a regulátoru stejné značky se podařilo snížit hmotnost modelu o 16 gramů. Letovým vlastnostem to jednoznačně prospělo. Model se zpomalil a celkově zklidnil. V listopadu 201, po další havárii kdy po nárazu do zdi odešlo servo křidélek, jsem usoudil že to bude chtít nový model.
Komentáře
11.3.2011 14:31 -------------
Mám ho taky, ale nechápu jak může být rychlí s těma brzdama ?
já mám 130 g bez brzd (utrhl sem je)
motor Hacker - 2300 otáček
a pořád slabota
3.1.2011 18:10 -------------
OK, tak já to příště zkusím. To že je Purex těžký to vím - taky jsem ho dával jen po malých kapičkách na konce výztuh. Nepředpokládal jsem ale že by UHU Por vážil tolik... Dík za radu.
3.1.2011 18:02 -------------
uhu por je těžky a o purexu ani nemluvim
3.1.2011 17:59 -------------
tak přiště lep všechno epoxidem a šetři s nim klidně ho i nařeď
2.1.2011 21:23 -------------
Většinou UHU Por. Diagonální výztuhy trupu a vzpěry křídla Purexem. Podvozek a uzel kde se spojují vzpěry křídla pod trupem je lepený epoxidem.
2.1.2011 21:02 -------------
a čim to maš slepene?
2.1.2011 01:08 -------------
No jo, ale ještě jednou jsem to převážil a je to tak. Jestli se dobře pamatuju, tak samotné vybavení vážilo něco přes 70 gramů. Nevážil jsem díly stavebnice před sestavením, takže teď už nedokážu říct jestli je těžké letadlo samo o sobě nebo jsem tam napatlal moc lepidla.
1.1.2011 21:28 -------------
ta vaha je nějak vysoka ja mam podstatně těžši vybavu a složim ero i do 135g hodnoceni nedavam protože u takovych kupovanych letadel neni co hodnotit